Skocz do zawartości

GSF 1200 panewka wałka zerwany gwint


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Gwint jest zerwany w panewce wałka. Czy ktoś się orientuje czy oryginalnie w tej panewce jest wstawiona tulejka w którą wkręca się srubę mocujacą pokrywę zaworów, czy to co jest widoczne od góry (zdjęcia ponizej|) jest tylko przefrezowaniem wokół otworu?

W suzuki powiedzieli ze nie mozna kupić jednej panewki ponieważ jest to pasowane w fabryce i można kupić z całą głowicą... może i racja. Silnik ma jakieś 40k przebiegu i wolałbym wstawić tę samą panewkę.

Zapewne ktoś już przerabiał taki temat. Proszę zatem o radę.

 

Czy wstawienie tuleji do otworu do tej panewki, jest dobrym pomysłem(śruba zostanie wówczs oryginalna)?

 

Czy kombinować z wstawieniem szpilki w panewkę itd...(pewnie można ale estetycznie bedzie słabo)?

 

Szukać używki?

 

Czy jakieś inne rozwiązania, oprócz wymiany silnika i/lub napompowania kół azotem ;) ?

 

http://img138.imageshack.us/i/dsc05551m.jpg/

 

http://img85.imageshack.us/i/dsc05552g.jpg/

 

http://img441.imageshack.us/i/dsc05553s.jpg/

 

http://img208.imageshack.us/i/dsc05558j.jpg/

 

http://img696.imageshack.us/i/dsc05555c.jpg/

 

Pozdrowionka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie wkrecisz tam v- coil albo helicola , kup zestaw i do dziela , bardzo prosto sie to robi . wymaga tylko wiertarki elektrycznej do reki , albo wkretarki akumulatorowej

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę ceny zestawów v-coil czy helicoil z aledrogo.pl, bardziej mi się opłaci oddać tę panewkę do Warsztatu:

powiększą otwór na frezarce, a nie wiertarką i wstawią tuleję, gość wycenił robotę na 40 zikko a mi pozostanie tylko złożyć motonga.

 

Skoro można wstawić sprężynkę heli coil to można i metalową tulejkę.

 

Jezeli jestem w błędzie poprawcie mnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie dobry szpec to jedz do niego i niech robi.

Chłopaki podali Ci prosty i dość solidny sposób na wybrnięcie z tematu.

Orientowałeś się czy trzeba na pewno brać cały zestaw V-coil ??

 

http://www.allegro.pl/item1109108661_wklad...1_10_sztuk.html

może wymiar nie ten ale zadzwoń i zapytaj o inny. Dolicz cenę wiertła i gwintownika i taniej będzie niż szpec :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pękaj. Tulejka też da radę. Robiłem taki patent w podobnym silniku - GSX750F. Przyjechał kiedyś totalny trup na reanimację i ożywienie, na 8 śrub pokrywy 6 wyszło z gwintem. :icon_evil: Rozwiert na wiertarce stołowej i ciasne pasowanie na klej tulejki z gwintem, zakupione w firmie zajmującej się elementami złącznymi, bodajże Marcopol czy Wurth czy coś takiego. Wyszło wspaniale. :biggrin: Oryginalne śruby zostały więc mogłem użyć fabrycznego momentu do skręcenia. Przy wciskaniu uważaj żeby nie złamać mostka, najlepiej na ciepło i czerwony Locktite.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna opcja , być może w gsf 1200 są inne wymiary , ale :

Śruba ma gwint M7×1 , możesz dać do wytoczenia nowa śrubę z gwintem M8×1 . Następnie mostek-panewkę poprawiasz wiertłem fi 7 , i gwintujesz M8×1 . Śrubę lepiej wykonać z twardszej stali (np. z dużej śruby klasy 8.8) , wtedy gniazdo na imbus nie ulegnie przedwczesnemu zniszczeniu .

Jeśli masz znajomego tokarza - koszty znikome ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moto kula się bdb. Dzięki Koledzy za odzew!

 

Naprawa kosztowała 40 zikko u Pałuchy w Gd. na ul.Polanki, helicoil!

 

W "sparolu" na ul.Hynka też za 40 zikko wstawili by tulejkę(pewnie też było by ok), ale frezer był na urlopie, a zależało mi na szybkości...

 

Nie polecam firmy na lit. V z Gdańska gdzie po 10 min. oględzinach szef wydukał: "no 100 zł to napewno" (za wstawienie tulejki) może zrobił by na cacy, ale cena z dupy, nie pytałem o ostateczną cenę i podziękowałem.

 

Nie naprawiałem sam, ponieważ do nagwintowania otworu pod sprężynkę helicoil, recoil czy v-coil trzeba kupić specjalny gwintownik z zestawem bo zwykły M8 czy M9 nie da rady. Zestawik na wymiar np M8 kosztuje ok 150 zikko, więc...

 

Cały patent ze spręzynką wygląda bardzo cacy i raczej nie będzie problemów ze zdejmowaniem i zakładaniem pokrywy zaworów :)

 

Z tego co się dowiedziałem o "heli" cudach, po krótce tak to wygląda. Jeżeli się mylę to poprawcie.

Edytowane przez rzerzuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały trik z helicolem, zwłaszcza w przypadku tak starego moto, jest taki, że się po prostu opłaca. Tj, jedne gwint za 4 dychy to i może, ale jak juz masz taką głowicę na wierzchu to sie opłaca inne gwinty heli przejechać. I wtedy to wychodzi o wiele taniej. Znam to z autopsji.

BTw, a pojedyńczy helicoil (usług aw warsztacie) kosztował mnie bodajże 3 dychy...

A dla tych pań co lubia wkładki to jest coś nowszego:

http://www.4metal.pl/firmy/kerb-konus-vert...artykul_id=7267

Wkładki samonacinające - można by rzec, helicoil extra. Widziałem to stosowane w mojej byłe firmie i naprawdę zachęcająco wyglądało. Wiercisz otwór, wkręcasz (ciężko idzie, ale idzie) wkładkę, która po drodze sama sobie gwint nacina i gotowe.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały trik z helicolem, zwłaszcza w przypadku tak starego moto, jest taki, że się po prostu opłaca. Tj, jedne gwint za 4 dychy to i może, ale jak juz masz taką głowicę na wierzchu to sie opłaca inne gwinty heli przejechać. I wtedy to wychodzi o wiele taniej. Znam to z autopsji.

Gwint zerwałem w bandziorze '03... Ty piszesz chyba o mojej Gpz '85, którą mam w profilu, ale w niej pomimo wieku wszystkie gwinty (przynajmniej od pokrywy zaworów) są cacy :)

 

A gdzie to można kupić ?

Samonacinające wkładki gwintowane Ensat

KERB KONUS VERTRIEBS-GMBH

Wernher-von-Braun-Strasse 7

92224 Amberg

Polska

tel.: +48 607 626 596

tel.: +49 96 21 679-0

fax: +49 96 21 679 444

e-mail: [email protected]

www.kerbkonus.de

 

Tyle ze strony którą zapodał Buber, może ktoś zna insze, źródło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przyznam bez bicia, że do nas (do firmy) przyjeżdżał przedstawiciel i po prostu się zamawiało co potrzeba... także przyznam że nie szukałem w detalu.

Ale skoro to istnieje ( a istnieje, widziałem w realu), to musi się dać kupić.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...