Klapek Opublikowano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2003 Sebo napisałeś ''Bez kłutni''. A czy w tym poście nie pojawiła się jakaś kłutnia? :lol: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2003 Witam panowie! dyskusja jak widać jest niezwykle gorąca, ale też ciekawa. Zgadzam się z Pawłem, Michałem i Pipcykiem, że wąskie opony na śliskiej nawierzchni poprzez zwiększenie nacisku na obszar jednostkowy posiadają lepszą przyczepność. Jednakże w takim wypadku zastanawia mnie stałe zwiększanie powierzchni tylnego laczka w wyścigowych motocyklach. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć za pomocą prostego wzoru zależność pomiędzy powierzchnią przylegania opony (im szersza, tym jest oczywiście większa) od siły nacisku jednostkowego (która tutaj się zmniejsza przy w wzroście szerokości opony) oraz sił tarcia na przyczepność opony w zakrętach i przyśpieszaniu. Szczególnie interesują mnie nowoczesne opony wyścigowe które są często kompromisem pomiędzy możliwościami przenoszenia mocy silnika do zwrotności moto w zakrętach (przykładem są zawodnicy Polonia Cup, którzy zmeniają w swoich GSXR 1000 opony z rozmiaru 190 na 180, aby osiągać większe prędkości w zakrętach)Pozdrawiam i liczę na fachowe informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 29 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2003 opony z rozmiaru 190 na 180, aby osiągać większe prędkości w zakrętachJanusz kiedyś pisał o różnicy obwodu czoła a bocznej krawędzi opony w skutek czego motocykl zwalnia na zakręcie bez ingerencji kierowcy(wskutek samego złożenia)-ktos chyba odgadł jego zagadkę :banghead: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 30 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 następna sprawa' date=' że są to zawodnicy, nie amatorzy, jak 99,9 % z nas (0,01 idzie dla Janusza :banghead:[/quote']A do kogo idzie pozostale 0,09? :banghead: Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 30 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 Oj tam, zaraz będzie zadyma o jedno zero za dużo :-). Myślałem o 0,1%. Może jest to 1 % a może 10. Nie ważne, ważna jest istota problemu. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saszka Opublikowano 30 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 obszar jednostkowy :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 30 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 Sebo napisałeś ''Bez kłutni''. A czy w tym poście nie pojawiła się jakaś kłutnia? :lol:To nie jest kłutnia tylko zacięta dyskusja. Kłutnia się zacznie gdy braknie argumentów (a widzę, że już zaczyna brakować). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 30 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 obszar jednostkowy :banghead:OK może nienajzręczniej, ale wiadomo, że chodzi o nacisk na cm2(kwadratowy)PS. może jednak ktoś jeszcze przedstawi jakieś argumenty 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 30 Grudnia 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 Nie znam się na naciskach i innych wzorkach fizycznych. Jedno co mogę powiedzieć to to, że stawianie motocykla na gumę na lodzie, na zwykłych oponach mogą się udać tylko wtedy gdy - motocykl jest naprawdę mocny, kierowca nie zna strachu i pogodzi się z utrwatą motocykla, podczas podnoszenia moto kierowca przechyli się na maksa do tyłu i poderwie moto za kierownicę z jednoczesnym mocnym strzałem ze sprzęgła. Wszelkie inne sposoby stawiania motocykla obutego w zwykłe, pozbawione kolców gumy, na lodzie czy śniegu to, przepraszam, fantazje. Sorrka chłopaki, jeżdżę z letka na wyczynowym enduro i naprawdę trudno mi je postawić nawet na mokrej trawie. Mogę wyginać się do tyłu ma maksa, wyrywać kiere i strzelać ze sprzęgła a i tak zawsze kończy się jednym - tył mnie wyprzedza. Za słabe moto, kostka miesza się z trawą, robi się slick i wychodzi jazda na lodzie. Więc albo ja jestem totalna d*pa w stawianiu na koło, albo kolece na śnieg i lód to podstawa. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 30 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2003 ja dzisiaj trochę pojeźdxiłem:)wyleciałem na krótką wycieczkę do lasubyło ekstrazaliczyłem kilka skoków :banghead:na drogach gołoledź a na polnych warstewka śniegu na liściach-masakra- niedługo bym się ładnie w drzewa wkomponowałlatam na metzelerach mc5 -tyle że tylna juz kompletnie łysa :banghead: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 31 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2003 dla tych co dalej niewierza polecam strone www.potatoesmc.com na stronie z filmami ,na 3 podstronie 3 film od góry ,widać jak goście dają na gume na gołoledzi ,jerst to film o tytule:"The first Potatoes MC meeting for 2002. 3 minutes of rolling burnouts, ordinary burnouts and wheelies !" 15 megowy ,polecam ściagnac a nie powiadać farmazony miłego oglądania :banghead: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2004 no właśnie na śniegua ja wciąż mówię o LODZIE Matko Święta' date=' facet jest niereformowalny. weź dwa małe dziecinne drewniane klocki i kawał dechy. Idź na lód, podłóż pod stopy i zobacz na czym bedzie ci się lepiej ślizgać - może w końcu zrozumiesz. I jeszcze jedno, bajki o jeżdżeniu na kole na lodzie opowiadajcie tym co nigdy tego nie robili. Ja trochę umiem jeździć, więc takich ciemnot mi nie wstawiajcie. XTki nie byłem w stanie podnieść latem na mokrej nawierzchni bo koło traciło przyczepność, a co dopiero na lodzie.[/quote'] na czystym twardym lodzie- taki jek jest czasami na drodze lepiej ślizgało mi się na klockach :? no cóż ja nikomu nie próbuje tego wmówić na siłe ale z własnego doświadczenia znam właśnie taką sytuacjętylko tyle chciałem powiedzieć a co do gaza to chciałem tylko zapytać...sam wolałbym gaza na dobrych dyfrach i mostach od wrangiego gdyby tylko mniej palił... pozdrawia ten co zawsze myśli odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2004 niop emdurkiem mozna sobie posmigac zima ale kawka taką jak moja juz nei za bardzo. Myśle ze wpływ na to czy motocykl jest urzytkowany w zimie na wpływ nie tylko jegos rodzaj ale tez koszta zwiazane z ew. uszkodzeniami podczas wywrotki. W moim plastiku bylyby uuuuu ale np. wczesniejsze sezony to ruskiem sie sanki ciągało :banghead::banghead::D Próbowaliście tego?? Super zabawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 2 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2004 Dzisiaj widziałem jak typ jeździł jawą ts350 ( a śniegu było naprawdę dużo ) i dupą rzucało nieźle, raz ledwo uratował się przed glebą. Oczywiście chłopak bez kasku tylko w czapeczce z daszkeim. ALe on to zawsze w zime jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2004 NO!! I to jest real macho. Powinien mieć jeszcze loga na swym rumaku "sejfty first" :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.