Skocz do zawartości

Odpowiednia pozycja stóp na podnóżkach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piszesz z doświadczenia, czy wyjebałeś się na rowerze?

 

Zdaje się, że budowa roweru jest Ci obca, ponieważ ani dźwigni zmiany biegów ani hamulca nożnego tam nie widziałem :) A informacje o poprawnym trzymaniu nóg na podnóżkach mam od osoby, która mnie tego uczyła i z pewnością wiedziała o czym mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w przypadku jak kursant sie przewroci? Stope wciagnie pod podnozek...

motocykl jest do jeżdżenia a nie przewracania się :icon_razz:

poza tym motocykle są dobrze ogmolowane co w znacznym stopniu redukuje ryzyko uszkodzenia oprócz sprzętu to także i przyszłego kierowcy

 

 

Gdy trzymamy nogę w bezpiecznej pozycji tj. palce na podnóżku, to wtedy przy upadku po prostu odrzucamy motocykl i ślizgiem jedziemy sobie po asfalcie. No i oczywiście tutaj ważne jest, żeby noga była równolegle do motoru, to o czym pisał theodor, nie na kaczkę

tak jak pisał Yuby - nie masz pojęcia o glebach na sprzęcie

odrzucamy motocykl :banghead: :biggrin:

 

 

Chociaz jestem zwolennikiem nauki od początku w prawidłowy sposób, bez rozróżnienia że teraz tak a jak będzie potrzeba to inaczej.

nie mam zamiaru wchodzić w bezsensowną polemikę

wszystko czego uczę staram się uzasadnić, ma nam czemuś służyć, trzymanie stóp na podnóżku opartych palcami na podnóżku podczas normalnej turystycznej jazdy nie służy niczemu oprócz zwiększenia kąta ugięcia kolan, niepotrzebnemu napinaniu mięśni łydki i stopy, utrudnia precyzyjną zmianę biegów u wymusza ciągłe ruchy całej nogi w celu zmiany biegów

powiedzcie mi ile razy podczas jazdy turystycznej (nie torowej) w ciągu dnia doprowadzacie do sytuacji gdy przycieracie stopą/podnóżkiem o nawierzchnię? ile razy się wywracacie? a ile razy zmieniacie przełożenia?

poza tym niech mi ktoś wytłumaczy po jakiego grzyba buty motocyklowe posiadają zazwyczaj wyraźny obcas? przecież dla większości osób wygodniejsze byłoby chodzenia w butach na płaskiej podeszwie.

może jeszcze ktoś powie mi czy widział kiedykolwiek kogokolwiek kto jeździ w terenie ze stopami opartymi palcami na podnóżkach?

 

a i jeszcze jedno - mam średnio małą stopę (41/42) i gdy trzymam stopę opartą palcami na podnóżku w f3 to pięty wypadają sporo ponad blachami, które mają mieć z nią kontakt - może ktoś mi odpowie czy to pan Honda coś sknocił i źle zaprojektował motocykl?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisał Yuby - nie masz pojęcia o glebach na sprzęcie

odrzucamy motocykl :banghead: :biggrin:

 

Jeśli rzeczywiście źle piszę, no to niech mnie ktoś po prostu poprawi, a nie zaraz się oburza.

 

A co do drugiej części cytowanej wypowiedzi - tak na czystą logikę, jak nie odepchniemy motocykla od siebie to co, mamy razem z nim szorować jezdnię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciałbym używać argumentacji, że jesteś młody ale po prostu nie masz doświadczenia, zwłaszcza w glebach :icon_biggrin:

a jeśli chodzi o logikę - motocykl przy glebie ma dużo niższy współczynnik tarcia niż kierowca na glebie :bigrazz:

jak sprzęt się kładzie to nie masz czasu myśleć o odrzucaniu bo już leżysz i szorujesz(zazwyczaj i tak to się samo dzieje, że leżysz osobno)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciałbym używać argumentacji, że jesteś młody ale po prostu nie masz doświadczenia, zwłaszcza w glebach :icon_biggrin:

 

To chyba akurat dobrze :P

 

a jeśli chodzi o logikę - motocykl przy glebie ma dużo niższy współczynnik tarcia niż kierowca na glebie :bigrazz:

 

Bardziej chodziło mi o to, że odrzucenie motocykla spowoduje, że nasza noga nie znajdzie się między nim, a asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad ma rację. Jak zaliczasz glebę to zwykle nie wiesz co się dzieje. A jak ktoś mówi, że świadomie się przewrócił, bo tego chciał, to sorry ale pierdoli głupoty. Jak człowiek ma czas żeby przeanalizować sytuację i stwierdzić że chce się przewrócić, to zwykle w tym czasie zdążył by 3 razy wyhamować i ominąć przeszkodę. Analogicznie to samo tyczy się "świadomego" odepchnięcia motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, teraz rozumiem.

 

Ale są też chyba gleby 'kontrolowane' tzn. przewracasz się z motorem, bo np. wiesz że nie wyhamujesz...

 

Świadome wywalanie sprzęta jest szczytem głupoty (lub braku techniki). Motocykl najlepiej hamuje w pozycji "na kołach", szorując po asfalcie zajedzie o wiele dalej, dodatkowo tracimy jakąkolwiek kontrolę nad wydażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świadome wywalanie sprzęta jest szczytem głupoty (lub braku techniki). Motocykl najlepiej hamuje w pozycji "na kołach", szorując po asfalcie zajedzie o wiele dalej, dodatkowo tracimy jakąkolwiek kontrolę nad wydażeniami.

Prawda!

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można polemizować...

Tylko w przypadku gdy motocykl ma niesprawne hamulce. Zawsze droga hamowania będzie krótsza gdy prędkość będzie wytracana na kołach z uzyciem hamulcy niż kszesząc iskry podnóżkami o asfalt. O różnicy w kierowalności nie ma co wspominać.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 99% przypadkach tak jest ale...

no właśnie ale... czasami tak jest że lepiej jest położyć moto gdy już wiadomo że nie unikniemy zderzenia niż walić centralnie w przeszkode-taki wyjątek jeden na ileś tam przypadków ale czasem warto...

 

drugi przypadek jaki mi przyszedł do głowy to po ostatnim ostrym winklowaniu że gdyby chłopak nie walczył z highside'em i położył moto tylnym hamulcem to straty w maszynie i głównie w zdrowiu byłyby o wiele mniejsze...

 

ale faktem jest że generalnie trzeba walczyć do końca...

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...