Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Mhm. No o ładowaniu i napęciu altka to ja wiem. Ale regler mierzy się na wyłączonym też, dlatego pytam bo błądzę. :icon_mrgreen:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka za ciężki język, ot małe przyzwyczajenie, nie gniewaj się.

Ale po kolei:

 

Bajer. Jakieś świeże info, pomierzę jeszcze tak jak mówisz. Z elektryki jestem noga, na chińczykach trochę się nauczyłem, ale tak całkiem to nie ogarniam. :banghead: Mówisz mierzyć przed reglerem gdy podpięty pod instalkę, OK, a silnik odpalony czy nie? Potem mówisz że za reglerem mierzyć AC, tam już jest DC, czy wtedy AC coś pokaże? Też włączony silnik?

1. W momencie pomiaru napięć na stykach reglera od strony statora - miernik powinien pokazać 0,00 VDC, silnik odpalony niczego nie wniesie prócz ogólnego spadku napięcia na instalacji - nie odpalaj, szkoda akku.

2. Tu już włączony, kiedy regler jest ok. wówczas za reglerem od strony instalacji AC winno pokazać 0,00, natomiast DC jak najbardziej już coś (nie obciążony regler pokazuje różne różniste wartości więc spokojnie). Jeśli jest inaczej to nie dobrze.

 

 

A to z alternatorem U1,2 U12 to o co chodzi? Mierzyłem tylko między pinami altka wzajemnie, pokazuje te 20-kilka V na każdy 1k RPM. Podkręciłem silnik i doszło do ok.70V a nie kręciłem silnika do końca.

1. Masa - Pin 1

2. Masa - Pin 2

3. Masa - Pin 3 (jak masz oczywiście)

4. Pin 1 - Pin 2

5. Pin 2 - Pin 3, Pin 1 - Pin 3 (jak masz)

Niech ktoś ci pomorze z odczytem lub niech steruje gazem bo samemu można orła wywinąć, kręć do 4k 5k rpm, wyniki do excela i zapodaj wykresik

 

Mówisz że 2-fazowy będzie piszczał mierząc przejście pin vs.masa?

 

Tutaj to jet ogólnie kosmos bo statory są rożne różniste, masowane oraz izolowane, jedno dwu i trójfazowe, gwiazdy i trójkąty. Japonia wali wszędzie 3f w trójkącie odizolowane od masy (masa jest za mostkiem/na mostku Graetza ). Hadencjał trzaska 2f i 3f, zdecydowana mniejszość masowana na początku uzwojeń - wszystko zależy od układu połączeń uzwojeń. Ja w swoim miałem i nie powiem bo zdziwiłem się tym faktem jak na 45A.

 

Za kilka dni będę miał regler na podmiankę, zobaczę co wtedy pokaże, jak będzie lipa to dalej będę grzebał w altku.

Tylko nie przeginaj z obrotami na pożyczonym...

 

 

Moje ładowanie jest na tyle kiepskie że jakbym jechał bez świateł to by jeszcze "wyrównał" napięcie na aku, ale wieczorami muszę jeździć po kobitę do pracy więc bez świateł nie bardzo da się jechać. Tymczasem bujam się pożyczoną japonią... :icon_evil:

U siebie wyłączyłem nawet radio i obrysówki, by móc do Tesco po bułki podjechać a co by nie było siary jak akku padnie...

To nie powód do wstydu bujać się japońcem, sam nimi jeżdżę - w końcu je naprawiam...

 

Tu jest sprytna instrukcja co i jak mierzyć i diagnozować. Wersja z serwisówki Clymera zawiera użycie jakichś magicznych urządzeń do testów a tu jest łatwo i przystępnie.

http://www.hdtalking.com/electrical_and_lighting_systems/30685-testing_the_charging_system.html

 

Z anglika jestem noga, ale postaram się to jakoś rozłożyć na łopatki...

