Skocz do zawartości

Czy ABS wyklucza przewody w stalowym oplocie?


Maniek10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem szczęśliwym posiadaczem Yamahy FZ1 Fazer z ABS-em, ponieważ przy ostrzejszej jeździe mocno spada skutecznośc hebli, chciałem takie przewody wstawić. A tu niespodzianka... podobno układ może wariować, tak twierdzą PTM-ie, a z kolei w Hel-u, twierdzą że będzie wszystko ok, należy tylko poprawnie odpowierzyc układ.

Proszę o wypowiedzi osoby które miały doświadczenia z ABS i przewodami w oplocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie wiem skąd u was ta pewność. Przecież to elektronika, a ona jako tak jest nieobliczalna. Zmieniając przewody zmieniasz charakter (odpowiedź) mechanicznej części układu którą steruje elektronika. Nie znam się na ABS'ach ale jeżeli w twoim jest więcej elektroniki niż mechaniki to na pewno 100% gwarancji na stabilność nowego układu bym nie dał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie wiem skąd u was ta pewność. Przecież to elektronika, a ona jako tak jest nieobliczalna. Zmieniając przewody zmieniasz charakter (odpowiedź) mechanicznej części układu którą steruje elektronika. Nie znam się na ABS'ach ale jeżeli w twoim jest więcej elektroniki niż mechaniki to na pewno 100% gwarancji na stabilność nowego układu bym nie dał.

 

ABS nie wyklucza przewodow w stalowym oplocie, mam takie zamontowane seryjnie.

 

Zmienic moze sie jedynie " charakter " hamulca, bedzie szybciej reagowal, moment " chwytania " bedzie nastepowal przy mniejszej sile nacisniecia klamki tak samo jak bez ABS'u.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę zależności pomiędzy ABS a przewodem w czy bez oplotu. Montuj - tak jak KS Rider napisał - np. BMW ma oplot w serii, tylko Japońce się z tym ociągają.

 

A teraz na logikę. ABS nie wie jaki masz przewód, a ciśnieniem steruje na podstawie sygnałów z czujnika przy kole.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz taką informację Doktorku :) ? Nie chcę się spierać, bo nie mam CBF przed sobą, ale popatrz dokładnie i czy aby wszystkie. Bo mi się wydaje, że zdecydowanie nie :). Może jeden, czy dwa przewody w okolicach zacisków są tego typu, ale to wszystko. Chyba że masz jakaś dłubana sztuka :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz na logikę. ABS nie wie jaki masz przewód, a ciśnieniem steruje na podstawie sygnałów z czujnika przy kole.

 

Na początku chcę zaznaczyć, że nie twierdzę iż to nie będzie działać. Spieram się tylko z logiką upraszającą sprawę.

Na logikę to elektronika nie steruje ciśnieniem tylko je reguluje, a skoro je reguluje to pewnie jest tam regulator, a skoro regulacja ma być możliwie szybka i trafiona to pewnie jest to regulator PID a skoro tak to ma on nastawy przystosowane do transmitancji konkretnego obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Steruje - reguluje, nieważne, nie wnikam w nazewnictwo, ja mylśę o "impulsie", Ty chyba skupiasz się na "wykonaniu". W skrócie sprawa jest prosta - czujnik ABS wykrywa blokowanie koła - ciśnienie jest zmniejszane, ale tylko do momentu gdy sygnał nie wskazuje już uślizgu. Potem sytuacja się powtarza i to wiele razy na sekundę. Inna rozciągliwość przewodu powinna tutaj zostać skorygowana nie jako przy okazji.

 

Ale interesuje mnie zdanie chłopaków z PTM - zawsze ceniłem ich zdanie, chyba jutro zadzwonię i się dupytam o co chodzi i wyjaśnię, czy aby na pewno mają rację. Jak dla mnie - nie rzutuje, ale nie będę się zapierał, bo może mój tok myślenia nie jest do końca prawidłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Nie mam dlubanej. W CBF jest z kilometr przewodow hamulcowych. Na gumiakach klamka bylaby miekka jak ciepla kupa.

Przewody wygladaja na zwykle, maja czarna powloke z tworzywa na wierzchu, ale to sa zdecydowanie stalowki.

Moze nie wszystkie, bo wszystkich nie macalem. Ale tam gdzie macalem, to na pewno nie sa gumowce.

