Skocz do zawartości

Najmocniejsze zweitakty - największe pojemności


BANANvanDYK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może coś w tym jest, Suzuki olało projekt RE-5 bo naprawa i rozbudowa wankla nie jest trudna, dołożenie tłoka i cylindra to tyle co rozkręcić i poskładać z powrotem

no nie tak do końca, wał trzeba dorobić i problem smarowania dodatkowego rotora rozwiązać ... moim zdaniem 2 suw jest równie prosty w "rozbudowie" jak nie prostszy no ale wiadomo dodatkowa komora spalania to nie to samo co tylko zmiana średnicy i skoku tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrafiłem na bardzo ciekawy motocykl. Bimota 500 V-due. Najważniejszą cechą było zastosowanie elektronicznego wtrysku, jednak nie jestem pewien czy naprawdę wtrysku bezpośredniego czy pośredniego. Niestety okazało się że problemy z jego pracą mogły doprowadzać do poważnych uszkodzeń silnika (zatarcia, pęknięcia tłoków) i po dwóch latach produkcji zmieniono jednak na gaźniki. Ponadto wtryskowiec mimo swoich 110 KM nie oddawał takiego "rezo" jak zwykłe dwusuwy...

Kilka fotek:

http://www.bikepics.com/pictures/1002343/

http://www.bikepics.com/pictures/661244/

http://www.bikepics.com/pictures/726357/

http://www.bikepics.com/pictures/1182521/

 

Tak poza tym, to zobaczcie :P

http://redliners.files.wordpress.com/2007/...mota_tesi2d.jpg

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszą cechą było zastosowanie elektronicznego wtrysku, jednak nie jestem pewien czy naprawdę wtrysku bezpośredniego czy pośredniego

 

mnie kiedyś ditech ciekawił (apria sr50 ditech ) podobno w teori to wygląda całkiem cacy bo pali 2/100 a ma osiągi rasowego kiblowego 2t (czyli przyzwoite przyśpieszenie i vmax a nie jak moja chińska wunderwaffe ruszanie ze świateł trwa godzine drugą godzine rozpędza sie do 50km/h :D )no ale jak zacząłem czytać jaka ona jest masakrycznie awaryjna jakie są problemy z regulacją tego wtrysku (potrzebna specjalistyczna aparatura diagnostyczna ) to stwierdziłem że nieee :D

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ŚM był kiedyś artykuł o tym motocyklu/silniku. Jak pamiętam dobrze to wynikało z tego że do wyścigów zaprojektowano bardzo zaawansowaną technicznie wersję. Niestety były jakieś tam problemy, awarie i wersję produkcyjną pozbawiono kilku patentów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mnie to wkurza fakt że praktycznie wymarły ,,lajtowe 2t enduro'' w dużej pojemności typu kdx 250 crm 250 kdx 200 suzuki ts200 tysiąc lat temu była jeszcze dt175 czy mtx200.......

 

ja koniecznie chciałem mtx200 o ile kupić sam motocykl kupić jeszcze sie da (ale trzeba poszukać) tak częsci zero, w przypadku jakiegoś łańcucha klocków czy cos można zrobić druciarnie i podpasować cos z mtxa 125 ale co jak skończy sie tłok......

 

One nie wymarły tylko przeznaczone są na inny rynek poprostu. Te sporadyczne przypadki w pl to jak ktoś sprowadzi z bóg wie kąd taki sprzęcik, jedak myśle ze te sprzęty miały by wzięcie.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robili coś takiego jak DT 230 Lanza i pewnie parę innych cudeniek by się znalazło ale teraz to nawet za granicą są tylko 4T

 

http://www.yamaha-motor.com/sport/products...574/0/home.aspx

http://www.yamaha-motor.com/sport/products.../10/0/home.aspx

 

Śmiem twierdzić, że u innych producentów byłoby to samo :) Suzuki w USA sprzedaje DR-Z 400 czyli 4T i DR200 tak samo 4T a w japoni http://www1.suzuki.co.jp/motor/bigboy10th/index.html

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One nie wymarły tylko przeznaczone są na inny rynek poprostu. Te sporadyczne przypadki w pl to jak ktoś sprowadzi z bóg wie kąd taki sprzęcik, jedak myśle ze te sprzęty miały by wzięcie.

 

crm 125 w wersji supermoto podobno produkowali w brazyli, ale coś zacząłem googlować i chyba owszem ale w wersji 4t :(

 

dt 230 faktycznie jest :D

http://bikepics.com/pictures/2061851/

http://p1.bikepics.com/pics/2006%5C12%5C06...740150-full.jpg

 

 

 

kdx 200 jest chyba produkowany (albo był jeszcze całkiem niedawno ) i to w wersji 2t ale nie posiada homologacji drogowej.........

 

chociaż sam nie wiem wersja 2004 światła ma

http://www.bikepics.com/pictures/2020576/ chociaż to że ma światła nie znaczy że można zarejestrować.....

 

crm 250 2005 fajne malowanie

http://www.bikepics.com/pictures/1008433/

 

 

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to chyba najwększy 2t D.gif

 

wiadomo dwusuwowe diesle na mazut to osobna bajka :D

 

Ps. CIekawie jak takie coś się uruchamia.

 

spręzone powietrze tak samo jak rozruch awaryjny radzieckiego t34 czyli sprężone powietrze wprawia w ruch silnik(podawane przez zawory wywiera nacisk na tłoki żeby wprawić silnik w ruch), jak kręci sie dostatecznie szybko żeby w cylindrach było wysokie ciśnienie i temperatura do samozapłonu to następuje wtrysk paliwa i zatrybia :D

 

 

 

taki silnik okrętowy to sie uruchamia i sobie do końca życia chodzi praktycznie non stop to nie samochód że dojeźdza na parking i gasimy :D chyba że wymagany jest jakiś remont czy naprawa....

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka groszy jeśli chodzi o żywotność 2T.

w naszym służbowym pantheonie (honda fes 125) jest już natrzaskane ok 60tyś km bez remontu! Jednostka praktycznie bezobsługowa, ale jeździ tylko na syntetycznym oleju. Osobiście zamienilem Crossa 2t na 4t bo dzikość dwusuwa dawała dużo frajdy ale irytowała w zakrętach i wyjściu z zakrętu. Faktem jest że po części wynikało to rownież z mojej słabej techniki.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...