Skocz do zawartości

pawlo00

Forumowicze
  • Postów

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    HD XL883C
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia pawlo00

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Gdyby ktoś zabrał się za załatwianie/sprowadzenie śrubki w stylu EZ-Screw, to ja też chętnie bym się na to pisał i przygarnął jedną. W sporciakach dostęp do oryginalnej śrubki nie jest tragiczny, ale wygoda posiadania wspomnianego zamiennika byłby nieoceniona.
  2. Zestaw całkiem fajny, ale jak większość nie zawiera dysz slow speed (idle jet). Jak się doczytałem w Sportsterach w standardzie jest dysza 42, przy stage 1 daje się 45, a przy dalszym dłubaniu 48. Zastanawia mnie jeszcze fakt czy po zmianie dysz idle i main nie trzeba dostrajać jakoś do tego zapłonu? W sportsterach 04-06 układ zapłonowy to niestety taki moduł pod siedzeniem. Samemu nie da się chyba z tym nic zrobić, ale czy nie trzeba jakoś tego programować? I że tak apropo to jaką funkcję pełni ten o-ring przy śrubce od regulacji mieszanki? Bo np. u mnie nie było ani podkładki ani tego o-ringu, jedynie sama sprężynka. new_sport nie ma się czego bać jeśli chodzi o demontaż i rozebranie gaźnika. Jeśli masz założony tuningowy wydech i filtr to twój silnik ma lepsze dopływ i odpływ powietrza i musisz dopasować ilość podawanego paliwa - czyli rozmiar dysz w gaźniku. Zanim coś kupisz to musisz rozebrać swój gaźnik i sprawdzić jakie dysze masz aktualnie założone. W zasadzie żeby sprawdzić dysze musisz tylko zdjąć gaźnik, spuścić paliwo z dolnej miski i tą miskę odkręcić (4 śrubki). Jak ją zdejmiesz masz dostęp do obu dysz - wykręcasz i odczytujesz oznaczenia. Przy okazji możesz sprawdzić poziom pływaka. Jeśli mimo wszystko nie chcesz rozbierać gaźnika to na początku sprawdź same świece. Rozgrzej silnik, daj mu popracować kilka minut na ludzie, zgaś, jak ostygnie wykręć świece, obejrzyj lub zrób foty. Potem załóż z powrotem, nawiń na koła kilkanaście km, po zatrzymaniu od razu zgaś moto aby jak najmniej na luzie pracował. I znowu sprawdź wygląd świec - będziesz wiedział mniej więcej jaką masz mieszankę ustawioną.
  3. Piękne dzięki, teraz już wszystko jasne. Bez tych obrazków chyba nigdy bym nie załapał;) Ciężko powiedzieć ile było u mnie początkowo, ale po poprzednich zabiegach wyszło mi ok 13mm. Także trochę zmniejszyłem żeby było ok 11. Niezły patent z tą twoją metodą ale trochę ciężko wyczuć dokładnie ten moment kiedy zawór odcina całkiem dopływ a kiedy tylko przymyka. No ale jak rozumiem zawór ma się całkowicie zamknąć i wtedy dokonujemy pomiaru?
  4. Gdzie nie pytam to trzeba będzie dopiero zamawiać i czekać. Więc póki co będę musiał jakoś żyć z tymi co mam. Tak w ogóle to mam dysze z obsadą taką jak poniżej - więc to chyba ten starszy typ o którym mówisz (od lewej obsada, main jet, idle jet) http://images39.fotosik.pl/826/1601aeb43aae7555.jpg Czyli te dysze dają mi za bogatą mieszankę i o ile z pracą roboczą podczas jazdy nic nie zrobię - bo to implikuje główna dysza, to przy pracy na jałowym mógłbym skompensować za dużą dyszę przez ustawienie ubogiej mieszanki śrubą - czyli bardziej wkręcać niż wykręcać... No oczywiście do czasu aż nie przyjdą mi poprawne dysze. Druga sprawa to nie do końca rozumiem jak to jest z tym pływakiem - czy jego się w ogóle da jakoś regulować? No bo dajmy na to sprawdzam tą metodą dmuchania w którym momencie zamknie się zawór, ale co z tego wynika? I w którym miejscu dokładnie mierzyć te wysokości? Bo góra komory jest nierównomierna, a dolną miskę trzeba zdemontować żeby do pływaka dojść. Ze ssaniem u mnie raczej OK.
