Maniek10 Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Jestem szczęśliwym posiadaczem Yamahy FZ1 Fazer z ABS-em, ponieważ przy ostrzejszej jeździe mocno spada skutecznośc hebli, chciałem takie przewody wstawić. A tu niespodzianka... podobno układ może wariować, tak twierdzą PTM-ie, a z kolei w Hel-u, twierdzą że będzie wszystko ok, należy tylko poprawnie odpowierzyc układ. Proszę o wypowiedzi osoby które miały doświadczenia z ABS i przewodami w oplocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Stalowy opolt poprawi działanie układu w każdym motocyklu niezaleznie od systemu zainstalowanych w motocyklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Przewody w stalowym oplocie nie różnią się niczym od gumowych poza tym, że są mniej rozciągalne. Jeżeli w serwisie ktoś opowiada takie bzdury, to jest sygnał żeby zmienić serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Panowie, nie wiem skąd u was ta pewność. Przecież to elektronika, a ona jako tak jest nieobliczalna. Zmieniając przewody zmieniasz charakter (odpowiedź) mechanicznej części układu którą steruje elektronika. Nie znam się na ABS'ach ale jeżeli w twoim jest więcej elektroniki niż mechaniki to na pewno 100% gwarancji na stabilność nowego układu bym nie dał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 (edytowane) Panowie, nie wiem skąd u was ta pewność. Przecież to elektronika, a ona jako tak jest nieobliczalna. Zmieniając przewody zmieniasz charakter (odpowiedź) mechanicznej części układu którą steruje elektronika. Nie znam się na ABS'ach ale jeżeli w twoim jest więcej elektroniki niż mechaniki to na pewno 100% gwarancji na stabilność nowego układu bym nie dał. ABS nie wyklucza przewodow w stalowym oplocie, mam takie zamontowane seryjnie. Zmienic moze sie jedynie " charakter " hamulca, bedzie szybciej reagowal, moment " chwytania " bedzie nastepowal przy mniejszej sile nacisniecia klamki tak samo jak bez ABS'u. :crossy: Edytowane 4 Listopada 2009 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 (edytowane) Nie widzę zależności pomiędzy ABS a przewodem w czy bez oplotu. Montuj - tak jak KS Rider napisał - np. BMW ma oplot w serii, tylko Japońce się z tym ociągają. A teraz na logikę. ABS nie wie jaki masz przewód, a ciśnieniem steruje na podstawie sygnałów z czujnika przy kole. Edytowane 4 Listopada 2009 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Yo! CBF 1000 z ABS ma fabrycznie przewody w oplocie stalowym. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Skąd masz taką informację Doktorku :) ? Nie chcę się spierać, bo nie mam CBF przed sobą, ale popatrz dokładnie i czy aby wszystkie. Bo mi się wydaje, że zdecydowanie nie :). Może jeden, czy dwa przewody w okolicach zacisków są tego typu, ale to wszystko. Chyba że masz jakaś dłubana sztuka :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 A teraz na logikę. ABS nie wie jaki masz przewód, a ciśnieniem steruje na podstawie sygnałów z czujnika przy kole. Na początku chcę zaznaczyć, że nie twierdzę iż to nie będzie działać. Spieram się tylko z logiką upraszającą sprawę. Na logikę to elektronika nie steruje ciśnieniem tylko je reguluje, a skoro je reguluje to pewnie jest tam regulator, a skoro regulacja ma być możliwie szybka i trafiona to pewnie jest to regulator PID a skoro tak to ma on nastawy przystosowane do transmitancji konkretnego obiektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Steruje - reguluje, nieważne, nie wnikam w nazewnictwo, ja mylśę o "impulsie", Ty chyba skupiasz się na "wykonaniu". W skrócie sprawa jest prosta - czujnik ABS wykrywa blokowanie koła - ciśnienie jest zmniejszane, ale tylko do momentu gdy sygnał nie wskazuje już uślizgu. Potem sytuacja się powtarza i to wiele razy na sekundę. Inna rozciągliwość przewodu powinna tutaj zostać skorygowana nie jako przy okazji. Ale interesuje mnie zdanie chłopaków z PTM - zawsze ceniłem ich zdanie, chyba jutro zadzwonię i się dupytam o co chodzi i wyjaśnię, czy aby na pewno mają rację. Jak dla mnie - nie rzutuje, ale nie będę się zapierał, bo może mój tok myślenia nie jest do końca prawidłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 (edytowane) Yo! Nie mam