mateosz Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Witam jestem poczatkujacym motocykklista jak i poczatkujacym na tym forum takze 100% swiezak wiec prosze o wyrozumialosc. Ostatnio zakupilem cbr f3 98r, 40 tys przebieg. I tu mam pare pytan do kolegow "wyjadaczy":) Dodam co do hondzi to dziala poprawnie na moje " poczatkujace oko" tzn nic nie stuka prosta ladnie sie wkreca pali... jedyn slowem poprawna...ale jest jedna wada i tu mam pytanie:1 Ogolnie moto ja jalowym biegu ladny zdrowy dzwiek silnika ale jednak jak wcissne sprzeglo na jalowym biegu moto tak jakby ladniej pracuje...Ale to naprawde trzeba sie wsuchac... Czytalem ze to jest pospolita dolegliwosc f3 taka jej uroda-kosz sprzeglowy, nie ma sie czym przejmowac. Moze mi ktos z Was powiedziec cos wiecej na ten temat? wytlumaczyc to zjawisko i czy rzeczywiscie nie mam sie czym przejmowac o moja "mala"?2Zaplacilem handlarzowi zanim mi przywiozl f3 za wymiane oleju... gosc sie wydawal rzetelny ale moge jakos to sprawdzic czy rzeczywiscie wymienil olej? jesli tak to jak? Mowi ze nalal motula 10w40 stosuje sie taki olej w tych silnikach? dodam ze motor handlarz sprowadzil swiezo z wloch... Prosze o pomon i pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 1. Kosz sprzeglowy - nie przejmowac sie i jezdzic. Temat walkowany naokraglo.2. Wyjac bagnet i sprawdzic jak wyglada olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Nic dodac ani ujac :)Kolega Jimi napisal wyczerpujaco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 olac to a olej to faktycznie wyjac bagnet i sprawdzic na oko bedzie widac i mozna powachac czy nie leci spalenizna albo nie czuc w nim benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Racing Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Witam,W specyfikacji tego modelu masz informacje o stosowaniu oleju silnikowego 10W40. Motul to jeden z markowych dobrych olejów. Co do rozpoznania czy olej jest stary czy nowy wydaje mi się , że trzeba minimalnego doświadczenia w przeglądach i wymianach olejów w motocyklach. Źle wyciągnięte wnioski mogą kogoś bardzo obrazić.Idąc na łatwiznę i oceniając po samym kolorze jasny czy ciemny można się łatwo pomylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Witam,W specyfikacji tego modelu masz informacje o stosowaniu oleju silnikowego 10W40. Motul to jeden z markowych dobrych olejów. Co do rozpoznania czy olej jest stary czy nowy wydaje mi się , że trzeba minimalnego doświadczenia w przeglądach i wymianach olejów w motocyklach. Źle wyciągnięte wnioski mogą kogoś bardzo obrazić.Idąc na łatwiznę i oceniając po samym kolorze jasny czy ciemny można się łatwo pomylić. Cieszymy się, że pragniesz pomagać ale nikt tu nie jest matołem (a zwłaszcza Jimi) i nie miał na myśli sprawdzania stanu zużycia oleju po kolorze tylko czy nie ma metalowych opiłków w oleju co by świadczyło o poważniejszym problemie niż standardowo klekoczącym koszu sprzęgłowym. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Cieszymy się, że pragniesz pomagać ale nikt tu nie jest matołem (a zwłaszcza Jimi) i nie miał na myśli sprawdzania stanu zużycia oleju po kolorze tylko czy nie ma metalowych opiłków w oleju co by świadczyło o poważniejszym problemie niż standardowo klekoczącym koszu sprzęgłowym.I myslisz ze takie opilki beda na bagnecie? Bez jaj. Poza tym nawet swiezo zmieniony olej moze zaraz po odpaleniu silnika zrobic sie czarny bo zmiesza sie z tymi paroma setkami starego ktore zostaly w srodku, tak ze sprawdzanie po kolorze to mozna o kant d*** rozbic. Najlepiej zmienic i miec spokoj. