Skocz do zawartości

Zima, jazda zimą: zimno, ślisko i śnieg


Seba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie! dyskusja jak widać jest niezwykle gorąca, ale też ciekawa. Zgadzam się z Pawłem, Michałem i Pipcykiem, że wąskie opony na śliskiej nawierzchni poprzez zwiększenie nacisku na obszar jednostkowy posiadają lepszą przyczepność. Jednakże w takim wypadku zastanawia mnie stałe zwiększanie powierzchni tylnego laczka w wyścigowych motocyklach. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć za pomocą prostego wzoru zależność pomiędzy powierzchnią przylegania opony (im szersza, tym jest oczywiście większa) od siły nacisku jednostkowego (która tutaj się zmniejsza przy w wzroście szerokości opony) oraz sił tarcia na przyczepność opony w zakrętach i przyśpieszaniu.

Szczególnie interesują mnie nowoczesne opony wyścigowe które są często kompromisem pomiędzy możliwościami przenoszenia mocy silnika do zwrotności moto w zakrętach (przykładem są zawodnicy Polonia Cup, którzy zmeniają w swoich GSXR 1000 opony z rozmiaru 190 na 180, aby osiągać większe prędkości w zakrętach)

Pozdrawiam i liczę na fachowe informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony z rozmiaru 190 na 180, aby osiągać większe prędkości w zakrętach

Janusz kiedyś pisał o różnicy obwodu czoła a bocznej krawędzi opony w skutek czego motocykl zwalnia na zakręcie bez ingerencji kierowcy(wskutek samego złożenia)-ktos chyba odgadł jego zagadkę :banghead:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nie znam się na naciskach i innych wzorkach fizycznych. Jedno co mogę powiedzieć to to, że stawianie motocykla na gumę na lodzie, na zwykłych oponach mogą się udać tylko wtedy gdy - motocykl jest naprawdę mocny, kierowca nie zna strachu i pogodzi się z utrwatą motocykla, podczas podnoszenia moto kierowca przechyli się na maksa do tyłu i poderwie moto za kierownicę z jednoczesnym mocnym strzałem ze sprzęgła. Wszelkie inne sposoby stawiania motocykla obutego w zwykłe, pozbawione kolców gumy, na lodzie czy śniegu to, przepraszam, fantazje.

Sorrka chłopaki, jeżdżę z letka na wyczynowym enduro i naprawdę trudno mi je postawić nawet na mokrej trawie. Mogę wyginać się do tyłu ma maksa, wyrywać kiere i strzelać ze sprzęgła a i tak zawsze kończy się jednym - tył mnie wyprzedza. Za słabe moto, kostka miesza się z trawą, robi się slick i wychodzi jazda na lodzie.

Więc albo ja jestem totalna d*pa w stawianiu na koło, albo kolece na śnieg i lód to podstawa.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj trochę pojeźdxiłem:)

wyleciałem na krótką wycieczkę do lasu

było ekstra

zaliczyłem kilka skoków :banghead:

na drogach gołoledź a na polnych warstewka śniegu na liściach-masakra- niedługo bym się ładnie w drzewa wkomponował

latam na metzelerach mc5 -tyle że tylna juz kompletnie łysa :banghead:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tych co dalej niewierza polecam strone www.potatoesmc.com na stronie z filmami ,na 3 podstronie 3 film od góry ,widać jak goście dają na gume na gołoledzi ,jerst to film o tytule:"The first Potatoes MC meeting for 2002. 3 minutes of rolling burnouts, ordinary burnouts and wheelies !" 15 megowy ,polecam ściagnac a nie powiadać farmazony miłego oglądania :banghead:

2002-02-03_PotatoesMc_meeting.gif

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no właśnie na śniegu

a ja wciąż mówię o LODZIE

 

Matko Święta' date=' facet jest niereformowalny.

 

weź dwa małe dziecinne drewniane klocki i kawał dechy. Idź na lód, podłóż pod stopy i zobacz na czym bedzie ci się lepiej ślizgać - może w końcu zrozumiesz.

 

I jeszcze jedno, bajki o jeżdżeniu na kole na lodzie opowiadajcie tym co nigdy tego nie robili. Ja trochę umiem jeździć, więc takich ciemnot mi nie wstawiajcie. XTki nie byłem w stanie podnieść latem na mokrej nawierzchni bo koło traciło przyczepność, a co dopiero na lodzie.[/quote']

 

 

na czystym twardym lodzie- taki jek jest czasami na drodze lepiej ślizgało mi się na klockach :?

no cóż ja nikomu nie próbuje tego wmówić na siłe ale z własnego doświadczenia znam właśnie taką sytuację

tylko tyle chciałem powiedzieć

 

a co do gaza to chciałem tylko zapytać...

sam wolałbym gaza na dobrych dyfrach i mostach od wrangiego gdyby tylko mniej palił...

 

pozdrawia ten co zawsze myśli odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

niop emdurkiem mozna sobie posmigac zima ale kawka taką jak moja juz nei za bardzo. Myśle ze wpływ na to czy motocykl jest urzytkowany w zimie na wpływ nie tylko jegos rodzaj ale tez koszta zwiazane z ew. uszkodzeniami podczas wywrotki. W moim plastiku bylyby uuuuu ale np. wczesniejsze sezony to ruskiem sie sanki ciągało :banghead::banghead::D Próbowaliście tego?? Super zabawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj widziałem jak typ jeździł jawą ts350 ( a śniegu było naprawdę dużo ) i dupą rzucało nieźle, raz ledwo uratował się przed glebą. Oczywiście chłopak bez kasku tylko w czapeczce z daszkeim. ALe on to zawsze w zime jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...