Skocz do zawartości

Czy dobrze złożyłem rozrząd ??


emem18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie czy dobrze to jest poskładane ??

nie mogę zasnąć przez to ... przed chwilą zrobiłem fotki... proszę o pomoc

 

http://img208.imageshack.us/i/58226296.jpg/

 

http://img682.imageshack.us/i/41868856.jpg/

 

http://img683.imageshack.us/i/82710190.jpg/

 

http://img683.imageshack.us/i/69369377.jpg/

 

i moje drugie pytanko co oznacza literka F ?? czy to zapłon

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facet u którego pracuje przy motocyklach zawsze mi przypominał że przed zakładaniem wałków ich powierzchnie cierne należy przed złożeniem posmarować dokładnie olejem bo świeżo po odpaleniu może dojść do zatarcia. żeczywiście to takie ważne panowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie smarowania:) ... jest posmarowane ..... o zatarcie się nie martwmy... zalałem to wszytko olejem silnikowym tym co będzie tam pracował...

 

chodzi mi o poprawne ustawienie ... mam manuala ale jakoś nie wiem do końca czy tak jak poskładałem jest ok ....

kręciłem wałem ... nic nie ociera ani oporuje :)

 

na zdjęciach widać kropki i kreski ... może wieczorem je zaznaczę żeby było widać dla wszystkich ...

pytanie moje kieruje bardziej do mechaników czynnych nie teoretyków którzy będą mogli potwierdzić ze zdjęć czy jest ok :)

Edytowane przez emem18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprecyzuj co budzi u ciebie takie obawy?

Jeżeli kręciłeś i nie ma dodatkowych oporów, znaki się pokrywają, nasmarowałeś go, sprawdziłeś luzy, które i tak ponownie pasowało by sprawdzić po odpaleniu to ja nie widzę problemu. W niektórych manualach masz nawet momenty dokręcania śrub.

Dla tej DOHC luz zaworowy przy zimnym ssące 0,11-0,15mm wydechowe 0,16-0,20mm i 2,5 litra oleju 20w40? Dobrze mówię?

PS. Który to rok?

Edytowane przez boski_dzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko sam mozesz sobie na to odpowiedziec majac serwisowke i silnik na stole.

Wal korbowy ustawiony na znaku T pierwszego cylindra ( serwisowka precyzuje ktory jest pierwszy ) i w tym momencie polozenie walkow rozrzadu musi korespondowac ze soba i powierzchnia przeciecia glowicy ( najczesciej ). Miedzy walkami musi byc okreslona ilosc osiek lancucha i to wszystko musi sie zgadzac z kreskami i i kropkami oznaczen na kolach rozrzadu walkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm dzięki chłopaki w sumie coś spanikowany jestem.... ale to dlatego ze pierwszy raz rozbierałem silnik... w sumie wszystko się zgadza z manualem ... momenty itd robiłem według niego :)

 

P.S tak jest to DOHC rok 86 .... a jak się reguluje zawory ?? niby śrubkami ale ja tam nic nie widzę :/

Edytowane przez emem18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubkami też ale w innych silnikach, jak dźwigienki naciskają zawory.

W twoim to są płytki umieszczone w szklankach, pod krzywkami. Sprawdzasz szczelinomierzem luz=odstęp między płytka a krzywką zwróconą w przeciwnym kierunku. Regulacja następuje poprzez zmianę ich na grubsze/cieńsze. Jak łapiesz o co chodzi to git, jak nie to napisz, wrzucę fotki z pomiarów luzów i będzie jaśniej, zresztą powinno być w serwisówce.

I jeszcze jedno zanim mnie Piotr znów opieprzy, luzy najlepiej jak będą do siebie zbliżone, jak ssące 0,11-0,15 to niech wszystkie 4 mają najlepiej 0,13. Nie dopuść do sytuacji gdzie pierwszy ma 0,11 a drugi 0,15. Wydechowe analogicznie: 0,16-0,20, najlepiej 0,18 wszystkie 4 zawory wydechowe.

Edytowane przez boski_dzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak faktycznie są płytki:) wszystko się zgadza :)

wszystko rozumiem :P

 

silnik skręcony dzisiaj wkładam do ramy ...

WIEKI DZIEŃ :P jak wszystko zadziała no to w weekend pijemy .....

 

no więc właśnie wylazłem z garażu.....

zkręciłem moto :) podpiąłem ku i próbowałem odpalić ..... no i wszystko ok strzelił parę razy w rurę no i nie zapali ... odkręciłem świece i okazało się że są mokre ... zalewa go

 

nie wiem czy nowy wątek mogę zakładać ale powiem tak że nie mam pojęcia jak regulować ten gaźnik :/

ktoś coś podpowie ...??

Edytowane przez emem18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubkami też ale w innych silnikach, jak dźwigienki naciskają zawory.

W twoim to są płytki umieszczone w szklankach, pod krzywkami. Sprawdzasz szczelinomierzem luz=odstęp między płytka a krzywką zwróconą w przeciwnym kierunku. Regulacja następuje poprzez zmianę ich na grubsze/cieńsze. Jak łapiesz o co chodzi to git, jak nie to napisz, wrzucę fotki z pomiarów luzów i będzie jaśniej, zresztą powinno być w serwisówce.

I jeszcze jedno zanim mnie Piotr znów opieprzy, luzy najlepiej jak będą do siebie zbliżone, jak ssące 0,11-0,15 to niech wszystkie 4 mają najlepiej 0,13. Nie dopuść do sytuacji gdzie pierwszy ma 0,11 a drugi 0,15. Wydechowe analogicznie: 0,16-0,20, najlepiej 0,18 wszystkie 4 zawory wydechowe.

To jest przykład bardzo dobrej odpowiedzi.

Generalnie chodzi o dokładne ustawienie luzów na tym samym poziomie.

Niestety w różnorodności silników motocyklowych nie wolno generalizować zagadnienia a zaznaczony tekst jest tego przykładem ponieważ np. w CBX750F są dźwigienki a nie ma śrubek regulacyjnych ani nawet płytek.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...