MaciekTOS Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Witam czytałem już tematy o wymianie uszczelniaczy w przednim zawieszeniu , ale mam zamiar jutro sam wymienić uszczelniacze nigdy tego nie robiłem ,ale wyczytałem i wiem jak to zrobić mniej więcej . Tylko już pojawia się problem nie wiem ile wlać oleju w lagi , Motor to Honda Varadero 125 , czy moge napotkać jakieś większe problemy czy tylko ew zapieczone śróby i jak z tym olejem zalać "do pełna " PS .Proszę o wyrozumiałość robię to pierwszy raz :bigrazz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Przy wciśniętej ladze i wyjątej sprzężynie ma być 117 mm od górnej krawędzi lagi. Serwisówka podaje też 346 mililitrów na lagę - możesz więc wlać taką ilość, a potem sprawdzić czy zgadza się pomiar w mm. Rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PriweR Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 1.zainwestuj w orginalne uszczelniacze (starcza na duzo dłużej niz zamienniki wiem z doswiadczenia ze to co tanie kosztuje dwa razy drozej) 2.Kup dobry olej, specjalny do lagów ja zalewam u siebie castrola, Olej do lagów masz stopniowany od 5w (bedziesz miał miekkie zawieszenie) do 20w ( twarde zawieszenie) Do twojego chyba bedzie 10W Sama wymiana nie powinna ci przysporzyc problemów, polecam położenie czystej szmaty i rozkładanie na niej po koleji czesci ktore wyjmujesz, wowczes nie bedziesz mial problemow ze złożeniem lagi do kupy, jesli pojawiły by sie jakies problemy przydaje sie rysunek techniczny z serwisowki, co do ilosci zalanego oleju do kazdej lagi tyle samo tak jak napisał Paweł Mi za pierwszym razem zajeło to około 1,5-2h = wyjecie obu lag z motocykla + wymiana uszczelniaczy +zamontowanie Najwarzniejsze zebśc uwazal na to co wyjmujesz i dobrze złozył. Pozdro i powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Przy wciśniętej ladze i wyjątej sprzężynie ma być 117 mm od górnej krawędzi lagi. Serwisówka podaje też 346 mililitrów na lagę - możesz więc wlać taką ilość, a potem sprawdzić czy zgadza się pomiar w mm. Rozumiesz? Właśnie tego potrzebowałem :clap: Rozumiem wielkie dzieki :icon_biggrin: 1.zainwestuj w orginalne uszczelniacze (starcza na duzo dłużej niz zamienniki wiem z doswiadczenia ze to co tanie kosztuje dwa razy drozej) 2.Kup dobry olej, specjalny do lagów ja zalewam u siebie castrola, Olej do lagów masz stopniowany od 5w (bedziesz miał miekkie zawieszenie) do 20w ( twarde zawieszenie) Do twojego chyba bedzie 10W Sama wymiana nie powinna ci przysporzyc problemów, polecam położenie czystej szmaty i rozkładanie na niej po koleji czesci ktore wyjmujesz, wowczes nie bedziesz mial problemow ze złożeniem lagi do kupy, jesli pojawiły by sie jakies problemy przydaje sie rysunek techniczny z serwisowki, co do ilosci zalanego oleju do kazdej lagi tyle samo tak jak napisał Paweł Mi za pierwszym razem zajeło to około 1,5-2h = wyjecie obu lag z motocykla + wymiana uszczelniaczy +zamontowanie Najwarzniejsze zebśc uwazal na to co wyjmujesz i dobrze złozył. Pozdro i powodzenia Uszczelniacze mam orginalne , olej Motula do zawieszenia .Zrobie tak jak napisałeś , dzieki za rady . Ide działać :icon_biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 napisz potem jak ci poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Taki mały problem mam uszczelniacz zakładamy sprężyną do dołu czy do góry ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 (edytowane) Do gory - tzn zalezy jakie masz.. Bo czasaim zdarza sie odwrotnie. Zrob fotke i pokaz Edytowane 6 Lipca 2010 przez jimi11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Jak do góry? Zwykły zawias do dołu, UpSideDown do góry. Lub prościej - sprężynką do wewnątrz, tam gdzie olej. MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Do gory - tzn zalezy jakie masz.. Bo czasaim zdarza sie odwrotnie. Zrob fotke i pokaz Bardzo bym chciał ale lagi już złożyłem mam takie zdjęcia może pomogą : http://img812.imageshack.us/i/zdjcie0377.jpg/ http://img28.imageshack.us/i/zdjcie0376k.jpg/ Po złożeniu i zalaniu oleju lagi się pocą ,jak rozebrałem sprężynki były do góry tak też założyłem nowe ,a słyszałem ze podobno powinny być do dołu , teraz to już sam nie wiem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Jak do góry? Zwykły zawias do dołu, UpSideDown do góry. Lub prościej - sprężynką do wewnątrz, tam gdzie olej. Zalezy jakie uszczelniacze... Zobacz na fotki wyzej. MaciekTOS - dobrze zlozyles - tak jak leza powinny wchodzic. Poca sie? A jak wbijales je? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Zalezy jakie uszczelniacze... Zobacz na fotki wyzej. MaciekTOS - dobrze zlozyles - tak jak leza powinny wchodzic. Poca sie? A jak wbijales je? To po prawej to chyba wróciły z Afganistanu a jeżeli nowe były podobnie oprawione to nic dziwnego że się pocą. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 To po prawej to chyba wróciły z Afganistanu a jeżeli nowe były podobnie oprawione to nic dziwnego że się pocą. Albo za plytko wbite + korodujaca zapinka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Nowe uszczelniacze wbiłem starymi ,podłożyłem stary uszczelniacz nałożyłem na tu rurę i lekki młotkiem stukałem wszedł na miejsce .Zapinka była trochę skorodowana ale wyczyściłem . Więc jak panowie rozbierać muszę znowu tylko gdzie leży problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Jak wkładałeś uszczelniacze od góry czy od dołu lagi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Od góry . Jeszcze mam kilka pomysłów orginalny wymiar jest 35x48x11 ja miałem 35x48x10.5 różnica niby nie duża ale może to przez to ? .Dzisiaj kupiłem nowe uszczelniacze w wymiarze jest 35x48x11 narazie jestem na etapie rozbierania od nowa lagów , klawiatura cała w oleju . Jeszcze jest kwestia oleju jak rozbierałem to starego oleju było 310 ml , Paweł napisał ze "Serwisówka podaje też 346 mililitrów na lagę " wlałem miarką odmierzone 350 na lagę . I teraz czy to wina uszczelniacza czy za dużo oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi