Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za "ofertę". :notworthy: Serwisówkę mam w postaci grubej księgi. Znam ją na pamięć już. Mierzę, kombinuje, sprawdzam i cały czas nie wierzę że to altek. Zaraz biorę miernik w dłoń i biegnę dalej badać, mam jeszcze kilka pomysłów. Ciągle nie godzę się z myślą że to alternator się sypnął. :icon_evil: Bo jeśli tak to na jakiś czas będę musiał się przesiąść na SHL M11. :icon_mrgreen: Całe 9KM mocy i 110kg wagi..... :icon_eek:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym ładowaniem w EVO? Zdaje się że mam problem z altkiem. Dziś walczę z kablami, miernikami i wtyczkami. Na aku pokazuje mi max.12,9V. Na pinach altka pokazuje ok.37V. Niby ładuje ale za mało... Miał ktoś z tym do czynienia? Regulator narazie odrzucam, w końcu coś tam ładuje. Badając Ohm z pinów altka vs.masa nie pokazuje mi nieskończoności , a powinno, pokazuje 0.Badając "przejście" miernikiem z piszczałką, piszczy na obu pinach vs.masa. Trafiony alternator? :icon_evil:

 

Miałem podobny problem w EVO, ale w moim przypadku powodem było zasniedziałe gniazdo wtyki od regulatora. Na aku pokazywało jakieś ładowanie. Czyszczenie płynem do elektroniki pomogło i teraz ładowanie jes OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wtyczki reglera są felerne. Moja już dawno była czerstwa, raz nawet się dymiła. A potem było OK. Teraz też w niej grzebałem, czyściłem szczotką i szprajem, nawet nalutowałem kawałek bo pin był słaby już, a na silniku wydłubałem brud z wtyczki też, podgiąłem piny, złożyłem i nadal to samo. Akurat k.... na sezon musiał się zes*ać. :icon_evil: Wkrótce rozpoczęcie sezonu a ja będę pomykał dwusuwem z butelką Mixolu na bagażniku...

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. 1500RPM. Księga mówi 19-26ACV na każde 1000RPM. Znowu mierzyłem i jest jak piszą, rośnie wraz z obrotami. Regler mierzyłem i go wykluczyłem. Pozostaje kwestia alternatora. Gdy sprawdzam piny alternatora vs. masa to miernik "piszczy" sygnałem dźwiękowym że jest przejście, i pokazuje cyfrę 0. Powinno pokazać nieskończoność.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, bo pokazuje dobre napiecie.

No ale jak przy masowaniu przewodow pokazuje przejscie to oczywiscie cos jest nie tak.

W razie czego przewin stator zaznaczajac ze drut musi byc w izolacji odpornej na olej i temperature.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ciekawe to jest. Napięcie niby git. Stator jak już wyjmę to założę nowy dobrej marki, nie są aż tak drogie.Stary przy okazji dam do przewinięcia, może kiedyś się przyda. Problem to dostać się do alternatora w Harrym, tyle roboty że głowa boli. Całe sprzęgło trzeba zdjąć.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie przesadzaj.Roboty jest dokładnie na ok 1-1,5 godz.A sprzęgła to chyba nie musisz zdejmować tylko przednie koło łańcuchowe.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że przednie zejdzie bez grzebania w koszu? Może jakbym popuścił napinacz to by coś dało radę. Seriwsówki zwykle pokazują drogę "na około". Martwi mnie odkręcanie nakrętki na wale. Zobaczymy jak to pójdzie. Wczoraj już miałem spuszczony olej i zabierałem się za śruby pokrywy, ale zatrzymałem się. Poczekam na próbny regler na podmianę, jak nic nie wyjdzie to wtedy rozbiorę.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno wystarczyć zdjęcie napinacza i zdjęcie przedniego koła. http://youtu.be/Y7_TATp7wLY .

 

A do odkręcenia przedniej nakrętki wystarczy pneumat lub specjalny klin schodkowy za parę dolców. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Harley-Primary-Drive-Locking-Tool-New-lock-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2310385afeQQitemZ150595984126QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories .

