Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika Keihin CV


Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem zaworek i już nie leci... Syfu tam nie było, ale sam zaworek wyglądał na trochę wyrobiony... Przy okazji wymieniłem membranę i sprężynę od pompki przyśpieszającej, tam już było nie teges... Teraz gra i buczy, warczy i trzęsie ;-)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy co chcą przestawić się mikuni 42 maja okazje http://allegro.pl/ga...2464947631.html

 

Właśnie sie dogaduję z MałyHD ale nie wiadomo z jakiego motocykle zdjęty jest ten gaźnik. Wiecie może jakie dysze powinny być aby sprawnie chodził w Evo 1340. Cena nie mała chciałbym sie upewnić czy nie muszę dokupić jeszcze jakies graty. Zastanawiam sie jeszcze czy sam wyreguluje ten gaźnik, pytanie do ekspertów czy regulacja jest skomplikowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sie dogaduję z MałyHD ale nie wiadomo z jakiego motocykle zdjęty jest ten gaźnik. Wiecie może jakie dysze powinny być aby sprawnie chodził w Evo 1340. Cena nie mała chciałbym sie upewnić czy nie muszę dokupić jeszcze jakies graty. Zastanawiam sie jeszcze czy sam wyreguluje ten gaźnik, pytanie do ekspertów czy regulacja jest skomplikowana.

czesc

ja kupilem ten sam gaznik od kolegi,ktory mial go wczesniej w podobnym silniku jak TY masz

i byly tam dysze 17.5 i glowna 165, ale w zapasie dostalem jeszcze 20 i 160

(do swojego sporta wlozylem 150)

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard do EVO 80" dla HSR42:

main jet - 160

pilot jet - 25

akc. pump - 70

jet needle - 97

 

Regulacja jest powiedzmy... normalna. Gaźnik jest posłuszny, nie kaprysi (jak jest w dobrym stanie) i jest stabilny.

Jak wszystko jest zrobione prawidłowo to po regulacji nie zaglądasz przez dłuuugi czas... ;-)

Mozesz mieć czasami problem z odpałem motorka poniżej zera... ma wg mnie trochę za ubogie ssanie, ale powyżej 6 st. wad nie stwierdziłem.

Cóż mozna dodać... podczas regulacji zwróć uwagę na czas i zakres pracy pomki przyśpieszającej. Wielu ludzi robi błąd i ustawia tą pomkę za wcześnie i za długo co powoduje niepotrzebne przelewanie silnika. Wadę tę dość trudno wyczuć z pozycji jeźdźca a wacha leje się niepotrzebnie strumieniem co dość często rodzi opinie, że Mikuni są paliwożerne. Najlepiej ograniczyć to czasowe wzbogacenie do około 3-4,5% CO. Ja preferuję 3,8 do 4,2. Spotykałem też w ustawieniach (na ucho) 2,5, ale objawy mogą wysąpić w postaci kichnięcia w gaźnik podczas postoju po ostrej pogoni na światłach w upale. A przy zatankowaniu gorszego paliwa to już praktycznie na 100%. Trochę obciach gdy na pasie obok stoi BMW R1200 RT na wtrysku, a my po dodaniu gazu zostajemy na zielonym. :-D

 

harleyjunak: do Sporta "akceleracja" jest inna (mniejsza). ;-)

Mikuni do Sporta ma inne ustawienia. Nie powinny być one stosowane bezwiednie do jednostki EVO 80", no chyba że są ku temu podstawy (bywają wyjątki), ale powinny być one sprawdzone, aby nie pozwolić silnikowi pracować na zbyt ubogiej mieszance.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do evo dysza max pilot jet (wolne) 20 , więcej nie ma sensu , główna 160-165 , dawkę przyśpieszacza ustawić na wczesną i krótką

cena nie jest wysoka , używki w usa idą średnio po 180 $ , potem transport , wat i robi się 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. a jaki ustawiasz skład na tej 20-tce? :-)

lub podaj chociaż jakiekolwiek inne wartosci z uwzględnieniem wielkości obrotów biegu jałowego.

 

 

Jest to dysza pod Sporta wg mnie...

Wstawienie dwudziestki do EVO80 może (tu powtarzam: moze) doprowadzić do zubazania mieszanki w zakresie obrotów od jałowego do średnich. Można to nadrobić pompką lub iglicą, wtedy to zjawisko częściowo zniknie, ale... jak tam kto chce.

