Skocz do zawartości

Zima, jazda zimą: zimno, ślisko i śnieg


Seba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedz mi, zatem dlaczego łatwiej jeździło mi się wranglerem o kołach szerokości studzienki kanalizacyjnej niż maluchem, który ma opony szerokości mojej dłoni, po oblodzonej ulicy, skoro masa- rajdowy wrangler- maluch jest różna o ok. 20%, a powierzchnia styku samochod-łód różni się, o co najmniej 1200%?

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

to mnie rozbawiłeś

bo jakoś nie wyobrażam sobie wranglera o masie ok 660kg :lol: :lol: :lol:

po pierwsze dlatego że wrangler ma napęd 4x4

po drugie niedość że malec ma tylko jedną to na dodatek napędzaną ma tylną oś (chociaż i tak dobrze że oś napędzana jast dociążona przez silnik)

powierzchnia teoretycznie nie rozni się:D wszystko dąży do zera:)-tu akurat czystko teoretycznie:)nie bierzcie tego do dalszej dyskusji

 

zauważ różnicę w rozmiarach opon w rmś (prawie slicki na asfalt/opony na lód)

 

Michał ma racje przedstawiając teorię o nacisku jednostkowym-węższe opony=większy nacisk jednostkowy=większa przyczepność(oczywiście w konkretnych warunkach-czyli bardzo mały wspólczynnik tarcia)

 

jeszcze moge dopisac oczywiście że Szramer dużo lepiej jeźdźi od Ciebie dlatego jego sprzęt nie wpadał w poślizg :D

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

po pierwsze mówię o ruszaniu a trudno ruszać lepiej lub gorzej. po drógie ruszanie to odbywało się w moim przypadku z minimalnym udziałem gazu, po trzecie jeździłeś kiedyś po drodze na kostkach? gdyby to było takie łatwe to nie produkowaliby opon semienduro tylko jeździliby na kostkach- świetne właściwości w terenie i wg Ciebie także na drodze... no cóż proponuje wprowadzić je do SBK

 

a wrangler waży 750kg

maluch 600

jak się nie znacie to się nie wypowiadajcie

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buahahahaaaaa

rozwalasz mnie w dalszym ciągu :!:

ruszanie (zwłaszcza na lodzie) to chyba czynność (zreszta widac na załączonym obrazku) jedna z bardziej skomplikowanych :banghead:

fakt 120% z 600kg to 720 kg ale chyba jesteś chory pisząc że można zejśc z masa wranglera do tego limitu

normalnie wrangler waży ok 1,5 tony i przy najwyższym wysiłku nie zjedziesz z masą poniżej 1,2tony

i nie pieprz że się nie znam-w temacie ternówek troche swojego czasu siedziałem (udział w eliminacjach RMPST)

a autka terenowe odchudza się głownie w celach sportowych-troche wyjebiesz ale troche też nadrobisz np profesjonalną klatką bezpieczeństwa, układami gaśniczymi itd itp

 

nie piszę że na kostkach jeździ się super i na pewno lepiej jeździło by się na oponach wąskich ale zachowujących "ciągłość bieżnika"

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no i właśnie o tym tu mówimy- ciągłość bieżnika- co za tym idzie powierzchnia styku opony z asfaltem

 

nieważne zostawmy ten temat

a co do ruszania na lodzie to mam napewno większe doświadczenie niż Szramer gdyż jeźdże zimą i jesienią w terenie gdzie lodu jest naprawdę bardzo dużo...

Marcin jeździ lepiej w mieście czemu wcale nie zaprzeczam

a co do wranglera to jeździłem czystym modelem z 4 l silnikiem i jedyne co miał (jak na ten dzień) to wzmocnione mosty, 100% (co za tym idzie ciężkie) dyfery i ruły przód.

właściciel tego potwora powiedział mi że waży (nie on tylko samochód) około 3/4 tony

 

czym jeździłeś na rmpst?

 

skończmy temat bo robi się nudno...

