bubiool Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam. Na wczorajszej wieczornej przejażdżce spotkał mnie ciekawy incydent. Jadę i zaczynam wyprzedzać samochód prędkość początkowa ok 100 doszedłem później do ok 160 na 3 biegu. Nie pamiętam dokładnie ile ale w każdym razie obroty wynosiły ok 7 8 tyś. Naturalnie samochód wyprzedziłem ale już przy wyprzedzaniu poczułem jak by spadek mocy. Zwolniłem na ok 6 tys obr dodałem gazu i... przestał chodzić jeden cylinder, chwilę później drugi. Możliwę że i trzeci bo motocykl zamiast przyspieszać zwalniał aż zgasł. Początkowo nie umiał odpalić, lecz po chwili zajarzył i usłyszałem piękny dźwięk podobny do suzuki sv 650 problem w tym że wynikał on z chodzenia na 2 garach zamiast na 4. Gdy udało mi się go wkręcić na obroty ok 6 7 tys załapał jak by trzeci gar a na ok 10 tys zdawało się że wszystkie cztery ( mimo że w późniejszej jezdzie załapał tez na cztery przy wysokich to mocy nie miał za wielkiej). Schodząc z obrotów ponownie działały tylko dwa. Zrobiłem 20 minutową przerwę. Motocykl zapalił już na 3 cylindry. Nawet przejechałem jakiś odcinek lecz później znowu sytuacja się powtórzyła - zaczął rwać, przerywać i zgasnął. Odstawiłem go na warsztat i co się okazuje dzisiaj rano pali jak nówka. Naturalnie nie wyjechałem nim gdyż domyślałem się że wszystko skończy się jak wczoraj. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna?? Może moduł? Cewki?? Mam jeszcze drugie pytanie. Mój FZR został odblokowany. Na wydechach i module napewno. Gaźniki też zostały wymienione na odblokowane. Cały problem tkwi w tym że kiedy przed wczoraj porównywałem osiągi mojego motocykla (145koni) i zx6 zablokowanej do 98 koni to niestety fzr wypadł słabiej. Zarówno na przyspieszenie jak i na prędkość. I w tym wypadku to nie była kwestia złego startu. V max oscyluje w granicach licznikowych 240 km/h ( na 4 biegu mimo iż ma jeszcze z tysiąc obr do czerwonego), na 5 się już przy tej prędkośći nie rozpędza więcej) ( jescze dla przykładu startując z 3 tys obr i przekręcając manete do końca od 0-100 to jakieś 5,5 sekundy . Był taki przed wczoraj czyli zanim jeszcze zrobił się ERROR. Jeśli chodzi o gaźniki to ustawione są dobrze. Nie przywiązywałem do tego wagi ale przed wczoraj zrobiłem test no i trochę mnie to zaciekawiło ;) Ktoś wie jaka może być przyczyna zgubienia koło 50 koni? Edytowane 18 Sierpnia 2010 przez bubiool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Po mojemu to cos to "odblokowanie" szwankuje. Co do przerywania to moze byc ze po nagrzaniu cewski badz impulsatory, zaczynaja szwankowac. Swiece sa ok, przewody, fajki, etc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Czyli sugerujesz ,że motocykl nie został w pełni odblokowany?? Co do przerywania. Idzie jakoś sprawdzić to czy jedynie wymienić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Najprosciej to po rozgrzaniu jezeli te usterki beda wystepowaly ponownie sprawdzic czy na cylindrach jest iskra i jak ona wyglada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 kilka rzeczy należy sprawdzić, najlepiej na rozgrzanym motocyklu: ciśnienie sprężania, isrkę czy nie budzi zastrzeżeń na którymś garze, działanie pompki paliwa- to akurat łatwo bo charakterystycznie pulsuje. Może też zalałes trefnego paliwa. Nie jestem pewnien czy ten motocykl miał jakąś blokadę na wydechu, albo module? Z tego co piszesz to twój fzr chodzi fatalnie:( Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 No te rzeczy związane z elektryką sprawdzę. Wydech jest odblokowany moduł także ( trzeba było 13 wtyk