Skocz do zawartości

Technologia uszczelnień


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że prawidłowo wszelkie uszczelki po demontażu wymienia się na nowe. Problem z tym, że czasami uszczelek, nie można dostać, lub czas oczekiwania jest dość długi. Stąd nasuwa się kilka pytań?

1. W jakich elementach silnika powtórnie możemy zastosować tą samą uszczelkę z dużym powodzeniem

2. Gdzie lepiej dać starą uszczelkę, gdzie lepiej uszczelnić silikonem, a gdzie lepiej wyciąć samodzielnie uszczelkę

3. Z jakiego materiału dorabiać samodzielnie uszczelki?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 2 lat używam past montażowych

reinz, dirko albo goetze optid

 

praktycznie każdą uszczelkę(poza głowicą) koloruję(bardzo cieniutko) taką pastą dla pewności, powierzchnię gdzie ma być użyta zostawiam zatłuszczoną, odkleja się jak gumowa uszczelka

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak powierzchnia stylu będzie sucha (ja tak preferuję :)) to potem nie ma problemów z demontażem uszczelki. Najgorzej jak jest złożone na sucho (czytaj fabrycznie), to po wielu latach czaka nas masa skrobania (jest do tego chemia, ale nie utrafiłem jeszcze na dobrze działającą).

 

Pozdrawiam, Paweł

 

PS. Potwierdzam - Dirko też stosowałem - bardzo dobra pasta nadająca się zarówno do łączenia połówek karteru (czyli bez uszczelki) jak i do cieniutkiego powlekania uszczelek np. pokryw itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hylomar też dobry. Na pewno nie zakładałbym po raz drugi uszczelki pod głowicę. Inne - typu od pokrywy sprzęgła, jeżeli nie jest porwana, to spoko.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś w gikserze "mechanik" założył pod głowicę starą uszczelkę bo stwierdził że jest w bardzo dobrym stanie. Zużył w tym celu chyba całą tubę czerwonego silikonu, nawet kanały olejowe zasilikonował patałach francowaty. Jeśli to możliwe zawsze używam nowych uszczelek, a jeżeli się potargają wycinam z preszpanu, klingierytu, albo kartki bloku technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Potwierdzam - Dirko też stosowałem - bardzo dobra pasta nadająca się zarówno do łączenia połówek karteru (czyli bez uszczelki) jak i do cieniutkiego powlekania uszczelek np. pokryw itp.

 

 

Ano. Niedawno zaprzyjaźniłem się z Dirko. W Harrym musiałem zdjąć sprzęgło, nowa uszczelka to oczekiwanie kilka dni i spory koszt. Okazało się że uszczelka już raz była składana na silikon jakiś. Oczyściłem, posmarowałem Dirko, złożyłem a nadmiar usunąłem. Jest git, nawet w miejscu gdzie uszczelka była trochę uszkodzona.

 

 

 

Pod głowicę ZAWSZE nowa uszczelka. Nieważne czy to Yamaha R1 czy Komar lub WSK. Pod głowicę MUSI być nowa.

 

 

Bez uszczelki stosuję samą pastę w miejscach gdzie nie powinno być uszczelki oraz w miejscach gdzie brak uszczelki w niczym nie zaszkodzi. Trzeba zwracać uwagę na odstęp pokrywy od elementów pod nią, aby nic nie obcierało czy blokowało gdy zbraknie uszczelki która powinna być.

 

Własnoręcznie wycinam uszczelki do miejsc "mało ważnych". No chyba że są niedostępne w ogóle to wszystko sam wycinam, np. ostatnio dorabiałem wszystkie uszczelki do silnika SM-02 w Komarze. Nikt nie produkuje uszczelek do tych akurat silników. Tylko uszczelka pod głowicę poszła nowa, sklepowa bo pasowała od zwykłego Komara.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A gdzie owe pasty montażowe można zakupić? A czy zwykły i tani czerwony silikon za 5-7zł w niewielkiej tubce marki "autosil" czy jakoś tak nie da rady przy uszczelnianiu pokryw silnika?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silikon to polecam produkty Technicolu :)

 

W WSK zawsze wsadzałem co miałem pod głowicę ale przy czterosówach zawsze nową zakładam i kluczem

najlepiej dynamometrycznym dokręcać powoli wg instrukcji.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Dirko kupiłem w lokalnym sklepie auto na drugiej stronie ulicy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...