  5. Hmm no to trzeba będzie te dysze wymienić bo pewnie one powodują że mam za bogatą mieszankę. Czy orientuje się ktoś gdzie można kupić takie dysze? Domyślam się że w salonie-serwisie nie mają tego na miejscu i trzeba będzie czekać... Qurim widziałem na forum że nosisz się z zamiarem kupna kitu Dynojeta. Masz do tego jakieś dojście? Bo ceny u nas to jakieś 700-800zł a na Amazonie można to dostać za ok 120$ wiec różnica kosmiczna...
  6. OK, wielkie dzięki za instrukcję regulacji. Przywykłem że większość sensownych materiałów do naszych motorków jest spisana za wielką wodą. Próbowałem tej regulacji ale jakoś nie wyszło (przy startowych 2 obrotach moto ledwie chodziło, i tak doszedłem do 4 obrotów bez większego efektu). Tak więc zabrałem się za to, czego wolałem uniknąć - rozebranie gaźnika. Po demontażu co mi się rzuciło na oczy to dysze u mnie zastosowane: 45 idle i 180 main. Czy to nie za dużo? Sugerując się instrukcjami z kitów Dynojeta - dla seryjnego wydechu i filtra zaleca się dysze 160-165, przy "lepszym" filtrze (jak u mnie) lub wydechu - 170, a 180 to już przy lepszym filtrze, wydechu, a nawet wałkach... Chyba że te dysze Dynojeta w połączeniu z ich "emulsion tube", to co innego? Jutro pokombinuję z tym pływakiem - jest kwadratowy. A i u mnie też jest regulowana iglica przepustnicy - jest ustawiona na środek - 3 ząbek od góry i na to 3 podkładki - czy aż tyle powinno być?
  7. Nie wiem czy piszę w dobrym dziale ale podejrzewam że bardziej pomogą mi posiadacze HD. Tak więc mam problem z wyregulowaniem gaźnika w swoim Sportsterze (jeden z ostatnich gaźnikowców). Niestety nigdzie nie mogę znaleść konkretów jak poprawnie wyregulować standarowy gaźnik Harleya - Keihin CV. Nie wiem czemu w mojej serwisówce ten temat jest w ogóle nieporuszony, poza opisem elementów składowych gaźnika. Sporo grzebałem na sieci ale niestety bezowocnie, toteż postanowiłem wreszcie napisać tu. Ale zaczynając od początku mój problem wygląda tak: motocykl po rozgrzaniu - po przejechaniu kilku kilometrów, gaśnie na luzie lub na pierwszym biegu (na małych obrotach) traci moc dusząc się, strzelając w wydech i wkońcu gasnąc. Po tym jak zgaśnie nie można go odpalić, jeśli się uda to pochodzi parę sekund i gaśnie. Przy próbie dodania gazu jest mały strzał w wydech i gaśnie od razu. Dopiero jak ostygnie można znów go zapalić. Podczas jazdy - o ile się uda ruszyć, wszystko wydaje sie być ok, mocy raczej nie brakuje, motor idzie ładanie, równo, nie dusi się, nie strzela. Na zimno i ze ssaniem pali od kopa. Właściwie dość szybko, góra po kilku minutach ssanie można wyłączyć i się nie dusi, chodzi równo. Z tego co mi wiadomo najprawdopodobniejszą przyczyną jest źle wyregulowany gaźnik, co by mnie nie ździwiło bo regulacja jest pod konkretny dopływ i odplyw powietrza - filtr i wydech. Mój motocykl został niedawno sprowadzony i był bez wydechu. Teraz założony jest seryjny wydech. Filtr powietrza to klasyczny płaski ale coś lepszego niż zwykly papierowy. I teraz jeśli dobrze rozumiem to - za mieszankę paliwa podczas jazdy odpowiada dysza główna. Czyli w moim przypadku powinna być ok skoro moto jedzie dobrze. Przy pracy