dlubanej. W CBF jest z kilometr przewodow hamulcowych. Na gumiakach klamka bylaby miekka jak ciepla kupa. Przewody wygladaja na zwykle, maja czarna powloke z tworzywa na wierzchu, ale to sa zdecydowanie stalowki. Moze nie wszystkie, bo wszystkich nie macalem. Ale tam gdzie macalem, to na pewno nie sa gumowce. Jeszcze sobie to sprawdze :]. Pzdr Edytowane 5 Listopada 2009 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dfg Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Na początku chcę zaznaczyć, że nie twierdzę iż to nie będzie działać. Spieram się tylko z logiką upraszającą sprawę. Na logikę to elektronika nie steruje ciśnieniem tylko je reguluje, a skoro je reguluje to pewnie jest tam regulator, a skoro regulacja ma być możliwie szybka i trafiona to pewnie jest to regulator PID a skoro tak to ma on nastawy przystosowane do transmitancji konkretnego obiektu. Tak jak mówisz było by gdybyś miał system brake-by-wire, czyli zadajesz jakąś siłę a regulator ustala odpowiednie ciśnienie płynu. Natomiast tutaj ciśnienie płynu zadajesz ty swoją ręką, a regulator ma za zadanie jedynie je zmniejszyć w przypadku uślizgu koła, który wykrywa z czujnika obrotów. Czyli odpowiedź mechaniczna nie ma tu nic do rzeczy, bo ją kompensuję twój mózg. Można też inaczej na to spojrzeć. Jest większa różnica między starym a nowym przewodem gumowym, niż miedzy nowym gumowym a stalowym. Skoro system nie głupieje przy starzeniu gumiaków, to nie zgłupieje też przy wymianie na stalowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 (edytowane) Cieszę się że ktoś pogłębia temat zamiast go spłycać. Tak jak mówisz było by gdybyś miał system brake-by-wire, czyli zadajesz jakąś siłę a regulator ustala odpowiednie ciśnienie płynu. Honda tak ma,a jak to jest w w przypadku tematowego motorka to nie wiem. Natomiast tutaj ciśnienie płynu zadajesz ty swoją ręką, a regulator ma za zadanie jedynie je zmniejszyć w przypadku uślizgu koła, który wykrywa z czujnika obrotów. Ale nie może ciśnienia tylko upuszczać, bo w końcu noga spotka się z asfaltem, musi odciąć pompę od zacisku i przepompować trochę płynu z zacisku pod "nogę kierowcy" (może stąd się bierze uczucie pulsowania pedału hamulca w samochodach). Można też inaczej na to spojrzeć. Jest większa różnica między starym a nowym przewodem gumowym, niż miedzy nowym gumowym a stalowym. Skoro system nie głupieje przy starzeniu gumiaków, to nie zgłupieje też przy wymianie na stalowe. Starzenie może powodować powiedzmy asymptotyczne dochodzenie do ustalonego ciśnienia, a zmiana w drugą stronę może powodować oscylacyjne dochodzenie do ustalonego ciśnienia. A może jest na odwrót?, nie wiem. Edytowane 5 Listopada 2009 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Ten temat to bzdurne i niepotrzebne wywodzenie sie nad wyzszoscia swiat Bozego Narodzenia nad swietami Wielkiej Nocy i dziwie sie ze admin go jeszcze nie zamknal.. Przewod to przewod, nie ma nic do rzeczy czy masz ABS czy nie, przewod stalowy poprawi hamulce poprzez lepsza dozowalnosc i brak uczucia "gumowej klamki". A zastanawialiscie sie czy na zime trzeba wymienic powietrze w oponach na zimowe? moze tez warto zalozyc osobny temat.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 (edytowane) Dodaj do tego, że ABS musi sobie radzić ze zmiennym ciśnieniem nie tylko starego przewodu, ale też nówki sztuki tylko z mocno nagrzanym płynem - każdy kto jeździł w górach lub na torze zna zjawisko stopniowego zapadania klamki :icon_razz:. A poza wszystkim innym - NIE MA ŻADNEJ istotnej (!) różnicy pomiędzy nowym gumowym przewodem a w oplocie stalowym - jeśli chodzi o jego rozprężanie się. I tłumaczenie, że zmiana przewodów z gumowego na w oplocie coś zmienia przy normalnej jeździe gdzie nie pałujemy hamulca co chwila, to bajki :icon_razz: (którą często opowiada w swoich artykułach jeden z naszych kolegów:)) Przy pałowaniu (na torze, góry) - tak, zdecydowanie - przewód w oplocie cały czas pomimo nagrzewania się płynu, zachoduje swoją sprężystość. Przy porównaniu ze strarymi (powyżej 5 lat) przewodami - tak. Ale nowy i "normalna" jazda - nie ;) Edytowane 5 Listopada 2009 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.