Skocz do zawartości

Śruba od silnika


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję wyjąć silnik z mojego GN 125. Wszystkie śruby poszły, poza jedną, która łączy wahacz, ramę i silnik. Nie mogę jej wybić, uderzałem 3kg młotkiem kupę czasu, śruba nawet nie drgnie. Zmarnowałem puszkę odrdzewiacza. Wygląda na to że zapiekła się w tulei albo co. Nie mam pojęcia co zrobić, ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnij większym młotkiem, i to nie ma być pukanie tylko konkretne pie**dolnięcie, nie samo rozbujanie ale walnięcie.

 

Faktycznie, do tej pory głaskałem śrubę. Bo przecież do tego służy młotek. Waliłem z całej siły, nie mam większego młota, znajomi też nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa. Niełatwo jest to zrobić w takich warunkach. Jest jedna opcja ale nie wiem czy gdzieś w okolicy kupisz odpowiedni szuwaks i czy masz palnik do podgrzania. Potrzebujesz spray do "mrożenia" czyli jakaś magiczna chemia która po psiknięciu bardzo mocno chłodzi psikany element. No i palnik potrzebujesz też. Obudowę/wahacz/cokolwiek gdzie siedzi śruba grzejesz z zewnątrz palnikiem a wystającą końcówkę śruby obficie psikasz takim szprajem, zachodzi reakcja rozszerzalności cieplnej materiału i przy pomocy ściągacza kinetycznego zwanego dalej młotkiem wyjmujesz śrubę. :icon_mrgreen:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim dobrze prawi , często bez podgrzania nic nie poradzisz. Czasem też śruby są wkręcane na specjalny klej do gwintów , i bez podgrzania do 120-150 stopni nie odkręcisz bo taki klej skutecznie blokuje gwint i prędzej urwiesz srubę , czego sam doświadczyłem odkręcając tarcze hamulcową, której śruby mocujące są właśnie smarowane takim klejem- eh,mądry Polak po szkodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim dobrze prawi , często bez podgrzania nic nie poradzisz. Czasem też śruby są wkręcane na specjalny klej do gwintów , i bez podgrzania do 120-150 stopni nie odkręcisz bo taki klej skutecznie blokuje gwint i prędzej urwiesz srubę , czego sam doświadczyłem odkręcając tarcze hamulcową, której śruby mocujące są właśnie smarowane takim klejem- eh,mądry Polak po szkodzie...

 

Nie chodzi o loctite, bo oś jest odkrecona z nakretki. Prawdopodobnie zapiekla sie na tulei, dlatego kreci sie, ale nie chce wyjsc. Problemem jest, jak (a bardziej czym) wybic ja w warunkach podblokowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czasem silnik odblokowany na górze, nie wisi na tej śrubie swoim ciężarem tworząc dźwignię? niewiem jak w gienku ale może trzeba zamontować spowrotem górną śrubę/y i dopiero próbować dół?

 

a czasem silnik odblokowany na górze, nie wisi na tej śrubie swoim ciężarem tworząc dźwignię? niewiem jak w gienku ale może trzeba zamontować spowrotem górną śrubę/y. Wtedy się odciąży i dopiero próbować dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czasem silnik odblokowany na górze, nie wisi na tej śrubie swoim ciężarem tworząc dźwignię? niewiem jak w gienku ale może trzeba zamontować spowrotem górną śrubę/y i dopiero próbować dół?

 

a czasem silnik odblokowany na górze, nie wisi na tej śrubie swoim ciężarem tworząc dźwignię? niewiem jak w gienku ale może trzeba zamontować spowrotem górną śrubę/y. Wtedy się odciąży i dopiero próbować dół?

 

Na początku tak było, kiedy robiłem to sam, ale gdy przyjechał KUBA(jimi11) to mnie skorygował. Ale i tak to nic nie zmieniło.

Edytowane przez Wiesuaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fucktycznie lipa. Rzuciłem okiem na katalog części. Bez grzania nie da rady. Ciąć możesz pod warunkiem że znajdziesz najpierw inną oś wraz z tulejami. Od uderzeń młotka śruba nie oberwała już za bardzo?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj obwinąć szmatą i podlać ropą - kiedys ośka wahacza nie chciała wyjść, penetratory i inne nie pomogły - dopiero solidne podlanie ropą.

Spróbuj moto na bok i dopiero używaj chemii - tak żeby po ośce spłynęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już prałeś w to młotkiem to śruba pewnie już dawno sklepana. Masz nie wiele do stracenia więc może spróbuj jakimś wiertarko-młotem udarowym. Oczywiście musi posiadać opcje ustawienia na sam udar bez obrotów. potem tylko kwestia dobrania odpowiedniej końcówki i można próbować. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...