na luzie pozostaje druga dysza - nie znam nazwy, do tego manualna regulacja składu mieszaniki i obrotow biegu jałowego. I tak: regulacja obrotów biegu jałowego robiłem i nie pomogła. Z tego co wiem regulacja mieszaniki odbywa się za pomocą śrubki umieszczonej w tunelu pod spodem gaźnika tuż przy kolektorze dolotowym. Jeśli się nie mylę to wkręcając tą śrubkę wzbogacamy mieszankę, a wykręcając ją - zubażamy. W teorii regulację przeprowadza się najpierw wkręcając na maksa tę srubkę - bogata mieszanka, a następnie zubażanie wykręcając śrubę, tak aby obroty silnika urosły jak bardzo sie da, ale aby przy dodaniu gazu nie bylo strzałów w gaźnik/wydech. Równocześnie aby obroty nie rosły za bardzo, zmieniejsza się je śrubą regulacji obrotów biegu jałowego. Czy dobrze to ująłem? Oczywiście regulacji powinno się dokonać na rozgrzanym silniku z wyłączonym już ssaniem. No ale to teoria. W praktyce u mnie, kręcenie śrubą mieszanki nie zwiększało obrotów silnika, ale rzeczywiście do pewnego momentu (krecenia śruby) przy przegazówce były strzały w wydech a w innym nie. Kiedy jednak silnik się udusił znów nie udało się go odpalić. Co ciekawe zapalił dopiero przy włączonym ssaniu (choć silnik był ciepły) i przy max wkręcownej śrubce mieszanki. Jednak chodził zdecydowanie nienaturalnie, jaky chciał a nie mógł. Wygląd świec sugeruje że mieszanka jest za bogata. Tak wyglądają świece: seryjna używana i nowa SE. http://images49.fotosik.pl/829/62c0e90d1008e429med.jpg Dodam jeszcze że w momencie jak się silnik udusi to z filtra powietrza/gaźnika unosi się szary dymek. Czyżby to też świadczyło o za bogatej mieszance? Nie wiem zupełnie jak dalej ugryźć temat regulacji gaźnika. Czy ktoś może doradzić co robię nie tak? Ew czy ma ktoś instrukcje krok po kroku jak regulować tego Keihina? Jakieś sensowne opisy, procedurę? Jak to jest z tą mieszanką, jakie powinny być dysze, czy trzeba i jak się ustawia poziom pływaka itp itd. Druga sprawa - jeśli ten problem gaśniecia nie byłby sprawą regulacji gaźnika to czytałem że powodem mogą być jeszcze: - uszkodzony regulator napięcia - źle ustawione luzy zaworów - niedomknięte zawory po rozgrzaniu silnika - świece - problem z odpowietrzeniem zbiornika paliwa Z tego co mi wiadomo w Sportsterach jak i innch HD nie reguluje się luzu zaworowego - regulacja jest hydrauliczna - silnik z popychaczami, więc same popychacze w zależności od temp "same" regulują luz. Wiec jedna opcja od razu odpada. Do tego rozrząd był ustawiany na nowo. Co do świec to zostały one wymienione na nowe. Nie wiem co z tym odpowietrzeniem baku może być nie tak - ale wszystkie wężyki są podłączone prawidłowo. Nie wiem jak sprawdzić regulator napięcia. Sprawdzałem jedynie napięcie ładowania aku przy włączonym silniku - prawidłowe ok. 14,5V. Słyszałem że Sportstery z roczników 2004-2006 mają bardzo czuły regulator napięcia i warto używać dobrych aku, bo lubią wariować. U mnie jest założony nowy aku Yuasa, więc może nawet lepszy niż w serii. Nowe są też przewody wysokiego napięcia - SE. Czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić ten regulator?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...