Pelikan Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Witam mam pytanie szukając wszedzie nie potrafiłem znależć konkretnych opini o tym moto chce kupić taki na wiosne jezdziłem 350 dr która szprzedałem i mysle o xt 600 ogólnie podoba mi sie ta maszyna ale nie wiem czy zda sie na teren bo przewaznie jezdze po terenie,nie szukam motoru na skoki i góry tylko do jazdy po lasach i prostych drogach bo u mnie pełno takich prosze o opinie spalanie na co zwracać uwage przy kupnie itd.pozdrawiam z góry dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 (edytowane) Jak XT to tylko z rozrusznikiem, szukaj wersji 3TB najlepiej (zdarza sie że mają i nożny i elektryczny, wtedy jest super). W terenie, nawet cięzkim daje rade bez zadnego problemu...tylko wymaga sporej siły w rękach bo sprzęt swoje waży niestety.Ale przejedziesz nim wszędzie jak to opanujesz. Silnik jest pancerny mówiąc krótko. Zmieniasz olej (lej dobry olej - wałek rozrządu jest łozyskowany ślizgowo), filtry i jezdzi bez zająknięcia. Najlepiej zmienić zebatke z tyłu o 2 ząbki mniejsza niz seryjna, wtedy duzo lepiej po tereni się smiga. Jak bedziesz kupował, zwróć uwage na przednie zawieszenie (czy nie ma wycieków) oraz tylne, czy nie ma luzów. Silnik jak jest dobry - ma chodzić cicho bez dzwonienia czy stukania. Wszelkie stukania czy dzwonienie nie oznaczają tu raczej niczego dobrego, aczkolwiek pełny remont zamyka sie w ok. 1500-2000zł max. bez robocizny i z racji prostoty konstrukcji nie jest operacją skomplikowaną. Skrzynia biegów - przerzuć wszystkie biegi po posłuchaj podczas jazdy czy 5-tka nie wydaje dziwnych odgłosów podczas jazdy ( czy nie wyje albo huczy). Edytowane 28 Listopada 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 No xt fajna maszyna, ale w teren nie polecam. Kumpel ma, ale 2TB, cieżki strasznie motor, można się namęczyć. Ale na twarde, szutrowe drogi, to się nadaje nieźlę. Jesteś z kępna z wielkopolski? Niewiedziałem że ktoś w kępnie śmigal na DR 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 (edytowane) Zależy jak chcesz ją ujeżdżać. Dla niezbyt wymagającego terenowca jest OK. Jak dla mnie oprócz pancernego i taniego w utrzymaniu silnika ma jeszcze tylko 2 zalety. Jest niezbyt wysoka i ma GUZIK. Ja (w przeciwieństwie do Arniego) uważam, ze zbytnio nie nadaje sie do zapuszczania sie poza "szuter". Ciężka, kiepskie zawieszenie. W trudnym terenie (np leśnym) zawsze czuć że jej najlepszym przeznaczeniem są bardziej lajtowe terenowe podróże. Owszem, można, ale co to za przyjemność gdy trzeba walczyć ze sprzętem. Ale jest wielu zadowolonych użytkowników ujeżdżających je praktycznie wszedzie... zresztą np przy AT (którymi niektórzy też jadą w cięzki teren :notworthy: ) jest jak filigranowa baletnica :biggrin: . Przy kupnie typowy "zestaw" do przejrzenia - nie ma sensu sie rozpisywac. Silnik jak tu napisano powinien chodzić bez żadnych niepokojących stuków, metalicznych odgłosów, dziwnych, głośnych szumów- sprzęgła tam nie słychać jak w ktm-ach. Jest wiele tu o tym sprzecie bo jakby nie patrzeć to pewnego rodzaju legenda no i już lewciwa konstrukcja- dłuuuuuga produkcja. Spalanie licz średnio 5-6. Udanego zakupu Edytowane 28 Listopada 2009 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pelikan Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Dzięki koledzy za odpowiedz tak jak Arni uważam ze to zalezy kto na tej maszynie bedzie jezdził jesli ktos ma troche siły to i czołgiem moze smigac. właśnie o to mi chodziło jestem zdecydowany na xt to kwestia czasu jak bede go miał jak upoluje maszyne to napisze i sie was poradze pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[email protected] Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 (edytowane) Słuchaj kolego ja mam ttr600 a moge ci powiedzieć że to naprawde dobry sprzęt bardzo trwały i praktycznie bezawaryjny i do tego mocny a ttr to prawie to samo co xt chociaż xt jest cięższy ale mocy na pewno ci nie zabraknie no i nie powinieneś mieć z nim żadnych problemów . A jeżdżę głownie po lasach i żwirowniach Edytowane 2 Grudnia 2009 przez [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Co do TTR to moze z tym "mocy nie zabraknie" to za duzo powiedziane, ale na pewno TTR ma duzo lepsze zawieszenie od XT i ogolną geometre, i bezawaryjny tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 (edytowane) ........ a ttr to prawie to samo co xt ........ hmmm,prawie?.......Obiektywnie patrząc pod względem technicznym to tylko silnik je łączy (jeśli mamy na uwadze ilość wspólnych części). W jeździe przynajmniej wg mnie one sie też dość wyraźnie różnią. Nawet dynamika (oczywiście tu bez przesady - te same przecież silniki) jest lepsza w ttr- większa średnica gardzieli, zawory (chyba) i moto lepiej z dołu sie wkręca- lepsza reakcja. Mi zdecydowanie lepiej sie ttr w terenie jeździ. Ale to subiektywna opinia. Zależy do czego moto chce sie użytkować To prawie robi nadal jak widać zasadniczą róznicę :bigrazz: Pozdro Edytowane 3 Grudnia 2009 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Koncepcje TTR można porównywać, ale do XT jeszcze z przed lat 90 :bigrazz: i na przełamie, potem to już inny świat, zresztą to samo zrobili z TTR wprowadzając model TT600RE . A może byś się rozejrzał za TTRE mimo wszystko ma leprze właściwości terenowe od XT a zarazem jest bardziej przyjazna w normalnym użytkowaniu niż TTR ma rozruchałeke ale i gorszy zawias niż TTR :biggrin: :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pelikan Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Rozgladałem sie na allegro sa ttr sa napewno wizualnie bardziej przystosowane do jazdy w terenie niz normalny xt 600 ale pozostane przy xt jak mi sie nie spodoba to na nastepny sezon cos innego sie kupi ale wydaje mi sie ze troche nim posmigam jak nie w terenie to na asfalt prawko jest wiec nie ma problemu,jak bede miał juz kase uzbieraną to napewno sie waz poradze przed zakupem pozdrawiam . ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trocin Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 :icon_mrgreen: Latam terefere XTZ 660 '94 i na miasto i w lekki teren super, ale dla dosc silnego jezdzca, bo motór ciężki :icon_mrgreen: Spalanie srednie 6-7, polecam turystyczna szybe, radosc z jazdy - BEZCENNA :icon_mrgreen: Jak ktos chce teren, to IMO mniejsza poj., lzejsze moto, nawet 2T i kochy do gryzienia gleby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) xtz to przeciez juz całkiem inna liga, to bardziej konkurencja dla dr big albo nawet afryki twin, czyli teren tylko symboliczny, na ostry podjazd strach wjezdzac bo masa plastkików itd. co do XT 600 to sprzęt bardzo fajny i trwały, ale tak naprawdę to nie ograniczaj się tylko do szukania XT, bo konkurencja oferuje to samo albo wiecej xt 600 ma ciut słabsze kopyto niz xl, xr, dr 650 ze o lc4 nie wspomne, jest ciezsza od xl xr, ale lzejsza od dr 650 i klr, waga jest istotna tez przy lataniu po prostych drogach bo lzejszy motor lepiej się czuje i łatwiej np. dobrze się ustawić przy hopce ponoc zawiasi lub dobić Edytowane 6 Grudnia 2009 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Tak, seryjne zawieszenie potrafi dobić przy skokach tak powyżej 1m :P Ale to nie jest moto do takich ewolucji. Co jeszcze warto dodać, to dużą mase rekompensuje bardzo wygodne siedzenie i pozycja za kierownicą.Swoją XT robiłem czasem trasy po asfalcie po 200 km i jezdziło sie bez zmęczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel75 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam Mam tez Xt 600 Uwazam ze w ciezki teren czy do skokow jest za ciezki niestety 150 kg to duzo Ja bym szukal do takiej jazdy o ktorej piszesz DRZ 400 KTM EXC itp :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam Mam tez Xt 600 Uwazam ze w ciezki teren czy do skokow jest za ciezki niestety 150 kg to duzo Ja bym szukal do takiej jazdy o ktorej piszesz DRZ 400 KTM EXC itp :) Przecież Pelikan wyraźnie na wstępie okreslił do czego moto ma służyć,,, XT600 NADAJE sie do jazdy po lasach na twardych drogach, nawet błocie niewielkim, szuter, kamienie itp są do przejechania. Panowie! wszystko zalezy od subiektywnych odczuć jakie to mają być duże "przeszkody" i z jaką prędkością pokonywane. Skoki raczej nie są dobrym wyjsciem, ale kolega pisał ze go to nie bawi. Więc nie doradzajmy mu maszyn coraz bardziej krosowych bo nie o to chodzi założycielowi tematu. Pelikan, ja mam XT600 i mogę z całą odpowiedzialnościa polecić Tobie ten sprzęt do jazdy jaka Ciebie interesuje. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.