 

Pozdrawiam Rino

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, już lepiej kumam. :icon_mrgreen: W mechanice to lubię grzebać i nie ma rzeczy niemożliwych w tym temacie, ale jak chodzi o kabelki to się poddaję zanim zacznę, potem dopiero się zmuszam do działania.

 

Powiem jak jak mierzyłem, biorąc przykład z linku który podałem.

 

Odłączyłem wtyczkę z silnika, odpaliłem i mierzyłem między 2 pinami, bo mam tylko 2. Pokazuje 26ACV na każde 1000RPM czyli jak mówią dane fabryczne. Nie mierzyłem pin vs. masa. Potem mierzyłem rezystancję pin vs. masa na wyłączonym i tu powinno być 0.2-0.4Ohm, u mnie jest ok.0.1 na każdym z pinów vs.masa.

 

Potem mierzę "przejście" na ustawieniu miernika na diodę. Pokazuje 0 i piszczy. Powinno pokazać nieskończoność czyli "1-", zgadłem? No chyba że tu jakaś magia z tym 2-fazowym jestem.

 

Potem mierzyłem regler. Silnik wyłączony. Miernik na diodę ustawiony, + do wyjścia AC przed reglerem, (-) do przewodu ładowania aku. Pokazuje wartość "500". powinno pokazać ok.5V. Zamieniam próbki (-) na ładowanie aku, (+) na wyjście AC, pokazuje nieskończoność. Tak jak należy. Następnie (+) na masę reglera, (-) na przewody AC. Pokazuje "500".Zamieniam próbki i pokazuje nieskończoność. Też tak jak należy.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem wtyczkę z silnika, odpaliłem i mierzyłem między 2 pinami, bo mam tylko 2. Pokazuje 26ACV na każde 1000RPM czyli jak mówią dane fabryczne. Nie mierzyłem pin vs. masa. Potem mierzyłem rezystancję pin vs. masa na wyłączonym i tu powinno być 0.2-0.4Ohm, u mnie jest ok.0.1 na każdym z pinów vs.masa.

Nie pasuje mi ta wartość 0,1 - coś tak jakby przebicie

 

 

Potem mierzę "przejście" na ustawieniu miernika na diodę. Pokazuje 0 i piszczy. Powinno pokazać nieskończoność czyli "1-", zgadłem? No chyba że tu jakaś magia z tym 2-fazowym jestem.

Międzyfazowe?(Pin 1 - Pin 2) Jeśli tak to nawet bez przebicia powinna być ciągłość obwodu więc 0.

 

Potem mierzyłem regler. Silnik wyłączony. Miernik na diodę ustawiony, + do wyjścia AC przed reglerem, (-) do przewodu ładowania aku. Pokazuje wartość "500". powinno pokazać ok.5V. Zamieniam próbki (-) na ładowanie aku, (+) na wyjście AC, pokazuje nieskończoność. Tak jak należy. Następnie (+) na masę reglera, (-) na przewody AC. Pokazuje "500".Zamieniam próbki i pokazuje nieskończoność. Też tak jak należy.

Diody prostowniczę są ok.

 

Co do napięcia 26VAC przy 1000 rpm to wydaje mi się trochę za mało. W mojej elektrowni zaczyna się od 40 a kończy na 180 VAC.

Coś tu ze statorem nie halo...

Przynajmniej takie moje pierwsze wrażenie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Rino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz slysze o alternatorze dwufazowym :)

Jesli masz 2 przewody wyjsciowe to jest to alternator jednofazowy, dokladnie taki jak w mojej BSA.

Zreszta nie sadzilem ze takie alternatory sa w HD z lat 80 tych, ale sie na HD nie znam za bardzo wiec moze byly.

26VAC jest dobre jezeli Qurim jest wlascicielem slabszego alternatora niz 45A.

Zgodnie z instrukcja ktora sam zapodal ta wersja byla akurat najsilniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz slysze o alternatorze dwufazowym :)

Ten świat jest coraz dziwniejszy...

 

Będziemy wiedzieć co i jak , kiedy inny regler kolega podłączy.

Niemniej właśnie się zabieram za konstruowanie regulatora do swojej elki,

więć lutownica w ruch...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AC dla mojego 22Amp układu jest następujące:

 

22 amp system produces about 19-26 VAC per 1,000 rpm

Tyle mniej więcej u mnie pokazuje. Nie liczyłem co do Volta, ale się zgadza.

 

 

Może u siebie masz inny układ.

# 32 amp system produces about 16-20 VAC per 1,000 rpm

# 45 amp system produces about 19-26 VAC per 1,000 rpm

 

 

A rezystancja powinna być:

22 amp system produces about 0.2 to 0.4 ohms

 

A u mnie pokazuje 0.1

 

# 32 amp system produces about 0.1 to 0.2 ohms

# 45 amp system produces about 0.1 to 0.2 ohms

 

Nie bardzo wiem jak odróżnić 22 od 32 i innych. Być może ktoś zmieniał w tym mot kiedyś. Przebieg zbliża się pod 100k mil więc może kiedyś już altek padł i ktoś inny założył.

 

Po zdjęciach niewiele wnioskuję.

Tu jest 22Amp:

http://www.jpcycles.com/product/381-260

 

A tu 32Amp:

http://www.jpcycles.com/product/381-202

 

Różnią się kolorem wtyczki i tym że jeden jest cały zalany tworzywem a drugi nie, ale to jest kwestia poszczególnych producentów. Jeden robi tak, drugi inaczej.

 

Nie wiem czy to na coś się zda ale aku mam 19Ah, powinien być 20Ah wg. serwisówki. Nie wiem z jakim aku przypłynął ze Stanów bo aku nie było. Nie wiem czy wielkość aku zależy od ilości Amp alternatora. Ten 19Ah jako-tako się sprawował w ciepłe dni, zimą już lipa, lubił się wyczerpać zanim odpalił, ale aku samo w sobie nie było dobrej jakości. Niemiecki Delo, zwykły kwasowy z korkami wkręcanymi.

 

 

Na szczęście ceny statorów nie są takie okrutne. Dowiem się ile w salonie HD w Londynie chcą za to, tam zwykle dobre ceny części miałem.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takimi cenami statorow to nie ma co sie bawic w przewijanie.

Nie rozroznisz rowniez 22A od 32A, bo to po prostu inna ilosc zwojow.

Jedno co ci moge poradzic to wez stator z cewkami zalanymi plastikiem, bo te gole za dlugo nie pochodza.

W komorze srzeglowej sporo syfu lata.

W anglikach statory sa zalewane od wczesnych lat 60 tych, tyle ze najtansze sa okolo $ 100 a trojfazowe 2x tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Anglicy zawsze byli do przodu o 20 lat. Harry tkwi jeszcze w latach 40-tych. :icon_mrgreen:

 

Jak będę kupował to skuszę się na ten zalaminowany. Sensowniejszy się wydaje.

 

A takie pytanko - co mi da 32Amp zamiast 22Amp? Z tego co wiem wielu robi upgrade przy okazji wymiany. Co się z tym wiąże? Inny regulator? Akumulator?

 

EDIT: No szlag mnie trafi! Sobota, słońce grzeje aż miło a Harry śpi.... Co tam, najwyżej wtopię mandat za jazdę bez świateł..

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu ja... Zna ktoś rozmiar nasadki do kosza sprzęgła? Szukam w sieci i widzę 3 różne rozmiary... :banghead: Nakrętkę na wale to wiem, 1 1/2" będzie. Ale w razie jakby sprzęgło trzeba było zdjąć, na wszelki wypadek chcę kupić do niego nasadkę też. Rodzice pojechali do Londynu na ślub księcia i przy okazji mogą mi przywieźć nasadki bo tam calowe można dostać w sklepie z narzędziami.

 

 

Czytam i widzę że najpierw jest 1 1/8, potem 1 1/4 a za chwilę 1 3/16 która to jest trudno dostępna w USA z tego co widzę na forach. A trudno dostępna bo.... to jest metryczny rozmiar 30mm. Haaaa. :icon_mrgreen:

 

EVO 1988 rok, czyli sprzęgło 1984-89, potem były trochę inne sprzęgła.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w dwóch TC zdejmowałem kosze sprzęgła do wymiany pasa i w każdym było o ile pamiętam 30mm i pasowało idealnie,przednia też metrycznym kluczem się odkręcała.Pamiętaj że nakrętka kosza ma lewy gwint.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie, te 30mm to 1 3/16, by się zgadzało. Z tym że szukam w sieci i mam śmietnik w głowie. Np. tutaj, kawałek książki "101 Performance Upgrades coś tam...." . Zresztą bardzo mi się podoba ta księga, muszę ją kupić.

 

Zobacz podpunkt "tools":

http://books.google.pl/books?id=7qi7h0CY00EC&pg=PA169&lpg=PA169&dq=evo+harley+clutch+hub+nut+size&source=bl&ots=1krGC5Lm0x&sig=NkuLGTiXp6pBUDrwtpOUMZR8Zx8&hl=pl&ei=lR29Tc_lNofCswbiyJzvBQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4&ved=0CDkQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false

 

Piszą 1 1/4.... :banghead: Najlepiej byłoby zajrzeć w kosz i zmierzyć, ale nie chcę nic rozbierać dopóki nie podłączę innego reglera na próbę.

 

Być może będzie tak jak pisałeś i altek zejdzie bez zdejmowania kosza, tak widać na klipach i tak też piszą na forach. Tym bardziej że łańcuch mam dość wyciągnięty już to powinno być łatwiej. Ale skoro jest okazja zdobyć narzędzia to chciałbym je zamówić niż potem czekać kilka dni lub kombinować.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże nasadki można kupić od ręki w każdym większym sklepie z narzędziami.Mam kilka sztuk w rozmiarach: 24,27,30,32,34,36,38,41,46,50 na kwadrat 3/4.Kilka z nich w wersji 6 kątnej i 12 kątnej.Więc nie ma problemu z dopasowaniem nasadki do śruby.Do mniejszych śrub mam dwa zestawy nasadek 12 kątnych calowych. Ten patent ze szmatą to ciekawa sprawa,choć w oryginale używa się klina z tworzywa.Ważne żeby przy dokręcaniu śrub użyć dobrego kleju i klucza dynamo.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz że ma co panikować bo da się kupić coś na miejscu? To wporzo wtedy. Zestaw zwykłych calówek mam właśnie z UK, ale takich dużych rozmiarów nie posiadam. Z metrycznych to mam takie mega-nasadki.

 

 

Klucz dyno mam, klin zrobię sobie z mocnego drewna, powinien dać radę.Pozostaje czekanie na regler. Już dawno bym to rozebrał ale nie mam 100% pewności że altek umarł.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu coś się ruszyło. Dziś dostałem regler, nawet się nie spodziewałem, myślałem że ze Stanów będzie długo szedł, tym bardziej z powodu majówki. Minął niecały tydzień i jest u mnie. :icon_mrgreen: Ale tak idealne nie jest, bez świateł daje nawet 13.7V na obrotach, ze światłami ledwo sięga 13V.... Jakieś pomysły? Jednak alternator? Musiałem podmienić wtyczkę alternator-regler i zrobiłem to tak trochę "na sztukę", jeszcze poprawię jak należy, poprawię masę i polatam wkoło komina, zaobserwuję co i jak się dzieje.

 

W ogóle to regler mam od gościa który posiada identyczną Electrę jak moja w tym samym malowaniu i roczniku. Mówi że tylko 100 sztuk w tych kolorach wyszło i że jedną z nich posiada Bruce Willis, jedną Jay Leno :icon_eek:, ja posiadam jedną, ten ziom i jeden gość z Italii jeszcze, który niedawno mnie wyszukał na YT.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...