lucjan12345 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Witam! Jak prawidłowo odpowietrzyć hamulec przedni w cb 650 82'? Problem polega na tym że hamulec sam sobie kasuje luz na klamce i koło zaczyna się ciężko kręcić, jak odkręcę odpowietrznik zaciski puszczają. Wymieniałem płyn wyczyściłem zaciski, odpowietrzyłem. Przez chwile jest dobrze, ale zaraz zaczyna znowu łapać. W czym problem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 A wymieniałeś może dźwignię hamulca na nie oryginalną (tańszą)? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucjan12345 Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 dźwigni nie wymieniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Też mam tak, że delikatnie trze klocek o tarcze, jak pojeżdżę to tego nie ma. Chyba wina złego odpowietrzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Ponieważ ten model nie ma pływających tarcz ani innych takich bajerów, więc ma prawo lekko przycierać - nie hamować, tylko dawac głos. jak powyżej - pewnie nie do końca są odpowietrzone. Polecam metodę "od dołu" u mnie się zawsze sprawdza. No i warto zainwestować w stalowy oplot - bo w tych motorkach na ogół przewody mają tyle co data produkcji :D czyli sa zeszmaciałe.... Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Obstawiam na pomysł Piotra. Jak zacznie blokować zdemontuj klamkę i zobacz czy wróci do normy, jeśli nie to czeka cię rozbiórka pompy może się przycinać i nie wracać do pozycji jałowej. By się upewnić ,jak zblokuje, zdemontuj klamkę i spróbuj delikatnie wyciągnąć tłoczysko pompy powinno wrócić do normy, chyba, że jest tam taki syf, że wszystko się pozapychało, albo masz bardzo zbutwiałe gumki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Zanim zaczniesz rozbierac pompe to odciagnij plyn ze zbiorniczka ( strzykawka ) i zobacz czy otworek wyrownujacy cisnienie w pompie jest drozny. To b.maly otworekzaraz obok duzego laczacego zbiornik z pompa. Jego zapchanie powoduje blokowanie cisnienia w ukladzie i ciagle tarcie klockow o tarcze az do zablokowania kola. Rdza na tloczku pompy moze spowodowac jego nie pelne cofanie - skutek ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucjan12345 Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 HEh przez chwile był spokój ale dzisiaj znowu się to powtórzyło sprawdzę tłoczek pompki Dzięki za pomoc ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 hej, a może przewód hamólcowy się rozwarstwił?, czasami to się dzieje i objawy są takie jak opisałeś, jest to tym bardziej prawdopodobne im starszy jest przewód hamulcowy, mają one datę produkcji, zobacz może czas go zrecyclingować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucjan12345 Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 zaobserwowałem że podczas odpowietrzania z zakręconymi odpowietrznikami i gdy klamka nie stawia jeszcze oporu jak przytrzymam ją przy kierownicy ok 30s w zbiorniczku pojawiają się bąbelki płyn troszkę zejdzie ze zbiorniczka i klamka zaczyna powoli łapać a wszystko ze zakręconymi odpowietrznikami ?? źle odpowietrzam czy może pompka szwankuje?? Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Masz zapowietrzoną pompę. Naciskaj dwa trzy razy i puszczaj ( oczywiście z zakręconymi odpowietrznikami ). Jak przestanie lecieć powietrze, to odpowietrz dołem, musi działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Tak jak wyzej napisal Szparag. Dodatkowo zacisnij klamke na kilka godzin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Zaciskanie nic nie da, a może spowodować uszkodzenie pompy. Raczej należało by zostawić wolno puszczoną, bez dekielka wtedy odpowietrzy się troszkę "grawitacyjnie", ale i tak należy potem odpowietrzyć normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 mija 15 dni od zaistnienia problemu i nadal nie rozwiązany a jak się mówi klientowi 40 zeta za wymianę klocków razem z płynem to patrzy jak na bandziora w ciemniej ulicy i robi sam w piwnicy. Jeżeli pompa zabiera lewe powietrze to znaczy że już umarła. Wypada to wszystko rozebrać i porządnie wyczyścić. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Dokładnie jak mówi Piotrek. Ja w moim GS 400 77' rozebrałem kiedyś pompkę i wyczyściłem porządnie (masa rdzy) i do tej pory działa cool, jeśli o tych hamulcach można powiedzieć że są cool ;) Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi