_Monter_ Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Wygląda na to, że dobre czyszczenie połączeń jest potrzebne. Napięcie niebciążone jest ok a na światłach jakbyś miał 13,8V to byłoby dobrze. Nie sądzę abyś miał usterkę w układzie ładowania. Aku i tak musiałeś wymienić. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek_n Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Tak też zrobię. Aku faktycznie i tak miało iść do wymiany. Mam środek do walki z stykami zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Sam srodek nie zmieni sytuacji. Czyszczenie mas, klem papierkiem ściernym. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 OK z lekkim opoznieniem ale dotarlem do tego, choc nie sadze zebym wiele pomogl.Taki alternator 3 fazowy z elektromagnetycznym rotorem dziala w ten sposob ze prad z regulatora reguluje wydajnosc napieciowa altka.Regulator jest tak zbudowany ze bez przerwy przerywa lub puszcza prad miedzy stalymi stykami A i C i wibrujacym stykiem B co w efekcie daje prad na rotor ale odcina go gdy przekracza okreslona wartosc. Oczywiscie regulator elektroniczny robi to tyrystorami i diodami.Jest wiele typow tych alternatorow, tak ze najlepiej korzystac z badania wydajnosci opisanego w serwisowce dla danego motocykla.Ogolne zasady sprobuje opisac pozniej na przykladzie Hondy VF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek_n Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 hmmm czarna magia :) za 2-3 godziny będę się bawił ze stykami. Mimo wszystko przydałaby się procedura testowa.Poniżej link do książki serwisowej.http://cosky0.tripod.com/Ok po czyszczeniu styków (kontakt 60). No i jestem w szoku. 14,8v przy 2,5 tyś obrotów z włączonymi światłami. Wiem chyba gdzie był problem. Przed plusem na baterii jest bezpiecznik. Kostki przy regulatorze rozpinałem ale nie dotykałem wcześniej tego bezpiecznika. Osłoniłem śruby i był biały nalot. Rozkręciłem wszystko zalałem kontaktorem, skręciłem i wydaje się ok. Zalałem też tą kość która wchodzi do bezpiecznika. Jutro próba na ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Mysle ze ten link powinien pomoc : http://www.chinonthetank.com/2011/08/79-82-honda-cb650-charging-problems Choc pewna znajomosc angielskiego by sie przydala :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Ciekawa instrukcja jak zniszczyć wirnik alternatora w tym silniku : Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Tak oczywiscie inny sciagacz trzeba by zastosowac - wewnetrzny.Ale ogolnie artykul jest dobry omawiajac wszelkie mozliwe problemy zwiazane z diagnostyka i naprawatego ukladu.Boje sie tylko ze zadajacemu pytanie padl po prostu rotor co jest nagminne w tych altkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Ciekawa instrukcja jak zniszczyć wirnik alternatora w tym silniku :wirnik.jpgNiezłe...Ciekawe czy gość się zastanowił wrzucając to zdjęcie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Ciekawa instrukcja jak zniszczyć wirnik alternatora w tym silniku :wirnik.jpg"Back the nut out 1/4 before trying to loosen the rotor" "wykręć śrubę o 1/4 cala długości zanim zaczniesz ściągac wirnik " . 6mm chyba styknie na strącenie wirnika ze stożka na czopie ..? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 "Back the nut out 1/4 before trying to loosen the rotor" "wykręć śrubę o 1/4 cala długości zanim zaczniesz ściągac wirnik " . 6mm chyba styknie na strącenie wirnika ze stożka na czopie ..? "Back the nut out 1/4 before trying to loosen the rotor" "wykręć śrubę o 1/4 cala długości zanim zaczniesz ściągac wirnik " . 6mm chyba styknie na strącenie wirnika ze stożka na czopie ..? Honda zaleca demontaż przy pomocy jednej śruby wkręcanej bezpośrednio do wirnika bo w tym celu zrobiona tam gwint.Jeżeli w warunkach amatorskich zachodzi konieczność demontażu można skorzystać z tylnej osi. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek_n Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 update. Silnik rozgrzany, światła włączone 3,5tyś obrotów 13,6v 13,8vZauważyłem że wystarczy wypiąć jedną żarówkę (są dwie 5W) z tyłu i skacze do 14,2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 To nadal świadczy o słabych stykach bo 5W żarówka nie powinna powodować spadku o 0,5V.Jednak masz już trop. Prześledź zasilanie tylnej lampy czyli masę i przewód plusowy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Z artykulu w linku, ktoey ci podsalem wynika ze ten uklad jest b.wrazliwy na obciazenie i zastosowanie slabszej zarowki w swietle glownym zdecydowanie poprawia ladowanie. Tyle ze nie o to chodzi.Sprawdz wszystkie polaczenia i wyczysc je, specjalnie polaczenia masowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek_n Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Tak dzisiaj czeka mnie przeprawa z upchanymi złączkami w lampie i połączenia z tyłu. Najchętniej dałbym też odpowiedniki LED do klosza z tyłu i pod zegary zawsze to 25W mniej (4 żarówki pod zegarami, 2 z tyłu) ale nie wiem czy znajdę takie LEDy. Mam stare gniazda z tyłu i nie chcę niczego przerabiać. Wymiana żarówki z przodu raczej nie wchodzi w grę. Te które można spotkać na necie różnią się na poziomie 5W. LEDowe nie nadają się do jazdy w nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.