Wiesuaf Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Potrzebuję wyjąć silnik z mojego GN 125. Wszystkie śruby poszły, poza jedną, która łączy wahacz, ramę i silnik. Nie mogę jej wybić, uderzałem 3kg młotkiem kupę czasu, śruba nawet nie drgnie. Zmarnowałem puszkę odrdzewiacza. Wygląda na to że zapiekła się w tulei albo co. Nie mam pojęcia co zrobić, ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 (edytowane) Walnij większym młotkiem, i to nie ma być pukanie tylko konkretne pie**dolnięcie, nie samo rozbujanie ale walnięcie. Edytowane 18 Maja 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Walnij większym młotkiem, i to nie ma być pukanie tylko konkretne pie**dolnięcie, nie samo rozbujanie ale walnięcie. Faktycznie, do tej pory głaskałem śrubę. Bo przecież do tego służy młotek. Waliłem z całej siły, nie mam większego młota, znajomi też nie mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 (edytowane) No to tnij Edytowane 18 Maja 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 No to tnij A kupisz mu nową ? Na cięcie jest zawsze czas ale nie zawsze jest miejsce. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Warunki mam niezbyt korzystne bo podblokowe. Nie posiadam żadnego transportu żeby gdzieś go przewieźć itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 (edytowane) No to lipa. Niełatwo jest to zrobić w takich warunkach. Jest jedna opcja ale nie wiem czy gdzieś w okolicy kupisz odpowiedni szuwaks i czy masz palnik do podgrzania. Potrzebujesz spray do "mrożenia" czyli jakaś magiczna chemia która po psiknięciu bardzo mocno chłodzi psikany element. No i palnik potrzebujesz też. Obudowę/wahacz/cokolwiek gdzie siedzi śruba grzejesz z zewnątrz palnikiem a wystającą końcówkę śruby obficie psikasz takim szprajem, zachodzi reakcja rozszerzalności cieplnej materiału i przy pomocy ściągacza kinetycznego zwanego dalej młotkiem wyjmujesz śrubę. :icon_mrgreen: Edytowane 18 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 qurim dobrze prawi , często bez podgrzania nic nie poradzisz. Czasem też śruby są wkręcane na specjalny klej do gwintów , i bez podgrzania do 120-150 stopni nie odkręcisz bo taki klej skutecznie blokuje gwint i prędzej urwiesz srubę , czego sam doświadczyłem odkręcając tarcze hamulcową, której śruby mocujące są właśnie smarowane takim klejem- eh,mądry Polak po szkodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Nie ma jakiejś prostszej i TAŃSZEJ metody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 qurim dobrze prawi , często bez podgrzania nic nie poradzisz. Czasem też śruby są wkręcane na specjalny klej do gwintów , i bez podgrzania do 120-150 stopni nie odkręcisz bo taki klej skutecznie blokuje gwint i prędzej urwiesz srubę , czego sam doświadczyłem odkręcając tarcze hamulcową, której śruby mocujące są właśnie smarowane takim klejem- eh,mądry Polak po szkodzie... Nie chodzi o loctite, bo oś jest odkrecona z nakretki. Prawdopodobnie zapiekla sie na tulei, dlatego kreci sie, ale nie chce wyjsc. Problemem jest, jak (a bardziej czym) wybic ja w warunkach podblokowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 a czasem silnik odblokowany na górze, nie wisi na tej śrubie swoim ciężarem tworząc dźwignię? niewiem jak w gienku ale może trzeba zamontować spowrotem górną śrubę/y i dopiero próbować dół? a czasem silnik odblokowany na górze, nie wisi na tej śrubie swoim ciężarem tworząc dźwignię? niewiem jak w gienku ale może trzeba zamontować spowrotem górną śrubę/y. Wtedy się odciąży i dopiero próbować dół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 (edytowane) a czasem silnik odblokowany na górze, nie wisi na tej śrubie swoim ciężarem tworząc dźwignię? niewiem jak w gienku ale może trzeba zamontować spowrotem górną śrubę/y i dopiero próbować dół? a czasem silnik odblokowany na górze, nie wisi na tej śrubie swoim ciężarem tworząc dźwignię? niewiem jak w gienku ale może trzeba zamontować spowrotem górną śrubę/y. Wtedy się odciąży i dopiero próbować dół? Na początku tak było, kiedy robiłem to sam, ale gdy przyjechał KUBA(jimi11) to mnie skorygował. Ale i tak to nic nie zmieniło. Edytowane 18 Maja 2010 przez Wiesuaf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 No to fucktycznie lipa. Rzuciłem okiem na katalog części. Bez grzania nie da rady. Ciąć możesz pod warunkiem że znajdziesz najpierw inną oś wraz z tulejami. Od uderzeń młotka śruba nie oberwała już za bardzo? Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 spróbuj obwinąć szmatą i podlać ropą - kiedys ośka wahacza nie chciała wyjść, penetratory i inne nie pomogły - dopiero solidne podlanie ropą. Spróbuj moto na bok i dopiero używaj chemii - tak żeby po ośce spłynęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Jak już prałeś w to młotkiem to śruba pewnie już dawno sklepana. Masz nie wiele do stracenia więc może spróbuj jakimś wiertarko-młotem udarowym. Oczywiście musi posiadać opcje ustawienia na sam udar bez obrotów. potem tylko kwestia dobrania odpowiedniej końcówki i można próbować. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.