emem18 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 jak w temacie czy dobrze to jest poskładane ?? nie mogę zasnąć przez to ... przed chwilą zrobiłem fotki... proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/i/58226296.jpg/ http://img682.imageshack.us/i/41868856.jpg/ http://img683.imageshack.us/i/82710190.jpg/ http://img683.imageshack.us/i/69369377.jpg/ i moje drugie pytanko co oznacza literka F ?? czy to zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Czy wałki rozrządu mają nacięcia/znaki na stronie czołowej - nie widać ich na zdjęciach. Coś muszą mieć by poprawnie je ustawić. Poszukaj w manualu. F - firing czyli zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 facet u którego pracuje przy motocyklach zawsze mi przypominał że przed zakładaniem wałków ich powierzchnie cierne należy przed złożeniem posmarować dokładnie olejem bo świeżo po odpaleniu może dojść do zatarcia. żeczywiście to takie ważne panowie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Bardzo ważne olej a nawet lepiej smar molibdenowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Może autorowi tematu się przyda jak nie ykonał tej czynności ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 (edytowane) odnośnie smarowania:) ... jest posmarowane ..... o zatarcie się nie martwmy... zalałem to wszytko olejem silnikowym tym co będzie tam pracował... chodzi mi o poprawne ustawienie ... mam manuala ale jakoś nie wiem do końca czy tak jak poskładałem jest ok .... kręciłem wałem ... nic nie ociera ani oporuje :) na zdjęciach widać kropki i kreski ... może wieczorem je zaznaczę żeby było widać dla wszystkich ... pytanie moje kieruje bardziej do mechaników czynnych nie teoretyków którzy będą mogli potwierdzić ze zdjęć czy jest ok :) Edytowane 7 Lipca 2010 przez emem18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski_dzik Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 (edytowane) Może sprecyzuj co budzi u ciebie takie obawy? Jeżeli kręciłeś i nie ma dodatkowych oporów, znaki się pokrywają, nasmarowałeś go, sprawdziłeś luzy, które i tak ponownie pasowało by sprawdzić po odpaleniu to ja nie widzę problemu. W niektórych manualach masz nawet momenty dokręcania śrub. Dla tej DOHC luz zaworowy przy zimnym ssące 0,11-0,15mm wydechowe 0,16-0,20mm i 2,5 litra oleju 20w40? Dobrze mówię? PS. Który to rok? Edytowane 7 Lipca 2010 przez boski_dzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Tylko sam mozesz sobie na to odpowiedziec majac serwisowke i silnik na stole. Wal korbowy ustawiony na znaku T pierwszego cylindra ( serwisowka precyzuje ktory jest pierwszy ) i w tym momencie polozenie walkow rozrzadu musi korespondowac ze soba i powierzchnia przeciecia glowicy ( najczesciej ). Miedzy walkami musi byc okreslona ilosc osiek lancucha i to wszystko musi sie zgadzac z kreskami i i kropkami oznaczen na kolach rozrzadu walkow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 (edytowane) hmmm dzięki chłopaki w sumie coś spanikowany jestem.... ale to dlatego ze pierwszy raz rozbierałem silnik... w sumie wszystko się zgadza z manualem ... momenty itd robiłem według niego :) P.S tak jest to DOHC rok 86 .... a jak się reguluje zawory ?? niby śrubkami ale ja tam nic nie widzę :/ Edytowane 7 Lipca 2010 przez emem18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Wygląda na to, że złożone jest ok, oczywiście o ile masz znak T na wale. Co do zaworów. Jak byk widać, że masz tam płytki na szklance. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski_dzik Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 (edytowane) Śrubkami też ale w innych silnikach, jak dźwigienki naciskają zawory. W twoim to są płytki umieszczone w szklankach, pod krzywkami. Sprawdzasz szczelinomierzem luz=odstęp między płytka a krzywką zwróconą w przeciwnym kierunku. Regulacja następuje poprzez zmianę ich na grubsze/cieńsze. Jak łapiesz o co chodzi to git, jak nie to napisz, wrzucę fotki z pomiarów luzów i będzie jaśniej, zresztą powinno być w serwisówce. I jeszcze jedno zanim mnie Piotr znów opieprzy, luzy najlepiej jak będą do siebie zbliżone, jak ssące 0,11-0,15 to niech wszystkie 4 mają najlepiej 0,13. Nie dopuść do sytuacji gdzie pierwszy ma 0,11 a drugi 0,15. Wydechowe analogicznie: 0,16-0,20, najlepiej 0,18 wszystkie 4 zawory wydechowe. Edytowane 8 Lipca 2010 przez boski_dzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider143 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 A jak moto ma tendencję do zacieśniania luzów to ustaw na te skrajne większe wartości zamiast po środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 (edytowane) no tak faktycznie są płytki:) wszystko się zgadza :) wszystko rozumiem :P silnik skręcony dzisiaj wkładam do ramy ... WIEKI DZIEŃ :P jak wszystko zadziała no to w weekend pijemy ..... no więc właśnie wylazłem z garażu..... zkręciłem moto :) podpiąłem ku i próbowałem odpalić ..... no i wszystko ok strzelił parę razy w rurę no i nie zapali ... odkręciłem świece i okazało się że są mokre ... zalewa go nie wiem czy nowy wątek mogę zakładać ale powiem tak że nie mam pojęcia jak regulować ten gaźnik :/ ktoś coś podpowie ...?? Edytowane 8 Lipca 2010 przez emem18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Jaki gaznik ??? Z pytaniami o regulacje do serwisowki. Moze to nie sprawa regulacji a po prostu zaworki komor nie trzymaja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Śrubkami też ale w innych silnikach, jak dźwigienki naciskają zawory. W twoim to są płytki umieszczone w szklankach, pod krzywkami. Sprawdzasz szczelinomierzem luz=odstęp między płytka a krzywką zwróconą w przeciwnym kierunku. Regulacja następuje poprzez zmianę ich na grubsze/cieńsze. Jak łapiesz o co chodzi to git, jak nie to napisz, wrzucę fotki z pomiarów luzów i będzie jaśniej, zresztą powinno być w serwisówce. I jeszcze jedno zanim mnie Piotr znów opieprzy, luzy najlepiej jak będą do siebie zbliżone, jak ssące 0,11-0,15 to niech wszystkie 4 mają najlepiej 0,13. Nie dopuść do sytuacji gdzie pierwszy ma 0,11 a drugi 0,15. Wydechowe analogicznie: 0,16-0,20, najlepiej 0,18 wszystkie 4 zawory wydechowe. To jest przykład bardzo dobrej odpowiedzi. Generalnie chodzi o dokładne ustawienie luzów na tym samym poziomie. Niestety w różnorodności silników motocyklowych nie wolno generalizować zagadnienia a zaznaczony tekst jest tego przykładem ponieważ np. w CBX750F są dźwigienki a nie ma śrubek regulacyjnych ani nawet płytek. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.