Skocz do zawartości

Zawiechy upside down a tradycyjne


Nice Gay
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zawieszenie w Piaggio to nie jest typowy USD. Bardziej przypomina zawieszenie Rometa. Amortyzator jest tylko w jednej nodze i to jest zwykły wkład jak w samochodzie... Rury są posmarowane tak samo jak w komarku, pracują na dwóch nylonowych tulejkach w każdej nodze. Jeśli naprawdę wycieka olej z goleni, to może jedynie z uszkodzonego wkładu amortyzatora. Ten widelec jest niestety kur*o sztywny i ma mały skok...

http://www.sip-scootershop.com/EN/Products...iaggio+TPH.aspx

http://www.vespaspares.co.uk/SparespIAGGIO...PHOON50/t27.jpg

Edytowane przez BANANvanDYK
lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witojcię. Mam takie pytanie chodzi mi o przedni widelec typu upside down czyli odwrócony w przeciwieństwie do tradycyjnego.

Dlaczego uważasz, że u-s-d jest nowoczesny, a tamten tradycyjny? Spójrz na poczciwą WSK, Junaka... :)

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w takich motocyklach z jedną tarczą szybciej się zużywa tuleja w tej goleni gdzie jest zacisk?

 

Macie też na myśli większą sztywność zawiasu usd ale chodzi wam o to że twardszy jest czy o to że przy ewentualnym dzwonię nie krzywi się tak jak tradycyjny widelec tylko pęka główka ramy?

 

Usd bez dwóch półek? Pokazcie mi bo nie wierzę. Każdy zawias posiada chyba dwie półki jedną nad główką ramy a druga pod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skuterach(tych nowszej generacji niż simson) zawieszenie przednie posiada jedną, górną półke. I to nawet w dużych skuterach. Wydaje mi się, że nawet Burgman 400 takie posiada:

http://www.voidstar.com/bff/images/sw400_2.jpg

 

Ogólnie wygląda to tak:

 

http://skuterdoktor.pl/images/img_mn/12784_telegabel_cpi.jpg

 

Sztywność USD to nie twardość. Chodzi o odporność na moment skręcający np. w zakręcie. W sprzętach z jedną tarczą także podczas hamowania. Szczególnie w starszych jednotarczowych motocyklach było wyraźnie czuć podczas hamowania znoszenie w strone, na której była montowana tarcza hamulcowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek HONDA

Znaczy interesuje mnie czy w motocyklach USD ma mięką amortyzację,czy jest twardszy bo ten w skuterze to ma mały skok amortyzacji ? (już niewiem jak to opisać) znaczy nooo trzepie na dziurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu ciekawostka: pomimo stosowanej od kilku lat pełnej regulacji w niektórych motocyklach większość osób nigdy tego poprawnie ustawić nie umie stad problemy z dziwacznym prowadzeniem motocykla.

 

Masz rację ale nie można się dziwić właścicielom motocykli jeżeli w ASO nie potrafią dopasować ustawień zawieszenia pod kierowcę kupującego fabrycznie nowy motocykl i bez względu czy kupujący R1 waży 40 czy 140 kilogramów otrzymuje moto z fabrycznymi nastawami.

Ludzie sami do swoich drogich motocykli leją gęsty olej bo akcesoryjne sprężyny są za drogie. :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSK ani Junak nie maja USD. Jego największa zaleta jest możliwość prostej budowy amortyzatora w pełni regulowanego. Tak prosto nie ma jeśli chodzi o tradycyjny układ stad wielkie zainteresowanie tym typem amortyzatora.

 

Ale WFM ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...