Skocz do zawartości

Trudny Dostęp Do Śrub Składu Mieszanki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Wszędzie jest mowa o regulowaniu gaźników, ilości obrotów wykręcenia śrub ale mało osób dzieli się informacjami jakich metod używają aby się do nich dostać.

 

Jeżdżę Kawasaki GPX 600 z 89roku i na ten sezon postanowiłem wyczyścić, wyregulować i zsynchronizować gaźniki. Robię to co prawda pierwszy raz i po woli mam coraz więcej siwych włosów z tego powodu.

 

W moim moto dostęp do śrub został tak rozwiązany, że go praktycznie nie ma. Mogę jedynie regulować zewnętrzne gaźniki, do środkowych nie dojdę ponieważ skutecznie utrudnia to kolektor wodny.

 

Rezultaty są takie, że za pierwszym podejściem ustawiłem gaźniki w ten sposób, że motocykl pracował tylko na biegu jałowym i najchętniej z dodatkiem ssania. Każda próba dodania gazu kończyła się gaśnięciem silnika. Przy okazji poparzyłem sobie ręce. Za drugim razem gaźniki ustawiłem tak, że moto nie odpala. :mellow: :mellow:

 

Jakie macie sposoby na swoje gaźniki? czy mam je za każdym razem ściągać, żeby zmienić ustawienie wkrętu regulacyjnego? Słyszałem, że ten problem dotyczy szczególnie Kawasaki.

było gpx600r '89

jest vfr 800 fi '01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Są do tego narzędzia, np specjalny śrubokręt kątowy, odpowiednio długi i z opdowiednimi nasadkami, dzięki któremu w takie miejsce dojdziesz. Ale jeśli nie chcesz na to wydawać 300 zł, to musisz po prostu wyjmować, ustawiać, sprawdzać i kontynuować do osiągnęcia pożądanego rezultatu.

Jak nie masz jakiś wielkich przeróbek w motocyklu to po prostu ustaw poziomy paliwa na początek tak jak zalecił producent w serwisówce. Potem ew. mieszaj.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, niektóre motocykle tak mają, że do składu nie dojdziesz, np CBR 1000F, EL250...W takich przypadkach zwykły kątowy śrubokręt nie wystarczy, producenci zapewne posiadają jakieś swoje klucze dostępne w ASO, albo po prostu uważają że do składu nie należy się dotykać bo jest raz na całe życie ustawiony. Regulacja takiego motocykla to wielki sprawdzian cierpliwości, niestety czasami trzeba kilka razy wyjmować gaźniki.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę za wszystko zabrać się jeszcze raz. Najpierw ustawić wszystko jak w manualu, zobaczyć jak chodzi (czy chodzi) - jesli źle to zdjąć gaźniki i wykręcić w kazdym śrubę składu miesznki o kolejne pół obrotu. Znów założyć i tak w kółko....

 

Mam tylko sportowy wydech remusa.

Synchronizację planowałem przeprowadzić dopiero po ustaleniu właściwego składu paliwa.

 

A jak to wyglada z doświadczenia u was? Czy dane z manuala sprawdzaja się w rzeczywistości?

 

 

P.S Jak powinna być prawidłowo podłączona bateria gaźników z kranikiem? Manual akurat skromnie to pokazuje. (może tu coś jest nie tak?)

Edytowane przez aligatorps

było gpx600r '89

jest vfr 800 fi '01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czasami po prostu garaż nie wystarczy i trzeba się pofatygować do wyposażonego warsztatu. Najlepiej jeszcze znajdź warsztat co ma Colortuny i wtedy masz mieszankę ustawioną na cacy. Nie ma co się dziąsłować bez odpowiednich narzędzi...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę za wszystko zabrać się jeszcze raz. Najpierw ustawić wszystko jak w manualu, zobaczyć jak chodzi (czy chodzi) - jesli źle to zdjąć gaźniki i wykręcić w kazdym śrubę składu miesznki o kolejne pół obrotu. Znów założyć i tak w kółko....

 

Mam tylko sportowy wydech remusa.

Synchronizację planowałem przeprowadzić dopiero po ustaleniu właściwego składu paliwa.

