Skocz do zawartości

Rozbudowany problem z Yamahą FZR 1000


bubiool
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wczorajszej wieczornej przejażdżce spotkał mnie ciekawy incydent. Jadę i zaczynam wyprzedzać samochód prędkość początkowa ok 100 doszedłem później do ok 160 na 3 biegu. Nie pamiętam dokładnie ile ale w każdym razie obroty wynosiły ok 7 8 tyś. Naturalnie samochód wyprzedziłem ale już przy wyprzedzaniu poczułem jak by spadek mocy. Zwolniłem na ok 6 tys obr dodałem gazu i... przestał chodzić jeden cylinder, chwilę później drugi. Możliwę że i trzeci bo motocykl zamiast przyspieszać zwalniał aż zgasł. Początkowo nie umiał odpalić, lecz po chwili zajarzył i usłyszałem piękny dźwięk podobny do suzuki sv 650 problem w tym że wynikał on z chodzenia na 2 garach zamiast na 4. Gdy udało mi się go wkręcić na obroty ok 6 7 tys załapał jak by trzeci gar a na ok 10 tys zdawało się że wszystkie cztery ( mimo że w późniejszej jezdzie załapał tez na cztery przy wysokich to mocy nie miał za wielkiej). Schodząc z obrotów ponownie działały tylko dwa.

Zrobiłem 20 minutową przerwę. Motocykl zapalił już na 3 cylindry. Nawet przejechałem jakiś odcinek lecz później znowu sytuacja się powtórzyła - zaczął rwać, przerywać i zgasnął. Odstawiłem go na warsztat i co się okazuje dzisiaj rano pali jak nówka. Naturalnie nie wyjechałem nim gdyż domyślałem się że wszystko skończy się jak wczoraj. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna?? Może moduł? Cewki??

 

Mam jeszcze drugie pytanie. Mój FZR został odblokowany. Na wydechach i module napewno. Gaźniki też zostały wymienione na odblokowane. Cały problem tkwi w tym że kiedy przed wczoraj porównywałem osiągi mojego motocykla (145koni) i zx6 zablokowanej do 98 koni to niestety fzr wypadł słabiej. Zarówno na przyspieszenie jak i na prędkość. I w tym wypadku to nie była kwestia złego startu. V max oscyluje w granicach licznikowych 240 km/h ( na 4 biegu mimo iż ma jeszcze z tysiąc obr do czerwonego), na 5 się już przy tej prędkośći nie rozpędza więcej) ( jescze dla przykładu startując z 3 tys obr i przekręcając manete do końca od 0-100 to jakieś 5,5 sekundy . Był taki przed wczoraj czyli zanim jeszcze zrobił się ERROR. Jeśli chodzi o gaźniki to ustawione są dobrze. Nie przywiązywałem do tego wagi ale przed wczoraj zrobiłem test no i trochę mnie to zaciekawiło ;) Ktoś wie jaka może być przyczyna zgubienia koło 50 koni?

Edytowane przez bubiool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka rzeczy należy sprawdzić, najlepiej na rozgrzanym motocyklu:

ciśnienie sprężania, isrkę czy nie budzi zastrzeżeń na którymś garze, działanie pompki paliwa- to akurat łatwo bo charakterystycznie pulsuje. Może też zalałes trefnego paliwa.

Nie jestem pewnien czy ten motocykl miał jakąś blokadę na wydechu, albo module? Z tego co piszesz to twój fzr chodzi fatalnie:(

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te rzeczy związane z elektryką sprawdzę. Wydech jest odblokowany moduł także ( trzeba było 13 wtyk modułu podłączyć do masy) Jednie nie jestem coś pewien tych gaźników ale one chyba nie były by odpowiedzialne za ponad 50 koni. Nawet na mniejszych gaźnikach ten motocykl powinien szarpać od niskich, a ma z tym problem. Na jedno też nie stawia ani z klamki ani z gazu tak więc gdzieś ma problem tylko gdzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz ,że motocykl nie został w pełni odblokowany?? Co do przerywania. Idzie jakoś sprawdzić to czy jedynie wymienić??

 

Moja RF 900 (139 KM) rozpędza się do licznikowych 280. Więc motocykl który fabrycznie ma 145 KM powinien osiągać podobną wartość. Ktoś coś zje*ał, ja stawiam na zepsute gaźniki (jeśli świece nie są czarne, albo białe) to mogą być winne cewki zapłonowe (sprawdź ohmomierzem oporność na każdej). Sprawdź też oporność na impulsatorach (czujniki Halla). W tej serii Jamach gaźniki ustawia się specyficznie, cholernie ważny jest stan zaworków iglicowych i poziom paliwa. Poza tym czy masz tam EXUP?

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak może i jest o ten EXUP i to on odpowiada zarówno za rwanie jak i za "niemoc", gdyż jak kupiłem motor to EXUP był otwarty na maxa a ja odrazu po kupnie podłączyłem go ponownie do silniczka. Być może i tu jest gdzieś szwank

Edytowane przez bubiool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pompka paliwowa jest skonstruowana jakoś dwu poziomowo. Jeden poziom podaje na 1 i 2 gaźnik a drugi na 3 i 4. W momencie nagrzania jeden poziom wali się i motor nie jedzie?? Biore to pod uwage gdyż gdy motor już "skończy jechać" po przekręceniu kluczyka na wyłączony a następnie włączony słychać pompkę jak pracuje. Normalnie tego nie było. Na zimnym jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a które gary nie chodziły 1 i 2 czy 1 i 3 nie pamiętam jak idą cewki ale zdaje mi się że lewa jest do 1 i 3 a prawa do 2 i 4 czy jakoś tak na 100% nie idzie lewa do 1 i 2 dlatego jak padły gary z 1 cewki to sprawdź cewke ale ja np. nie chodził 1 gar z 1 cewki i 2 z 2 to nie wierze, żeby to była wina cewek (2 na raz padły no cos za dużo pecha) tak samo z iglicami 2 albo 3 na raz przestańcie kłade prawą ręke, że albo cewka (trzeba sprawdzić które gary nie chodzą ) albo moduł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj fzr tez kiedys nie chodzil na wszystkie gary ale spowodowane to bylo zlym paliwem. Nie chodzil na jeden cylinder ale nie bylo tego tak strasznie sluchac, Spadek w mocy byl wyrazny. Mozliwe ze twoj fzr nigdy nie chodzil na wszystkie 4 sagany a ty o tym nie wiedziales :icon_razz: Przejrzyj swiece bo mozliwe ze sa na wykonczeniu. Ostatnio u znajomego po ostrym rozgrzniu byla taka sama sytuacja zmienil siwce i lata. Fzr 1000 to bardzo mocny motor powinien rozwijac duzo wieksze osiagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...