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że przednie zejdzie bez grzebania w koszu? Może jakbym popuścił napinacz to by coś dało radę. Seriwsówki zwykle pokazują drogę "na około". Martwi mnie odkręcanie nakrętki na wale. Zobaczymy jak to pójdzie. Wczoraj już miałem spuszczony olej i zabierałem się za śruby pokrywy, ale zatrzymałem się. Poczekam na próbny regler na podmianę, jak nic nie wyjdzie to wtedy rozbiorę.

 

Nie pamiętam jak to jest w Evo, niemniej u mnie w TC bez demontażu sprzęgła się nie obyło. Przy montażu koniecznie klej do gwintów na wał - przedwczoraj taka nakrętka mi się odkręciła. Co do ładowania mam ten sam problem a nawet większy, gdyż spalił mi się stator i regler przy okazji. W zależności od ilości przewodów wychodzących od statora do reglera:

3 - to trójfazowy połączony w izolowany trójkąt, 2 - to dwufazowy z masą dlatego piszczy Tobie miernik (mam to nieszczęście, że mam 2). Napięcia: U1,2 (faza masa) od 20-90V i U12 (między fazowe) 40-180V 1000-5000 rpm. Co do reglera to gdzieś w necie znalazłem porządny schemat regulatora motocyklowego na tyrystorach, potrzebne części już mam i jutro zabieram się za lutowanie. A właśnie, sprawdź, czy występują jakiekolwiek napięcia na wejściu do reglera (podłączonego pod instalację) od strony statora a potem pomierz napięcie przemienne za reglerem (AC) przy odpalonym silniku, jeśli coś się pojawi to sądzę, że strzelił mostek lub diody prostownicze a przy okazji układ regulacyjny.

Pozdrawiam

PS. Baaardzo dawno tu już nie zaglądałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajer. Jakieś świeże info, pomierzę jeszcze tak jak mówisz. Z elektryki jestem noga, na chińczykach trochę się nauczyłem, ale tak całkiem to nie ogarniam. :banghead: Mówisz mierzyć przed reglerem gdy podpięty pod instalkę, OK, a silnik odpalony czy nie? Potem mówisz że za reglerem mierzyć AC, tam już jest DC, czy wtedy AC coś pokaże? Też włączony silnik?

 

Regler mierzyłem tak jak piszą, niby daje .500 na mierniku (5V powinno być, miernik ma inną skalę chyba), po zamianie próbek pokazuje nieskończoność. Mierzyłem też masę reglera jako że do ramy mocowany, mierzyłem też przewody wtyczka-regler oraz regler-bezpiecznik i wszystkie " po drodze" do aku, są OK.

 

A to z alternatorem U1,2 U12 to o co chodzi? Mierzyłem tylko między pinami altka wzajemnie, pokazuje te 20-kilka V na każdy 1k RPM. Podkręciłem silnik i doszło do ok.70V a nie kręciłem silnika do końca.

 

Mówisz że 2-fazowy będzie piszczał mierząc przejście pin vs.masa?

 

 

Za kilka dni będę miał regler na podmiankę, zobaczę co wtedy pokaże, jak będzie lipa to dalej będę grzebał w altku.

 

 

Moje ładowanie jest na tyle kiepskie że jakbym jechał bez świateł to by jeszcze "wyrównał" napięcie na aku, ale wieczorami muszę jeździć po kobitę do pracy więc bez świateł nie bardzo da się jechać. Tymczasem bujam się pożyczoną japonią... :icon_evil:

 

 

Tu jest sprytna instrukcja co i jak mierzyć i diagnozować. Wersja z serwisówki Clymera zawiera użycie jakichś magicznych urządzeń do testów a tu jest łatwo i przystępnie.

http://www.hdtalking.com/electrical_and_lighting_systems/30685-testing_the_charging_system.html

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia w motocyklu ZAWSZE mierzymy na odpalonym silniku.Na akumulatorze z podpiętym reglerem,na altku z odpiętym reglerem na wszystkich parach przewodów.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...