waldi_007 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Witam wszystkichMam problem z ładowaniem. Aku starcza na 2 dni jazdy a ostatnio zgasł na światłach, zgasły wszystkie kontrolki i spadały obroty. dodanie gazu pomogło ale tylko na chwilę.Zamieszczam film z moich pomiarów (mam nadzieję że nie łamie tym regulaminu) i proszę o jakieś sugestie czy aku czy regulator.Pozdrawiamhttps://www.youtube.com/watch?v=G3kl2Q0OFig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Ok, zmierzyłeś napięcie ładowania obciążone i nie.Jest stanowczo za słabe ale pozostała Ci dalsza część procedury diagnostycznej do wykonania.Jeśli nie ma w Twoim motongu problemu z połączeniami (sprawdzić wszystkie masy i koniecznie kostkę łączącą regler ze stojanem ale nie wygląd pinów tylko ich połączneie z przewodami) to obstawiam regulator.Jednak wykonaj najpierw całą diagnostykę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi_007 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Dzisiaj jechałem sobie do pracy i nagle moto zgasło. Zero prądu. Kompletnie nic. Wzywałem pomoc. Aku ok ale wypaliło bezpiecznik ten za aku 30A chyba. Spalił się. Włożył koleś nowy, odpalił i po chwili się Spalił. Sprawdził regulator i stwierdził że popsuty. Jutro będę miała nowy. Mam nadzieję że to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Dzisiaj jechałem sobie do pracy i nagle moto zgasło. Zero prądu. Kompletnie nic. Wzywałem pomoc. Aku ok ale wypaliło bezpiecznik ten za aku 30A chyba. Spalił się. Włożył koleś nowy, odpalił i po chwili się Spalił. Sprawdził regulator i stwierdził że popsuty. Jutro będę miała nowy. Mam nadzieję że to toW jakim celu napisałaś ten post? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi_007 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) Żeby inni wiedzieli ze zepsuty regulator pali bezpiecznik 30A co skutkuje brakiem prądu w całym motocyklu. Może ktoś mieć taki problem w przyszłości Edytowane 7 Lipca 2015 przez waldi_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Nadal nie wiesz czy regulator jest popsuty. Diagnoza może być dobra, ale przed montażem nowego regulatora pomierzcie uzwojenia na alternatorze. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi_007 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 A jakie powinno być dokładnie i w którym miejscu to sprawdzić. ? Średnio się znam na elektryce niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Nie pamiętam teraz dokładnie jak to było w twoim moto ale chyba jest tak:- szukasz białej 3-pin wtyczki która idzie od alternatora (możesz prześledzić też kable które wychodzą z pokrywy alternatora i rozpinasz pierwszą wtyczkę - powinna być biała z tego co pamiętam)- bierzesz multimetr i mierzysz oporność miedzy tymi pinami (wszystkimi, od strony alternatora oczywiście). Każdy pin odpowiada uzwojeniu statora.- opór między uzwojeniami powienien zawierać się między chyba 0.1 a 1.0 Ohm- następnie sprawdzasz czy żadne z uzwojeń, które przed chwilą sprawdzałeś nie ma przejścia do masy. Dokładny opis sprawdź w manualu - o ile go posiadasz - bo ja to podaję z pamięci i mogę się mylić. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Przecież na pierwszej stronie masz opis całej diagnostyki krok po kroku. Spalony główny bezpiecznik nie świadczy o takiej usterce z taką pewnością jak napisałaś. Poza tym wyrażanie takich opinii nie mając pojęcia o elektryce jest trochę na wyrost. Równie dobrze może być przetarty przewód plusowy lub urwana klema. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Fakt - to że wywala główny bezpiecznik nie pasuje do regulatora. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p0ld3k Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Witam, posiadam Hondę CBR f4i SPORT z 2003r. i od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem, posprawdzałem wszystko tak jak jest napisane w przyklejonym temacie tj, alternator nie ma przebicia do masy, rezystancja od 0.6 do 0.8 ohma, napięcie ok 60v, żarówka świeci jak się ją podłączy pod fazy. Sprawdzałem też napięcie na odpiętej kostce za regulatorem to pokazywało 14.8V,(napięcie na akumulatorze w tym czasie wynosiło 11.8V) a jak się ją wepnie w instalacje to napięcie spada do 12.5V czyli coś tam ładuje... Dodam, że akumulator jest nowy i na samym początku miał 12.7V a teraz po dwóch tygodniach spadło do 12.1V Regulator do wymiany czy jeszcze coś innego? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamoz Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Witam, posiadam Hondę CBR f4i SPORT z 2003r. i od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem, posprawdzałem wszystko tak jak jest napisane w przyklejonym temacie tj, alternator nie ma przebicia do masy, rezystancja od 0.6 do 0.8 ohma, napięcie ok 60v, żarówka świeci jak się ją podłączy pod fazy. Sprawdzałem też napięcie na odpiętej kostce za regulatorem to pokazywało 14.8V,(napięcie na akumulatorze w tym czasie wynosiło 11.8V) a jak się ją wepnie w instalacje to napięcie spada do 12.5V czyli coś tam ładuje... Dodam, że akumulator jest nowy i na samym początku miał 12.7V a teraz po dwóch tygodniach spadło do 12.1V Regulator do wymiany czy jeszcze coś innego? Pozdrawiam Sprawdzanie regulatora bez akumulatora nie ma sensu.Na 99% regulator do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Te 12.5V to przy jakich obrotach? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p0ld3k Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Cały czasz jest tyle, niezależnie od obrotów i przy wyłączonych światłach, ze światłami jeszcze mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Jeśli aku jest nowe to regler. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.