modułu podłączyć do masy) Jednie nie jestem coś pewien tych gaźników ale one chyba nie były by odpowiedzialne za ponad 50 koni. Nawet na mniejszych gaźnikach ten motocykl powinien szarpać od niskich, a ma z tym problem. Na jedno też nie stawia ani z klamki ani z gazu tak więc gdzieś ma problem tylko gdzie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Czyli sugerujesz ,że motocykl nie został w pełni odblokowany?? Co do przerywania. Idzie jakoś sprawdzić to czy jedynie wymienić?? Moja RF 900 (139 KM) rozpędza się do licznikowych 280. Więc motocykl który fabrycznie ma 145 KM powinien osiągać podobną wartość. Ktoś coś zje*ał, ja stawiam na zepsute gaźniki (jeśli świece nie są czarne, albo białe) to mogą być winne cewki zapłonowe (sprawdź ohmomierzem oporność na każdej). Sprawdź też oporność na impulsatorach (czujniki Halla). W tej serii Jamach gaźniki ustawia się specyficznie, cholernie ważny jest stan zaworków iglicowych i poziom paliwa. Poza tym czy masz tam EXUP? Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Jednak może i jest o ten EXUP i to on odpowiada zarówno za rwanie jak i za "niemoc", gdyż jak kupiłem motor to EXUP był otwarty na maxa a ja odrazu po kupnie podłączyłem go ponownie do silniczka. Być może i tu jest gdzieś szwank Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez bubiool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Exup moze powodowac spadek mocy ale nie przerwy w pracy 2 cylindrow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 A może pompka paliwowa jest skonstruowana jakoś dwu poziomowo. Jeden poziom podaje na 1 i 2 gaźnik a drugi na 3 i 4. W momencie nagrzania jeden poziom wali się i motor nie jedzie?? Biore to pod uwage gdyż gdy motor już "skończy jechać" po przekręceniu kluczyka na wyłączony a następnie włączony słychać pompkę jak pracuje. Normalnie tego nie było. Na zimnym jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Sprawdź zasilanie pompki. Wygląda mi to na gaźniki ale kilka objawów jest sprzecznych. Może się czasem okazać ze jedyne co serwis zrobił to dobre wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Z prostych rzeczy możesz jeszcze odłączyć czujnik temperatury. Zajmuje to sekundę a zawsze masz pewność, ze to nie z "poziomu elektroniki" jest coś odłączane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Możliwe, że iglice są już w stanie agonii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 a które gary nie chodziły 1 i 2 czy 1 i 3 nie pamiętam jak idą cewki ale zdaje mi się że lewa jest do 1 i 3 a prawa do 2 i 4 czy jakoś tak na 100% nie idzie lewa do 1 i 2 dlatego jak padły gary z 1 cewki to sprawdź cewke ale ja np. nie chodził 1 gar z 1 cewki i 2 z 2 to nie wierze, żeby to była wina cewek (2 na raz padły no cos za dużo pecha) tak samo z iglicami 2 albo 3 na raz przestańcie kłade prawą ręke, że albo cewka (trzeba sprawdzić które gary nie chodzą ) albo moduł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selewon Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Moj fzr tez kiedys nie chodzil na wszystkie gary ale spowodowane to bylo zlym paliwem. Nie chodzil na jeden cylinder ale nie bylo tego tak strasznie sluchac, Spadek w mocy byl wyrazny. Mozliwe ze twoj fzr nigdy nie chodzil na wszystkie 4 sagany a ty o tym nie wiedziales :icon_razz: Przejrzyj swiece bo mozliwe ze sa na wykonczeniu. Ostatnio u znajomego po ostrym rozgrzniu byla taka sama sytuacja zmienil siwce i lata. Fzr 1000 to bardzo mocny motor powinien rozwijac duzo wieksze osiagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.