zbyhu Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Yo! Ja jakos w firme RK nie wierze. Znajomy mial nowke RK w motocyklu, ktory potworem nie jest (CB 1000 Big One z przebiegiem rzedu 100kkm) i lancuch umarl po 15kkm. Wyciagal sie jak szmata. Ja w tym czasie jezdzilem z nim na CBF - osiagi motocykli podobne, styl jazdy mamy podobny. Moj DID wytrzymal ok. 45kkm i wcale nie mial dosc jak go wymienilem. Teraz ten Big One ma DIDa X-ring. Zobaczymy jaka bedzie roznica... Poki co 6kkm i zero naciagniec :]. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 (edytowane) a propo cen : Każdy autoryzowany dystrybutor musi trzymać ceny oficjalne. Oni zarabiają na klientach hurtowych - tych, których łańcuch widać na allegro (te po 500zł). Bardziej opłaca im się sprzedawać łańcuchy z 20% marżą hurtem sklepom motocyklowym niż pojedyncze sztuki klientom końcowym z 50% marżą - odpada im dystrybucja, reklama i wiele innych - mniej roboty, a zysk taki sam albo i większy. Pośrednik doliczy sobie 10-15% (tyle mniej więcej wynosi marża pośrednika, jest to MAŁO) i dlatego na allegro i w mniejszych sklepach ten sam produkt pojawia się za 80-85% ceny oficjalnej (tu już działa konkurencja, stąd niskie marże) Oficjalnie (zazwyczaj) jest to zabronione (zaniżanie ceny), ale mało która hurtownia rygorystycznie tego pilnuje - po prostu nie kalkuluje im się to. Niemniej sami nie mogą odejść od oficjalnego cennika, bo psuli by rynek swoim odbiorcom - pośrednikom, którzy napędzają im większość obrotu. A im większy obrót hurtowni tym lepszą cenę mogą wynegocjować sami i lepsze zyski - tak czy siak wychodzą na swoje. Będąc owym pośrednikiem i żyjąc głównie z allegro i mając te 10-15% na każdym produkcie jest to często interes na granicy opłacalności (zwłaszcza, jeśli handluje się drobnicą). U nas kwitnie jeszcze dziki kapitalizm, na zachodzie gdzie rynek jest większy i nie ma takiej konkurencji ceny są bardziej ujednolicone i jest to spokojniejszy kawałek chleba. pzdr, Adam Edytowane 25 Grudnia 2009 przez fxrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Łańcuchy bez oringów czy x-ringów stworzone są głównie do motocykli crossowych gdzie częsta wymiana napędu jest konieczna ze względu na ciężkie warunki terenowe w jakich pracują(błoto, piach) Jest jeszcze fakt większych strat mocy przy łańcuchach z gumkami, łańcuchy bez nich przenoszą więcej mocy z silnika na koło tylne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Tez tak zrozumialem. Wg. mnie to nieuczciwy straszak, bo niby co moga zrobic jesli zaczniesz sprzedawac? :bigrazz: Jak juz zaczniesz to nic , natomiast słuzby celne mogą zechcieć (tzn. kancelaria prawnicza uczuli słuzbe celną na markę D.I.D) zbadac czy produkt jest oryginałem w ramach ochrony rynku i znaków towarowych. Uwierz mi , to trwa... Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 kolejnosc jest nastepujaca 1. Z-ring 2. X-ring 3. O-ring Na podstawie czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Wg. katalogu Motor-Land ceny są podane z jedną, dwiema lub trzema gwiazdkami - oznacza to 25%, 35% i 50% rabatu dla klientów hurtowych. Kalkulując to - i tak wychodzi że taniej kupi w sklepie motoryzacyjnym (który płaci 22% VAT) niż oficjalnie w Motor-Landzie. Łańcuch będzie kosztować np. 530 zł zamiast 600 zł... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Co do sprawy dystrybucji po za oficjalnym dealerem to jest to do uwalenia. wystarczy ze firma innym oficjalnym importerom zaproponuje ultimatum pt. "jak sprzedacie w hurcie do polski to zrywamy umowe" i temat rozwiazany. zgodnie z prawem maja taka mozliwosc. swoja droga nie ma to jak chronic dystrybutora ktory ma marzutu 200% albo i lepiej. przy dzisiejszej konkurencji delikatnie mowiac bat na wlasna dupe bo jak np. RK tej samej klasy bedzie kosztował polowe ceny to 90% zdecyduje sie na RK Yo! Ja jakos w firme RK nie wierze. Znajomy mial nowke RK w motocyklu, ktory potworem nie jest (CB 1000 Big One z przebiegiem rzedu 100kkm) i lancuch umarl po 15kkm. Wyciagal sie jak szmata. Ja w tym czasie jezdzilem z nim na CBF - osiagi motocykli podobne, styl jazdy mamy podobny. Moj DID wytrzymal ok. 45kkm i wcale nie mial dosc jak go wymienilem. Teraz ten Big One ma DIDa X-ring. Zobaczymy jaka bedzie roznica... Poki co 6kkm i zero naciagniec :]. Pzdr pytanie za 100 punktow to czy łancuch byl odpowiedniej wytrzymalosci do mocy i czy byl prawidlowo uzytkowany. u mnie fabryczny RK wytrzymał 35kkm a mocy troche wiecej niz w cebuli teraz tez mam RK bez wiekszych udziwnien (normalna 530 XRW nie wzmacniana) i jak narazie 10kkm zrobil bez zadnego podciągania. kiedys byl opublikowany test w ktorym did rk i dynachains wypadły dokladnie tak samo tak wiec ... po co ZNACZNIE przepłacac Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Jakiego typu trzpień jest w zakuwce łańcucha RK? Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Jakiego typu trzpień jest w zakuwce łańcucha RK? nie mam zielonego pojecia ale wiem ze napis jest wycinany laserowo a nie wybijany jak w didach co niby ma wpływ na żywotność Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TTyka600 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 (edytowane) Siemanko Wróciłem wkońcu w las i błoto :) Zakupiłem Wr 450 f z 2005 roku , mam w niej do wymiany napęd = (Łańcuch , zębatki) może mi ktoś polecić coś do niej ?? Jaki łańcuch czy z oringamii czy bez , nie mam w tym doświadczenia jeszcze , ale zastanwiam się nad zakupem tego zestawu : http://allegro.pl/zestaw-naped-yamaha-wr-450-f-2003-2006-did-520-vt2-i4152398212.html Chce max wydać 450-500 zł jeżli warto coś dołożyć to dołoże ale max kwota to 550 zł dziekuję z góry za pomoc :) szerokości i miękich drzew :) Edytowane 11 Maja 2014 przez TTyka600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 tylko uszczelnianyX-ring/oringi nie smarować Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TTyka600 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 czyli ten zamawiam :) dziękuje a jak o niego dbać starczy myć karcherem , dbać by był odpowiednio napięty , czy coś jeszcze ?? Nie będę zakładał nowego tematu , może ktoś wie jakie łożyska mam kupić do przedniego koła ?? Dzięki za szybką odpowiedź :) 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 unikać mycia karcherem, jedynie nafta i pędzelek co jakiś czas, ma być maksymalnie suchy łożyska pasujące rozmiarem, polecam polskie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Czy do łańcucha 530 można używać zębatek 520/525 ? Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Nie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.