Dysza pilot jet robi robotę nie tylko na jałowym, ale też do około 1/8 wartości uchylenia przepustnicy...

A na ustalenie konkretnego składu mają tez wpływ inne elementy silnika, chociazby filrt pow. i wydech.

Zatem:

Pisanie że coś nie ma sensu jest... w tym przypadku wg mnie bez sensu.

Natomiast podanie konkretnych wartości w przebiegu od obrotów jałowych do około 3500 dla konkretnego silnika ma sens.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za dużo teorii , za mało praktyki , naczytałeś się i uważasz , że coś wiesz ;)

chcesz dawaj większe dysze , dla mnie to bez znaczenia ile będziesz lał paliwka .

jak masz problemy z ustawieniem mieszanki wolnych to wykręć 1,5 obr śrubę i finał

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej się nie rozumiemy.

Jak widac niektórym się wydaje ze 1,5 obr. załatwiają wszystko.

Ciekawe zatem dlaczego jest tu specjalny temat do ustawiania np. CV- czyżby gro ludzi nie potrafiło policzyć do dwóch? ;)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam nie rozumem po co tyle pisać o regulacji gaznika , to przeciez bardzo proste urządzenie i tym samym regulacja , ale niektórzy lubią robić przysłowiowe "widły z igły" odnosząc się do wielkości dysz , filtra, wydechu ... i co tam jeszcze .

mamy wydech , mamy filtr, zakładamy gaznik i ustawiamy , zasada jest zawsze taka sama .

jakie dysze są zalecane mozna wyczytać , potem tylko regulacja dawki mieszanki wolnych i finał , w mikuni zwykle jest to przedział 1,2-1,5 obr. czyli tyle ile zaleca producent , w kazdej maszynie gdzie zakładałem mikuni ma to potwierdzenie .

w sportach dysza wolnych to 15-17

evo 20 -22 (zalecam 20)

jak rozwiercone cylindry to i 25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dysza pilot jet robi robotę nie tylko na jałowym, ale też do około 1/8 wartości uchylenia przepustnicy...

A na ustalenie konkretnego składu mają tez wpływ inne elementy silnika, chociazby filrt pow. i wydech.

 

Natomiast podanie konkretnych wartości w przebiegu od obrotów jałowych do około 3500 dla konkretnego silnika ma sens.

 

To jest co najmniej nieprecyzyjnie napisane :)

1/8 wartosci uchylenia i 3500 obr/min ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. połączyłeś dwie odrębne mysli.

1/8- dotyczy zakresu uchylenia przepustnicy do której to wartości dysza biegu jałowego ma wpływ na pracę silnika.

A 3500 to usredniona prędkosć uzytkowa silnika do której to wartości wykonujemy pomiar w celu wyregulowania gaźnika. Mozna i wyzej, ale z górnych zakresów korzystamy rzadziej i mają one mniejszy wpływ na ekonomie. Natomiast jeśli chcemy wyregulowac silnik w pełnym zakresie (np. podczas tuningu) to oczywiście można.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pytanie do fachowców od gaźnika CV. Dysza główna 190, wolnych 45 - takie są teraz, mam gaźnior w częściach na stole - zmieniać czy nie?

Stan obecny - filtr powietrza Screamin Eagle SE Pro (29440-99D) , wydech Screamin Eagle II

winowajcę znalazłem, uszczelka gaźnik kolektor musiała coś puszczać, widać że przy kichnięciach przechodziło przez nią w jednym miejscu, wyciek z pod pokrywy pływakowej też zlokalizowany, uszczelka gumowa w jednym miejscu uszkodzona a czemu? cholera wie. Profilaktycznie wymienię gumowe uszczelki kolektor-głowica i przejrzę dokładnie gaźnik, membrana itd.

 

Z tego co doczytałem powinienem zmienić na 48/195 przy tym filtrze i wydechu ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi dobrze latał do tej pory to po co zmieniać? Chyba że masz jakieś podejrzenia.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ano latał, tylko jak mam wybebeszoną graciarnie to te dysze to groszowa sprawa (dwie flaszki :) a lubię mieć tak jak być powinno przy tej konfiguracji i chciałbym żeby ktoś potwierdził moje chore domysły :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...