Skocz do zawartości

Honda CBR 1100 XX, wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot


rahu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

powoli przymierzam się do zmiany przewodów w moim XXie - jak wiadomo występuje tam układ CBS.

w związku z powyższym mam pytania dotyczące odpowietrzenia takiego układu:

 

czy są jakieś haczyki, na których można się potknąć?

na co szczególnie należy zwrócić uwagę przy odpowietrzaniu?

może ktoś ma jakiś specjalny sposób na odpowietrzenie? ;)

 

szukałem w archiwum, ale nie znalazłem podobnego tematu.

 

pzdr i z góry dzięki za wszelkie rady i (po)odpowiedzi :flesje:

KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych
"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, dzięki PZW :)

co prawda jest tam sporo o wymianie płynu, jednak o samym odpowietrzeniu takiego układu niewiele.

po wymianie przewodów będę musiał napełnić układ od nowa płynem, więc bez odpowietrzenia się nie obejdzie.

 

Pawel pisal cos w tamtym temacie, ze w XX jest skomplikowane niż np. w CBF.

czekam zatem dalej na jakieś "złote myśli" :flesje:

 

pzdr

KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych
"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całość jest bajecznie prosta:

-odkręcasz odpowietrzniki

-spuszczasz stary płyn

-odkręcasz przewód stary i w jego miejsce zakładasz nowy i tak kolejno

-zalewasz układ płynem

-odpowietrzasz - co też jest proste - pompując klamką odpowietrzasz przód i tył (popatrz które tłoczki pracują hamując klamką) potem nożny odpowietrzasz analogicznie. Nie wiem czy u Ciebie jest odpowietrznik na pompie, ale może być. W razie jakbyś po wszystkim miał te heble gumowe to klamkę ściśnij na noc trytytką

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toowdie, dobrze by było, żebyś wiedział co piszesz, a nie pisał co wiesz. Nie tak prosto jest w XX. Np. niektóre zaciski do odpowietrzenia musisz odwrócić (tylny i lewy przedni, który ustawia się do odpowietrzenia zdaje się w poziomie - wszystko jest w serwisówce). Mam jednak pytanie do autora tematu. Czy zmieniasz wszystkie przewody (jest ich kilkanaście) czy tylko część układu? Ja swego czasu myślałem o tym - z przedniej klamki idą przewody tylko do przednich zacisków, a konkretnie czterech tłoczków - po dwa w każdym zacisku i właśnie wyczucie w tym zakresie jest najważniejsze. Reszta (dwa przednie tłoczki i cały tył) zasilana jest z tylnego zbiorniczka. Sprawdź to dokładnie.

 

http://dzidowanie.pl/images/articles/xx/dualprzod.jpg - tu masz przód - jak widzisz cztery tłoczki sa karmione oddzielnie z przedniego zbiorniczka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całość jest bajecznie prosta:

zwłaszcza dla kogoś kto nigdy tego nie robił

-odkręcasz odpowietrzniki

-spuszczasz stary płyn

-odkręcasz przewód stary i w jego miejsce zakładasz nowy i tak kolejno

-zalewasz układ płynem

-odpowietrzasz - co też jest proste - pompując klamką odpowietrzasz przód i tył (popatrz które tłoczki pracują hamując klamką) potem nożny odpowietrzasz analogicznie. Nie wiem czy u Ciebie jest odpowietrznik na pompie, ale może być. W razie jakbyś po wszystkim miał te heble gumowe to klamkę ściśnij na noc trytytką

 

A jak by się mimo wszystko nie udało to pakuj paścia na przyczepkę i szukaj serwisu który to ogarnie.

Normalna stawka za odpowietrzenie całego układu to bodajże 400 zeta o ile nikt wcześniej tam nie wkładał łap.

Za mało miejsca na forum aby opisać laikowi krok po kroku co trzeba robić a i w serwisówce jest kilka błędów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ podobny do układu z VFR- 7 odpowietrzników :) (chyba ze masz abs to wiecej). Bardzo ważna jest kolejność odpowietrzania- u mnie prawy zacisk-> lewy ->pompa za zbiornikiem-> tylny zacisk. W tym układzie bardzo przydatny jest osprzęt do odsysania płynu przez odpowietrznik - coś w ten deseń- http://www.mityvac.com/pages/products_bcbe.asp

 

Tak jak pisał Paweł - zaciski się podnosi, odręca i przestawia :) :icon_mrgreen: - troche zabawy przy tym jest i trzeba to zrobić bardzo dokładnie bo w tym układzie powietrze ma gdzie się chować i potem psikusy powstają.

