Skocz do zawartości

Silnik do motolotni


SkySailor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A gdyby zastosować reduktor oparty na dwóch kołach i pasie zębatym?

Mała masa, łatwość uzyskania osi smigła w osi silnika, brak smarowania, cicha praca - same plusy :-)

 

Tomek

 

Masz rację ale niestety jest jeden minus takiej przekładni. Przerabiałem to kilka lat temu dla kolegi na silniku R75 i pasek 2" tracił szybko zęby. Powód był prozaicznie prosty. Śmigło przy maksymalnych dopuszczalnych obrotach ma tak wielką bezwładność że po gwałtownym odjęciu gazu wyrywał kilka zębów z paska.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak czytam twój temat i jak chcesz to ja znam gostka co lata też już bardzo wiele lat i jak chcesz to cię z nim skontaktuje on jest z Leszna woj Wielkopolskie i działa tutaj na lotnisku i obraca się też w śród pasjonatów tego sprzętu sam z nim latałem bo zawsze mnie zabierał trzeba przyznać że jest super :lalag: jak chcesz to mów pogadam z nim i dam nr to sobie pogadasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko zna się na tych silnikach - chętnie skorzystam.

A co do przekładni na paskach zębatych - wiele motolotni jednak na tym lata. Firma Azymut koło Mielca montuje je jako standard do silników od Hondy 100 KM. Słyszałem same pochlebne opinie - ciekawe - może inne paski albo koła ?

http://www.motolotnie.net/index.php?id=284

 

Z pewnością goście również wykorzystują część skrzyni biegów do zredukowania obrotów, gdyż inaczej przekładnia pasowa 2:1 (na oko) nie wystarczyłaby do zbicia obrotów do poziomu max 2700/min, co jak twierdzą ma miejsce.

 

Ciekawe jest także porównanie mas :

CBR 600 f - 60 kg suchy + układ chłodzenia płynem + chłodnica

BMW R1150 - 63 kg suchy + minimalny masowo układ chłodzenia oleju z malutką chłodnicą

Wychodzi prawie na to samo, przy niemal dwukrotnie większej pojemności skokowej ?

 

Reduktora nie liczę

( VFR 800 niestety ponad 80 kg )

Edytowane przez SkySailor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest także porównanie mas :

CBR 600 f - 60 kg suchy + układ chłodzenia płynem + chłodnica

BMW R1150 - 63 kg suchy + minimalny masowo układ chłodzenia oleju z malutką chłodnicą

Wychodzi prawie na to samo, przy niemal dwukrotnie większej pojemności skokowej ?

 

w CBR w ramach tych kilogramów masz 2x więcej cylindrów, sprzęgło, skrzynię biegów i rozrusznik - BMW było liczone zapewne bez tego. BMW mają jeszcze strasznie ciężkie akumulatory - ze 2-3 kg więcej niż taka CBR (potrzebny jest spory prąd rozruchowy aby przełamać kompresję dużego twina bez dekompresatora).

 

pzdr, Adam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację ale niestety jest jeden minus takiej przekładni. Przerabiałem to kilka lat temu dla kolegi na silniku R75 i pasek 2" tracił szybko zęby. Powód był prozaicznie prosty. Śmigło przy maksymalnych dopuszczalnych obrotach ma tak wielką bezwładność że po gwałtownym odjęciu gazu wyrywał kilka zębów z paska.

To może użyć paska i kół pasowych od Harley'a?

Wytrzymałość zaskakująco wysoka, przy masie HD i momentach obrotowych występujących w obie strony (choćby na pierwszym biegu), dostępność bezproblemowa, przełożenie większe niż 1:2.

Co Wy na to?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

serdecznie dziękuję za okazaną do tej pory pomoc ! Świetne forum, ze świetnymi ludźmi - bez kitu.

Na podstawie zebranych od Was i z netu informacji, zdecydowałem, że jednak najlepszy będzie BMW. Ma swoje wady, jednak przeważają zalety. Chyba najlepszy byłby R1200 - podobno jest lżejszy od 1150 i 1100 o 2-3 kilo, a przy tym ma nieco większą moc, dzięki czemu można by ograniczyć obroty powiedzmy do 6000 i dalej mieć 85 - 90 KM.

No i ma 2 świece na cylinder, co może kiedyś mieć znaczenie. Gdyby ktoś dysponował jeszcze namiarami na taki silnik/ motocykl, lub kogoś, kto takie rzeczy ściąga - proszę o wsparcie. Czasu cała zima, poza tym w razie czego mój Rotax jeszcze jeden sezon pociągnie, więc nie ma pośpiechu.

( z kolegą z Zielonej Góry już się kontaktowałem).

 

P.S.

U Was pewnie jak i u nas - oczekiwanie na sezon, co nie oznacza całkowitego braku aktywności. Kiedyś w hangarze padło pytanie:

- Jak najlepiej zabezpieczyć silnik na zimę, żeby tuleje nie pordzewiały ?

Odpowiedź "starego" pilota

- najlepsze jest "L.K.L."

- co ?

- Latać k...a, latać !

 

Pozdrawiam.

Bogdan

Edytowane przez SkySailor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor radził bym jednak projektować na kołach zebatych, skośne zeby powinny sobie poradzić. Zastanawiał bym sie czy wyrzucenie sprzegła bedzie pomysłem trafionym przy rozruchu może być problem. Do tego i tak trzeba zastosować sprzegło z duzym amortyzatorem drgań skrętnych inaczej łozysko wału reduktora bedzie mieć olbrzymie rozmiary. Pozatym w powietrzu wtrysk zgłupieje moim skromnym zdaniem z racji na panujace wyżej warunki. Niewiem jak wysoko to lata jednak wolał bym mieć gaźnik z jakimś prostym podgrzewaczem. Silnik nieco przez ten zabieg straci na mocy, jednak zyska deczko momentu obrotowego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji niskich temperatur, no jeśli sterownik dowie sie ze ilość zasysanego powietrza jest wieksza niż w rzeczywistości dodatkowo im wyżej tym mniejsza gestość spada ciśnienie. Czujnik wystrojony na ziemi poprawnie nie bedzie działał 1000metrów wyżej. To samo sie tyczy sondy lambda, silnik musi być uzbrojony w oryginalny wydech a sonda osłonienta czymś tak zeby nie marzła.

 

Całkowicie odmienne warunki w powietrzu mogą sie przyczynić do świrowania elektroniki. Tutaj pasowało by zeby wypowiedział sie cziken bo ma sporo wieksza wiedze.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...