Jeszcze sobie to sprawdze :].

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku chcę zaznaczyć, że nie twierdzę iż to nie będzie działać. Spieram się tylko z logiką upraszającą sprawę.

Na logikę to elektronika nie steruje ciśnieniem tylko je reguluje, a skoro je reguluje to pewnie jest tam regulator, a skoro regulacja ma być możliwie szybka i trafiona to pewnie jest to regulator PID a skoro tak to ma on nastawy przystosowane do transmitancji konkretnego obiektu.

Tak jak mówisz było by gdybyś miał system brake-by-wire, czyli zadajesz jakąś siłę a regulator ustala odpowiednie ciśnienie płynu. Natomiast tutaj ciśnienie płynu zadajesz ty swoją ręką, a regulator ma za zadanie jedynie je zmniejszyć w przypadku uślizgu koła, który wykrywa z czujnika obrotów. Czyli odpowiedź mechaniczna nie ma tu nic do rzeczy, bo ją kompensuję twój mózg.

 

Można też inaczej na to spojrzeć. Jest większa różnica między starym a nowym przewodem gumowym, niż miedzy nowym gumowym a stalowym. Skoro system nie głupieje przy starzeniu gumiaków, to nie zgłupieje też przy wymianie na stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że ktoś pogłębia temat zamiast go spłycać.

 

Tak jak mówisz było by gdybyś miał system brake-by-wire, czyli zadajesz jakąś siłę a regulator ustala odpowiednie ciśnienie płynu.

Honda tak ma,a jak to jest w w przypadku tematowego motorka to nie wiem.

Natomiast tutaj ciśnienie płynu zadajesz ty swoją ręką, a regulator ma za zadanie jedynie je zmniejszyć w przypadku uślizgu koła, który wykrywa z czujnika obrotów.

Ale nie może ciśnienia tylko upuszczać, bo w końcu noga spotka się z asfaltem, musi odciąć pompę od zacisku i przepompować trochę płynu z zacisku pod "nogę kierowcy" (może stąd się bierze uczucie pulsowania pedału hamulca w samochodach).

Można też inaczej na to spojrzeć. Jest większa różnica między starym a nowym przewodem gumowym, niż miedzy nowym gumowym a stalowym. Skoro system nie głupieje przy starzeniu gumiaków, to nie zgłupieje też przy wymianie na stalowe.

Starzenie może powodować powiedzmy asymptotyczne dochodzenie do ustalonego ciśnienia, a zmiana w drugą stronę może powodować oscylacyjne dochodzenie do ustalonego ciśnienia. A może jest na odwrót?, nie wiem.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ten temat to bzdurne i niepotrzebne wywodzenie sie nad wyzszoscia swiat Bozego Narodzenia nad swietami Wielkiej Nocy i dziwie sie ze admin go jeszcze nie zamknal.. Przewod to przewod, nie ma nic do rzeczy czy masz ABS czy nie, przewod stalowy poprawi hamulce poprzez lepsza dozowalnosc i brak uczucia "gumowej klamki".

A zastanawialiscie sie czy na zime trzeba wymienic powietrze w oponach na zimowe? moze tez warto zalozyc osobny temat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj do tego, że ABS musi sobie radzić ze zmiennym ciśnieniem nie tylko starego przewodu, ale też nówki sztuki tylko z mocno nagrzanym płynem - każdy kto jeździł w górach lub na torze zna zjawisko stopniowego zapadania klamki :icon_razz:.

 

A poza wszystkim innym - NIE MA ŻADNEJ istotnej (!) różnicy pomiędzy nowym gumowym przewodem a w oplocie stalowym - jeśli chodzi o jego rozprężanie się. I tłumaczenie, że zmiana przewodów z gumowego na w oplocie coś zmienia przy normalnej jeździe gdzie nie pałujemy hamulca co chwila, to bajki :icon_razz: (którą często opowiada w swoich artykułach jeden z naszych kolegów:))

 

Przy pałowaniu (na torze, góry) - tak, zdecydowanie - przewód w oplocie cały czas pomimo nagrzewania się płynu, zachoduje swoją sprężystość.

 

Przy porównaniu ze strarymi (powyżej 5 lat) przewodami - tak.

 

Ale nowy i "normalna" jazda - nie ;)

Edytowane przez maniek_7

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...