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 I myslisz ze takie opilki beda na bagnecie? Bez jaj. Poza tym nawet swiezo zmieniony olej moze zaraz po odpaleniu silnika zrobic sie czarny bo zmiesza sie z tymi paroma setkami starego ktore zostaly w srodku, tak ze sprawdzanie po kolorze to mozna o kant d*** rozbic. Najlepiej zmienic i miec spokoj.Ja wiem, że będą. Trzeba umieć je znaleźć. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 (edytowane) Ojtam. Stan i świeżość oleju sprawdzisz gdy jego kilka kropel kapniesz na papierowy ręcznik, chusteczkę higieniczną lub papier toaletowy. Świeży olej zostanie w jednej, jednolitej plamie. Stary olej ułoży się w ciemną plamę na środku i jasna obwódkę dookoła. Do tego ocenisz kolor i zapach. Stary olej jest ciemny i ma wiele barw zapachu. Świeży olej Motul jest bodajże koloru czerwonego i ma ładny zapach, jakby kwiatuszkowy. :icon_mrgreen: To jest charakterystyczne właśnie dla Motula, ten zapach. Są podrabiane Motule i mają brązowy kolor, pachną/śmierdzą jak olej Lux10 z czasów komuny. Jeśli ta Cebra ma zewnętrzny filtr oleju w postaci przykręcanej puszki to obejrzyj ten filtr gdy jest założony na silniku. Zobaczysz czy jest ładny i nowy, czy może stary i zasyfiony. Olej powinno się zmieniać razem z filrem, tym bardziej w świeżo kupionym moto. Jeśli filtr masz stary to kup nowy filtr i olej i zmień jeszcze raz. Może gość jakąś lipę tam wlał a filtra wcale nie tykał i możesz mieć problemy potem. Lepiej teraz dać 200zł za olej i filtr niż później dać 2 tys za drugi silnik. Edytowane 30 Maja 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Z tym kwiatuszkowym zapachem to prawda, ale tak pomyslalem ze moze byc mylaca diagnoza. Jesli dopiero co ja zabrales od niego to zdejmij owiewki i zobacz czy sa slady po wymianie - czy na wydechu nie ma troche oleju, przy srubie spustowej. Filtr oleju powinien nie byc pobrudzony a nizej na wydechu powinna byc plama oleju. Slady po przecieraniu szmatka etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba405 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Ojtam. Stan i świeżość oleju sprawdzisz gdy jego kilka kropel kapniesz na papierowy ręcznik, chusteczkę higieniczną lub papier toaletowy. Świeży olej zostanie w jednej, jednolitej plamie. Stary olej ułoży się w ciemną plamę na środku i jasna obwódkę dookoła. Do tego ocenisz kolor i zapach. Stary olej jest ciemny i ma wiele barw zapachu. Świeży olej Motul jest bodajże koloru czerwonego i ma ładny zapach, jakby kwiatuszkowy. :icon_mrgreen: To jest charakterystyczne właśnie dla Motula, ten zapach. Są podrabiane Motule i mają brązowy kolor, pachną/śmierdzą jak olej Lux10 z czasów komuny. Jeśli ta Cebra ma zewnętrzny filtr oleju w postaci przykręcanej puszki to obejrzyj ten filtr gdy jest założony na silniku. Zobaczysz czy jest ładny i nowy, czy może stary i zasyfiony. Olej powinno się zmieniać razem z filrem, tym bardziej w świeżo kupionym moto. Jeśli filtr masz stary to kup nowy filtr i olej i zmień jeszcze raz. Może gość jakąś lipę tam wlał a filtra wcale nie tykał i możesz mieć problemy potem. Lepiej teraz dać 200zł za olej i filtr niż później dać 2 tys za drugi silnik. Panowie czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 (edytowane) Kolor czerwony i zapach landrynek,to ma Motul 300V Factory Line, wszystkie inne są brązowe :icon_razz: Edytowane 30 Maja 2011 przez Syrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 I któryś castrol jest czerwony ale nie pamiętam który. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Właśnie wąchałem 5100 :icon_biggrin: i ma delikatny zapach karmelkowy , Kolor brązowy . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 I któryś castrol jest czerwony ale nie pamiętam który. Power Racing. Właśnie wąchałem 5100 :icon_biggrin: i ma delikatny zapach karmelkowy , Kolor brązowy . Jaki smak :icon_mrgreen: ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.