 

A jak to wyglada z doświadczenia u was? Czy dane z manuala sprawdzaja się w rzeczywistości?

 

 

P.S Jak powinna być prawidłowo podłączona bateria gaźników z kranikiem? Manual akurat skromnie to pokazuje. (może tu coś jest nie tak?)

W tym modelu może nie jest łatwe balansowanie składem na założonych gaźnikach ale możliwe. Jak nie masz narzędzia kątowego to dojdziesz tam płaskim bitem na "kwadrat". Zewnętrzny kanał płynu należy obkładać zwilżonymi w chłodnej wodzie ściereczkami i majstrować w lateksach aby nie dopuścić do poparzeń.

Nastawy fabryczne mają się nijak do stanu styranego GPX-a, genetycznie obciążonego słabym vacum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu może nie jest łatwe balansowanie składem na założonych gaźnikach ale możliwe. Jak nie masz narzędzia kątowego to dojdziesz tam płaskim bitem na "kwadrat". Zewnętrzny kanał płynu należy obkładać zwilżonymi w chłodnej wodzie ściereczkami i majstrować w lateksach aby nie dopuścić do poparzeń.

Nastawy fabryczne mają się nijak do stanu styranego GPX-a, genetycznie obciążonego słabym vacum.

 

Jedyna szansa jest taka jak piszesz. Trzeba przejść tą drogę przez piekło. Wydaje mi się, że przed rozebraniem gaźników śruby były wykręcone, aż o 4 obroty. To dość dużo w stosunku do nominalnych dwóch. Dla dwóch motocykl nie odpala.

 

Czy mogę każdy z gaźników regulować osobno. Tzn. najpierw ustawić skład (obroty) na pierwszym, kolejno na drugim itd., za każdym razem korygując obroty na biegu jałowym? Czy ten sposób wypali w 4 cylindrowcu?

było gpx600r '89

jest vfr 800 fi '01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jak sobie nie będziesz mógł dać rady zadzwoń do mnie jakoś po godzinie 13, dam Ci do telefonu Waldka Skwierzyńskiego, mojego mechanika od japonii, on ciągle grzebie w tych motocyklach, może naprowadzi Cię na dobre tory, żebyś nam nie osiwiał do końca ;)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Motorek chodzi bardzo ładnie.

Wyczyściłem gaźniki, ustawiłem wstępnie skład mieszanki na 2 wykręcone obroty.

Muszę je wykręcić jeszcze trochę, bo mieszanka jest zbyt uboga - widać to na świecach. Obroty jeszcze zbyt wolno spadają, szczególnie w okolicach 3 tys (tak jakby lekko się przywieszają).

Już teraz synchronizacja pomogła wyrównać bieg silnika.

było gpx600r '89

jest vfr 800 fi '01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorek chodzi bardzo ładnie.

Wyczyściłem gaźniki, ustawiłem wstępnie skład mieszanki na 2 wykręcone obroty.

Muszę je wykręcić jeszcze trochę, bo mieszanka jest zbyt uboga - widać to na świecach. Obroty jeszcze zbyt wolno spadają, szczególnie w okolicach 3 tys (tak jakby lekko się przywieszają).

Już teraz synchronizacja pomogła wyrównać bieg silnika.

Je/zeli obroty wolno spadają, właśnie w okolicy 3000, to prawdopodobnie dostaje lewe powietrze na króćcach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolega josha ma rację. Wczoraj wykręciłem śruby regulacyjne o 1/4 obrotu,(czyli 2 i 1/4) motor gorzej zapalił i później jego praca również nie była najlepsza.

Zatkałem dolot i ku mojemu zdziwieniu obroty gwałtownie zaczęły się podnosić. Później popsikałem dezodorantem (dokładnie plakiem do tapicerek samochodowych) - obroty zaczęły się podnosić, co prawda nie tak szybko i nie tak wysoko jak po zatkaniu dolotu.

 

Dzisiaj chyba spróbuję sprawdzić po kolei każdy gaźnik (resztę odizoluję owijając w coś). Dziwi mnie to lewe powietrze, bo nigdzie nie słyszałem żadnego świszczenia.

było gpx600r '89

jest vfr 800 fi '01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...