Skocz do zawartości

Wybór opon na tor


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Potrzebuję D211GP Racer M 180/55, najchętniej nową. Ktoś zna źródło w Polsce, gdzie dostanę dobrą cenę? Na Allegro na chwilę obecną - 700 zł. Za granicą tak czy owak przesyłka raczej ubije tańszy zakup.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Szramer :) , ale nie wejdzie mi wtedy koło w wahacz, zbyt wysoka opona. Na chwilę obecną (przy moich zębatkach i łańcuchu) jedynie 180/55 lub 190/55 (no i oczywiście niższe rozmiary, ale to bez sensu).

Powiedz mi, w AMA Supersporty latają w takim rozmiarze? Czy mają fegli 17'' czy 16,5''? Superstock 600 (o ile tak się u Was nazywa klasa 600 mało modyfikowanych) na jakich jeździ (i na jakich felgach)?

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzekalem na swoje Michelin Pilot Power 2CT i faktycznie nie sa najlepsze. Ale musze powiedziec że na poczatkowa zabawe na torze kartingowym wystarczyly żeby bez problemu jechac w zlozeniu w ktorym nie trzeba wystawiac kolana ale je chowac. Poniewaz mam je nowki to je dotre w tym sezonie a na przyszly pomysle nad czyms innym. I takie pytanko na przyszlosc. Jeśli chcę pojezdzic dynamicznie ale nie jestem na poziomie gdzie walcze o pol sekundy czy opony potorowe wystarcza czy jednak kupic nowa opona na tor? Stac mnie na nowki ale czy jest taka koniecznosc czy wystarczy uzywka w dobrym stanie. Nie pisze o jakisz sztruclach potorowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie za wczesnie żeby oceniec, ale przerzucanie moto z ucha na ucho tak mi się spodobalo ... Zobaczymy ale chcę zaliczyc w tym roku że dwa razy radom, lublin i motopopoludnie w poznaniu. Moze to chwilowa podjarka ale mamy weekand a nie mysle o jezdzie po drogach publicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikor na allegro masz za 700 zł komplet, decyduj się. Albo ja kupię.

http://allegro.pl/19...2531905696.html

 

Yuby, przecież na tym pierwszy zdjęciu widać, że powyłaziły ograniczniki (zarówno te w bieżniku, jak i te po obwodzie opony). Ja dziękuję, poza tym potrzebuję sam tył i to najlepiej GP Racer M, bo właśnie taki mi został przód, który mam jeszcze w świetnym stanie. Opona będzie miała ważne zadanie we wrześniu i dlatego mam wymagania :) .

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Szramer :) , ale nie wejdzie mi wtedy koło w wahacz, zbyt wysoka opona. Na chwilę obecną (przy moich zębatkach i łańcuchu) jedynie 180/55 lub 190/55 (no i oczywiście niższe rozmiary, ale to bez sensu).

Powiedz mi, w AMA Supersporty latają w takim rozmiarze? Czy mają fegli 17'' czy 16,5''? Superstock 600 (o ile tak się u Was nazywa klasa 600 mało modyfikowanych) na jakich jeździ (i na jakich felgach)?

kto ci takich glupot naopowiadal ze niewejdzie ? , ja latam na r6 i weszlo mi bez problemu , wszystkie 600 w ama na tym lataja :laugh:

opona praktycznie niedozamkniecia z tylu niemowiac o przodzie :excl: :excl:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szramer, przeczytaj raz jeszcze - "przy bieżącej konfiguracji zębatek i łańcucha". Nie jestem w stanie na tyle napiąć łańcucha (na tyle cofnąć osi), żeby tak wysoka opona zmieściła się (nie tarła o przód wahacza). Jakiś czas temu kupiłem sobie 180/60 (czyli wysokość 108 mm) i nie dałem rady włożyć (tzn. włożyłem na maksymalnie napiętym łańcuchu i opona była wciśnięta w wahacz). Na oponę 180/55 (wysokość 99 mm) jestem jeszcze w stanie założyć koc, opona 190/55 (wysokość 104,5 mm) też wchodzi, ale podejrzewam, że byłby już problem z kocem (nie sprawdzałem).

Zauważ, że 190/60 podnosi tył motocykla o 15 mm względem seryjnej 180/55. Dlatego spytałem się o rozmiar felg, bo pewnie ta różnica jest kompensowana mniejszą felgą lub podniesieniem półki na lagach (no chyba, ze ktoś po prostu preferuje taki setup).

 

EDIT:

Wracając do tematu 180 vs 190, 600-tki ścigają się na D211GP N-Tec 190/55 lub 190/60, gdyż Dunlop jako jedyny producent, produkuje rozmiar 190 z myślą o feldze szerokości 5,5 cala, czyli taka jak w 600-tkach (a przynajmniej w R6). Inni producenci robią 190 na felgi 6 cali, a dla 5,5 cala dają 180 (tak jest w Pirelli). Także Dunlop 190 na 5.5 cala, 200 na 6 cali (powtarzam, że to dotyczy na pewno D211GP/D211GP-A N-Tec, nie wiem jak jest w innych Dunlopach), natomiast Pirelli (i inne) 180 na 5,5 cala, 190 na 6 cali. Polecam poczytać dokładne specyfikacje opon na stronach producentów.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie dobre drogowe opony, bo na tor i tak jeździsz sporadycznie.

Mogą być Pirelli Diablo Rosso Corsa.

 

Yuby, mówisz że warto? Kupię nówki w takim razie. Rozumiem że na nowych nie można od razu przesadzać? Trzeba śmigać delikatnie na początku? Jutro mam zamiar skoczyć do Radomia więc liczę na podpowiedź czy pomysł ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...