Skocz do zawartości

CBR f3 pare pytam na poczatek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem poczatkujacym motocykklista jak i poczatkujacym na tym forum takze 100% swiezak wiec prosze o wyrozumialosc. Ostatnio zakupilem cbr f3 98r, 40 tys przebieg. I tu mam pare pytan do kolegow "wyjadaczy":)

Dodam co do hondzi to dziala poprawnie na moje " poczatkujace oko" tzn nic nie stuka prosta ladnie sie wkreca pali... jedyn slowem poprawna...ale jest jedna wada i tu mam pytanie:

1 Ogolnie moto ja jalowym biegu ladny zdrowy dzwiek silnika ale jednak jak wcissne sprzeglo na jalowym biegu moto tak jakby ladniej pracuje...Ale to naprawde trzeba sie wsuchac... Czytalem ze to jest pospolita dolegliwosc f3 taka jej uroda-kosz sprzeglowy, nie ma sie czym przejmowac. Moze mi ktos z Was powiedziec cos wiecej na ten temat? wytlumaczyc to zjawisko i czy rzeczywiscie nie mam sie czym przejmowac o moja "mala"?

2Zaplacilem handlarzowi zanim mi przywiozl f3 za wymiane oleju... gosc sie wydawal rzetelny ale moge jakos to sprawdzic czy rzeczywiscie wymienil olej? jesli tak to jak? Mowi ze nalal motula 10w40 stosuje sie taki olej w tych silnikach? dodam ze motor handlarz sprowadzil swiezo z wloch... Prosze o pomon i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W specyfikacji tego modelu masz informacje o stosowaniu oleju silnikowego 10W40. Motul to jeden z markowych dobrych olejów.

Co do rozpoznania czy olej jest stary czy nowy wydaje mi się , że trzeba minimalnego doświadczenia w przeglądach i wymianach olejów w motocyklach. Źle wyciągnięte wnioski mogą kogoś bardzo obrazić.

Idąc na łatwiznę i oceniając po samym kolorze jasny czy ciemny można się łatwo pomylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W specyfikacji tego modelu masz informacje o stosowaniu oleju silnikowego 10W40. Motul to jeden z markowych dobrych olejów.

Co do rozpoznania czy olej jest stary czy nowy wydaje mi się , że trzeba minimalnego doświadczenia w przeglądach i wymianach olejów w motocyklach. Źle wyciągnięte wnioski mogą kogoś bardzo obrazić.

Idąc na łatwiznę i oceniając po samym kolorze jasny czy ciemny można się łatwo pomylić.

 

Cieszymy się, że pragniesz pomagać ale nikt tu nie jest matołem (a zwłaszcza Jimi) i nie miał na myśli sprawdzania stanu zużycia oleju po kolorze tylko czy nie ma metalowych opiłków w oleju co by świadczyło o poważniejszym problemie niż standardowo klekoczącym koszu sprzęgłowym.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszymy się, że pragniesz pomagać ale nikt tu nie jest matołem (a zwłaszcza Jimi) i nie miał na myśli sprawdzania stanu zużycia oleju po kolorze tylko czy nie ma metalowych opiłków w oleju co by świadczyło o poważniejszym problemie niż standardowo klekoczącym koszu sprzęgłowym.

I myslisz ze takie opilki beda na bagnecie? Bez jaj.

 

Poza tym nawet swiezo zmieniony olej moze zaraz po odpaleniu silnika zrobic sie czarny bo zmiesza sie z tymi paroma setkami starego ktore zostaly w srodku, tak ze sprawdzanie po kolorze to mozna o kant d*** rozbic. Najlepiej zmienic i miec spokoj.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myslisz ze takie opilki beda na bagnecie? Bez jaj.

 

Poza tym nawet swiezo zmieniony olej moze zaraz po odpaleniu silnika zrobic sie czarny bo zmiesza sie z tymi paroma setkami starego ktore zostaly w srodku, tak ze sprawdzanie po kolorze to mozna o kant d*** rozbic. Najlepiej zmienic i miec spokoj.

Ja wiem, że będą. Trzeba umieć je znaleźć.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam. Stan i świeżość oleju sprawdzisz gdy jego kilka kropel kapniesz na papierowy ręcznik, chusteczkę higieniczną lub papier toaletowy. Świeży olej zostanie w jednej, jednolitej plamie. Stary olej ułoży się w ciemną plamę na środku i jasna obwódkę dookoła. Do tego ocenisz kolor i zapach. Stary olej jest ciemny i ma wiele barw zapachu. Świeży olej Motul jest bodajże koloru czerwonego i ma ładny zapach, jakby kwiatuszkowy. :icon_mrgreen: To jest charakterystyczne właśnie dla Motula, ten zapach. Są podrabiane Motule i mają brązowy kolor, pachną/śmierdzą jak olej Lux10 z czasów komuny.

 

 

Jeśli ta Cebra ma zewnętrzny filtr oleju w postaci przykręcanej puszki to obejrzyj ten filtr gdy jest założony na silniku. Zobaczysz czy jest ładny i nowy, czy może stary i zasyfiony. Olej powinno się zmieniać razem z filrem, tym bardziej w świeżo kupionym moto. Jeśli filtr masz stary to kup nowy filtr i olej i zmień jeszcze raz. Może gość jakąś lipę tam wlał a filtra wcale nie tykał i możesz mieć problemy potem. Lepiej teraz dać 200zł za olej i filtr niż później dać 2 tys za drugi silnik.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kwiatuszkowym zapachem to prawda, ale tak pomyslalem ze moze byc mylaca diagnoza. Jesli dopiero co ja zabrales od niego to zdejmij owiewki i zobacz czy sa slady po wymianie - czy na wydechu nie ma troche oleju, przy srubie spustowej. Filtr oleju powinien nie byc pobrudzony a nizej na wydechu powinna byc plama oleju. Slady po przecieraniu szmatka etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam. Stan i świeżość oleju sprawdzisz gdy jego kilka kropel kapniesz na papierowy ręcznik, chusteczkę higieniczną lub papier toaletowy. Świeży olej zostanie w jednej, jednolitej plamie. Stary olej ułoży się w ciemną plamę na środku i jasna obwódkę dookoła. Do tego ocenisz kolor i zapach. Stary olej jest ciemny i ma wiele barw zapachu. Świeży olej Motul jest bodajże koloru czerwonego i ma ładny zapach, jakby kwiatuszkowy. :icon_mrgreen: To jest charakterystyczne właśnie dla Motula, ten zapach. Są podrabiane Motule i mają brązowy kolor, pachną/śmierdzą jak olej Lux10 z czasów komuny.

 

 

Jeśli ta Cebra ma zewnętrzny filtr oleju w postaci przykręcanej puszki to obejrzyj ten filtr gdy jest założony na silniku. Zobaczysz czy jest ładny i nowy, czy może stary i zasyfiony. Olej powinno się zmieniać razem z filrem, tym bardziej w świeżo kupionym moto. Jeśli filtr masz stary to kup nowy filtr i olej i zmień jeszcze raz. Może gość jakąś lipę tam wlał a filtra wcale nie tykał i możesz mieć problemy potem. Lepiej teraz dać 200zł za olej i filtr niż później dać 2 tys za drugi silnik.

 

 

Panowie czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...