R1 GO!!! Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 witajcie, mam takie pytanie jak wpływa zmiana odstepu elektrod swiecy na prace silnika? kiedys jak moj ojciec mial komarka to czesto stwierdzał ze musi zmienic przerwe na swiecy bo silnik kiepsko pracuje, i odziwo pomagalo to czesto. niestety juz nie moge go o to spytac. wiec chcialbym sie dowiedziec jak zmiana odstepu elektrod na swiecy wplywa na prace silnika czterosuwowego? a jak zmienia to prace silnika samochodowego? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Zwiększenie przerwy napewno bardziej obciąża cewkę. Rzeczywiście ciekawe pytanie, jak wpłynie to na prace silnika :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Jak masz problem z iskrą to zainwestuj w lepsze świece, np irydowe. Zabawa z przerwą w wysilonym szybkoobrotowym silniku to proszenie się o kłopoty. Istnieje drobna różnica między komarkiem a tym co teraz jeździ po drogach.. :) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Iskra elektryczna wytwarza w ulamku sekundy wysokotemperaturowa plazme od ktorej nastepuje zaplon ktory propaguje w glab miesznaki paliwowo powietrznej. W warunkach idealnych gdy mamy mieszanine jednorodna do zaistnienia procesu zaplonu wystarczy iskra o energii okolo 0.2-0.3 mJ, w silnikach rzeczywistych na skutek wielu niedoskonalosci energia rzecz jasna wymagana jest wieksza, obecne uklady zaplonowe wytwarzaja 40-120 mJ na jeden cykl. Warto tutaj dodac ze jedynie czesc tej energii jest wykorzystywana podczas wyladowania na elektrodach swiecy zaplonowej, natomiast wiekszosc zmagazynowanej energii zuzywana jest w postaci przeplywu pradu przez zanieczyszczenia bedace na swiecy. Jezeli chodzi o odleglosci pomiedzy elektrodami swiecy to regula jest taka ze im wieksza odleglosc tym wiekszy luk iskry a wiec tym lepsza inicjacja zaplonu. Ale aby ten luk mogl zainicjowac zaplon I mogl nastapic przeplyw ladunkow elektrycznych pomiedzy oddalonymi od siebie elektrodami swiecy potrzebna jest wieksze napiecie na elektrodach. Czyli jezeli zwiekszamy odleglosc a nie zwiekszamy napiecia to tym samym oslabiamy “energie” luku do odpowiedniego zaplonu I procesu spalania, co skutkuje zla praca silnika, spalanie niezupelne I niecalkowite, przerywanie I nie oddawanie pelnej mocy. To samo tyczy sie zasilania silnika mieszankami ubogimi badz jednostek doladowanych. Ponadto nalezy wziac pod uwage iz wraz ze wzrostem napiecia dlugosc trwania iskry maleje a jak powszechnie wiadomo dlugosc trwania iskry znaczaco poprawia i stabilizuje process zaplonu a tym samym calego spalania w silniku. W jednostach o duzej turbulencji I zawirowaniach ladunku, zaplon wspomagany jest poprzez pojawianie sie kilku nastepujacych po sobie w krotkim odcinku czasu iskier. Wg. mnie nie ma co kombinowac stosowac swiece I ustawiac odleglosci miedzy elektrodami swiec zalecane przez producenta, jezeli chcemy cieszyc sie wszystkimi kucykami oferowanymi przez silnik. Moglbym wejsc w fazy powstawania iskry ale nie ma co gmatwac tematu ;) Odsylam do ksiazki prof. Kowalewicza "Podstawy procesow spalania" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Zwiekszajac przerwe przyspieszasz zaplon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Z doświadczenia: kiedyś w CB50J pojawił mi się problem przerywania silnika na wysokich obrotach - rzędu 9000 i więcej. Pomogło wykręcenie świecy i stukniecie nią w krawężnik. Widocznie zapłon był za słaby i nie radził sobie ze zdmuchiwaniem łuku przy większym odstępie. Póki co nie zauważyłem innych problemów związanych z tym parametrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Zwiekszajac przerwe przyspieszasz zaplon. Na swiecy :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Jeśli przerwa jest zbyt mała: Silnik nie stabilnie pracuje na wysokich obrotach bądź w ogóle ich nie osiąga. Występuje zjawisko wypalania lub spawania elektrody. Reakcja na gaz jest mierna a sama świeca może rozgrzewa się nadmiernie. Przerwa zbyt duża: Zjawisko pioruna porządne na wysokich obrotach(długi łuk elektryczny z wieloma gałęziami przypominający piorun). Niższa temperatura elektrod(łuk przeskakuje szybciej i jest punktowy) Gwałtowne odkręcenie gazu kończy się "zdmuchnięciem" łuku. Odstęp elektrod dobiera się w zależności od typu zastosowanej w silniku świecy oraz zapłonu. W komarze parametr ten istotnie wpływał na działanie silnik gdyż podczas procesu przepłukiwania większość świeżego ładunku omywa elektrody świecy. W silniku 4T nie zawsze jest tak pięknie dlatego obecnie wykorzystuje się bardzo mocne cewki WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jeśli przerwa jest zbyt mała: Silnik nie stabilnie pracuje na wysokich obrotach bądź w ogóle ich nie osiąga. Występuje zjawisko wypalania lub spawania elektrody. Reakcja na gaz jest mierna a sama świeca może rozgrzewa się nadmiernie. Spotkałem się z takim przypadkiem że, był problem z rozruchem zimnego i ciepłego (trochę mniejszy) silnika nie dało się ustawić wolnych obrotów, a na wyższe silnik wkręcał się z lekkim oporem. Po ustawieniu odpowiedniego odstępu elektrod silnik ożył - był to singiel. Czyli zbyt mały odstęp elektrod ma też znaczenie na niskich obrotach, oraz na uruchomienie silnika, dodatkowo istotnym elementem jest czy świeca ma wysunięty czy schowany izolator, w przypadku NGK oznaczenie P (jako drugi znak - wysunięty izolator: DPR8EA, schowany izolator: DR8EA). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jasna sprawa, ze ma, zbyt mala odleglosc pomiedzy elektrodami nie jest wstanie wywolac zaplonu mieszaniny paliwowo-powietrznej w komorze spalania, doprowadzajac tym samym do propagacji plomienia w tejze mieszaninie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Przypomnialo mi sie jak bylem maly i koniecznie chcialem stuningowac swoja Jawke. Wytlumaczylem sobie, ze wieksza przerwa na swiecy spowoduje powstanie lepszej iskry a przeciez lepsza iskra=lepsze spalanie i osiagi :) Zwiekszylem przerwe do jakis 2 mm,ale niestety Jawka zaczela sie dlawic, przerywac i stracila troche mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Większość starszawych motocykli w swoich "serwisówkach" podaje jaka powinna być przerwa na świecy i nakazuje jej regulację. W nowszych tego niema, ponieważ tam potrzebna wartość jest identyczna z tą jaką założył producent świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Większość starszawych motocykli w swoich "serwisówkach" podaje jaka powinna być przerwa na świecy i nakazuje jej regulację. W nowszych tego niema, ponieważ tam potrzebna wartość jest identyczna z tą jaką założył producent świec. Z tym się nie zgodzę, w każdym motocyklu w manualu jest opisany typ świec i odstęp elektrod, który zawsze należy sprawdzać przed montażem nowych świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 A powiedz mi: ile razy musiałeś zmieniać przerwę na świecy przy wkręcaniu nowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Wszędzie tam gdzie nie potrzeba przerwy 0,6;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.