Bez serwisówki nie podchodź do tego układu- a jak już będziesz ją miał to dasz sobie rade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

na razie jestem na etapie zakupu przewodów (akurat to "boli" w tym przypadku :rolleyes: ) i zbierania informacji.

decyzję czy zabiorę się do tego sam czy jednak odpuszczę, podejmę po zebraniu odpowiedniej ilości (i jakości) informacji.

a toowdiemu mimo wszystko dziękuję, bo przynajmniej sprowokował do wypowiedzi osoby kompetentne :wink:

 

do Pawła:

Tak, chcę wymienić wszystkie przewody (+ dodatkowo sprzęgło). Motocykl jest z 2001 roku, więc przewody mają 9 lat - najwyższa pora na nie. Co do przesłanego schematu, to znam go i rozumiem jak to działa.

Mimo to, sprawdzę jeszcze dokładnie.

 

do Piotra:

Nawet jeśli się nie powiedzie, to najwyżej "załaduję paścia na przyczepkę i pojadę do serwisu." :)

Może ekspertem nie jestem, ale laikiem też nie - zmieniałem już przewody w klasycznym układzie i udało się ;)

Inna sprawa, że może kiedyś jakiś "nielaik" w przyszłości będzie czytał ten temat i być może jakieś cenne informacje mu się przydadzą.

Zdaję sobie sprawę, że CBS to inny układ, trochę bardziej skomplikowany - dlatego właśnie pytam.

Stawki w serwisach znam, jednak nie zawsze chodzi o pieniądze i oszczędzanie. :bigrazz:

Forum jest po to żeby dyskutować, tak? Miejsca na pewno nie zabraknie, jeśli już to chęci.

Jakie są błędy (i w której) w serwisówce, jeśli można spytać?

 

Do kiki:

Spokojnie, nie jestem narwany, mam serwisówkę - choć jeszcze się nie zagłębiałem w ten temat.

Do wymiany szykuję się dopiero w lutym. ABSu brak (na szczęście).

 

dzięki wszystkim za odpowiedzi. :)

 

pzdr

Edytowane przez rahu

KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych
"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całą pewnością odpowietrzanie nie jest proste i szybkie. Mój dobry znajomy przyprowadził mi taką cebre na wymianę tylnej pompy hamulcowej, świeżo po sprowadzeniu z Francji. Poprzedni właściciel dorzucił nówkę pompę w pakiecie. Tylny hamulec znalazł się po odpowiednim odpowietrzeniu-bez manuala musiałem trochę czaszkować.

 

Edytowane przez Beniamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rahu jeżeli nie masz ABS to przy pomocy manuala sobie poradzisz zachowując zalecaną kolejność .

Mój tekst dotyczył motocykli z ABS i w tym przypadku nie radził bym tego dotykać.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rahu,mozesz puscic dwie linie z przedniej pompy do przednich zaciskow,natomiast z reszta dalbym sobie spokoj,nie warte zachodu plus linie laczace przod z tylem w duzym stopniu sa stalowe jakkolwiek.

 

XX moze nie ma ABS ale ma duza ilosc prawie horyzontalnych lini ktore sie zalamuja w najwyzszym punkcie,zycze powodzenia,ciepliwosci i duzego zasobu brzydkich slow osobie ktora podejmie sie odpowietrzenia tego metodami wykorzystujacymi grawitacje.

 

Najbardziej paskudny motocykl w tym temacie to Beemki ze wspomaganiem.Absolutnie,pozytywnie nie do odpowietrzenia bez specjalistycznego urzadzenia ktore ma tylko autoryzowany dealer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu kolega chciał zakupić przewody w oplocie, po usłyszeniu 3500PLN za komplet podziękował i został przy oryginale.

 

Kiedyś opisałem jak wymienić płyn hamulcowy w XX, zajmuje to około 1-1,5 godziny w 2 osoby (w jedną jest ciężko).

 

Ale obecna cena 1599PLN jest bardziej rozsądna:

http://larsson.pl/?c=r&no=NDUxMTU2MA==&bid=104644

 

Najlepiej wyposażyć się w podciśnieniową pompkę do odpowietrzania układu hamulcowego, dzięki temu po wymianie na oplot dużo szybciej odpowietrzy się układ hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...