 

:banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Powiem tylko tyle' date=' zobaczcie sobie na DSF lub Eurosport zimowe rajdy samochodowe. Oczywiście na śniegu. Opony maja tam tak wąskie że aż śmiesznie to wygląda. Chyba nie dlatego aby się lepiej ślizgać :lol:[/quote']

 

no właśnie na śniegu

a ja wciąż mówię o LODZIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko tyle' date=' zobaczcie sobie na DSF lub Eurosport zimowe rajdy samochodowe. Oczywiście na śniegu. Opony maja tam tak wąskie że aż śmiesznie to wygląda. Chyba nie dlatego aby się lepiej ślizgać :lol:[/quote']

 

no właśnie na śniegu

a ja wciąż mówię o LODZIE

 

Ok. wiec załóz koła od supermoto z szerokimi kapciami powiesz jak się jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora rozpocząć ważne' date=' mądre tematy, tak jak to było dawniej. Bez kłutni.

 

[b']Nie chodzi o "zabawy na śniegu" tylko o w pełni użytkową jazdę po drogach.[/b]

 

 

Seba ''bez kłutni'' to jakiś żart... :banghead:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym jeździłeś na rmpst?

 

czy to ważne?nie wranglerem oczywiście-wtedy takim autem latał tylko Andrzejewski

miałem przyjemnośc jako pilot w GAZ-ie 69M

 

właściciel tego potwora powiedział mi że waży (nie on tylko samochód) około 3/4 tony

to cię zrobił w chu*a :banghead:

 

co nie zmienia faktu że na lód wąskie opony sa lepsze :banghead:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie na śniegu

a ja wciąż mówię o LODZIE

 

Matko Święta, facet jest niereformowalny.

 

weź dwa małe dziecinne drewniane klocki i kawał dechy. Idź na lód, podłóż pod stopy i zobacz na czym bedzie ci się lepiej ślizgać - może w końcu zrozumiesz.

 

I jeszcze jedno, bajki o jeżdżeniu na kole na lodzie opowiadajcie tym co nigdy tego nie robili. Ja trochę umiem jeździć, więc takich ciemnot mi nie wstawiajcie. XTki nie byłem w stanie podnieść latem na mokrej nawierzchni bo koło traciło przyczepność, a co dopiero na lodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem to wszystko i krew mnie zalewa. Podstawowe zasady - jest ślisko, to przyczepnośc się uzyskuje przez zwiększenie nacisku na 1 cm2. Dlatego zimówki rajdówek są wąskie. Nie dyskutyjcie z tym, bo tylko robicie z siebie pajacy !!!! sztaby ludzi nad tym pracowało. I nie jest ważne czy to lód, czy śnieg. Dopiero większy współczynnik przyczepności pozwala na zastosowanie szerokiej opony.

 

Pozdro, Paweł

 

PS. A na śniegu cxzy lodzie na moto się jezi z kolcami, tak jak w Andros Trophy - wyścigach na lodzie, jest to na Eurosporcie, śmigają też tam motocykle. Kolce powtarzam, nikt normalny nie pojachałby na innych oponach w takich warunkach. następna sprawa, że są to zawodnicy, nie amatorzy, jak 99,9 % z nas (0,01 idzie dla Janusza :banghead: ), potrafią paniować nad motocyklem jak ja nad butelką z piwem !

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy próbują to udowodnić ale Kon jest nieugięty :lol:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Heh się nabijacie z Konia. Może hop ma racje, Kopernikowi też spalili książki i nikt mu nie wierzył :twisted:

Żartuje oczywiście i wiem co jest dobre na lód nawet z wspomnianego wcześniej Eurosportu czy innego programu, gdzie pokazują na jakich "lakach" śmigają po śniegu bądź lodzie.

 

Pozdrawiam. malina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno' date=' bajki o jeżdżeniu na kole na lodzie opowiadajcie tym co nigdy tego nie robili. Ja trochę umiem jeździć, więc takich ciemnot mi nie wstawiajcie. XTki nie byłem w stanie podnieść latem na mokrej nawierzchni bo koło traciło przyczepność, a co dopiero na lodzie.[/quote']

a tam zaś tonoaca klaczo głupoty opowiadasz ,mówiłem Ci że na stronie www.potatoesmc.com jest filmik jak na gołoledzi kolesie TL-ki i fajery na gume stawiają na zwykłych gumach i niemieli najmniejszego problemu z tym ,a Ty dalej swoje..

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...