jjank Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 (edytowane) Zapewne kazdy słyszal o tym, że nagłe schłodzenie silnika wodą może spowodować jego uszkodzenie - ale ja jakos temu nie dowierzam. Co prawda rzadko jezdzimy po mokradłach, ale ostatnio była taka sytuacja, ze czesc ekipy w tym ja postanowilismy przejechac przez bajorko o głębokosci ok 0,5m i znowu odezwały się głosy, ze mozna uszkodzic coś tam...Jezdze z ludzmi o duzo wiekszym doswiadczeniu niz moje i nikt nie przypomina sobie sytuacji zeby komus cos pękło po takiej akcji, ale o dziwo większosc odradza np. mi takie zabawy. Wiec jak to w końcu jest? Przeciez endurak "co się wody boi" jest np. w rajdzie paris-dakkar bezużyteczny, a na youtube jest mnóstwo filmików potwierdzających, ze nic złego z silnikiem sie nie dzieje, np.: wątpie, aby tacy goscie jezdzili po wodzie na nie rozgrzanych piecach... Edytowane 16 Sierpnia 2009 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 silnika szlak nie trafi jeżeli tam przejedziesz przez jakaś rzeczkę itp mi tam mówili żeby tylko silnika nie myc od razu po jeździe i tyle Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Może chodzi tu o to, że jeśli woda dostałaby się nagle do komory spalania to wtedy mogłoby się coś zdzarzyć. Jak do tej pory z tym się nie spotkałem a były juz topione w mojej obecności sprzety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 zdarzały się przypadki w starych moto chłodzonych powietrzem ze pekały cylindry, ale to naprawde trzeba sie postarac zeby cos takiego zrobic. wiązało się to również z gorszymi materiałami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitrox89 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Z tego co słyszałem to niebezpiecznie jest jak się wjedzie do wody i motor by się zgasiło (podobno głowica może strzelić). Ile w tym prawdy to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 MOIM zdaniem jeśli silnik daje cały czas ciepło (podasz pracy) to nic złego się nie stanie, ja tylko odczekam jak chce umyć motor a jest ciepły do ostygnięcia i tyle. Chociasz tylko raz zamoczyłem silnik ale to trochę, więcej takich sytułacji nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Landryss25 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 W przypadku moto chłodzonego powietrzem może pęknąć cylinder ale nie musi. Gdy silnik jest gorący po katowaniu i nagle zanurzysz cały w wodzi następuje natychmiastowe schłodzenie co może znacznie obniżyć trwałość materiału i spowodować jego pęknięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 W przypadku moto chłodzonego powietrzem może pęknąć cylinder ale nie musi. Gdy silnik jest gorący po katowaniu i nagle zanurzysz cały w wodzi następuje natychmiastowe schłodzenie co może znacznie obniżyć trwałość materiału i spowodować jego pęknięcie. nagłe skurcze materiału to nic dobrego,ale z tego co widziałem to topili u nas powietrzaki i nic, we WSK pękały podobno ale tam materiały to inna klasa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Landryss25 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Napisałem że nie musi pękać. Najbardziej jest to zależne od materiału z jakiego jest wykonany cylinder. Wiadomo ze różne stopy inaczej reagują na nagłą zmianę temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coker Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Najgorzej jak jeździsz gdy jest gorąco i sucho. Sprzęt się dość mocno nagrzewa i w momencie wjazdu w zimną wodę następuje szybkie schłodzenie i "skurcz" materiału. Ja silników rozwalonych po takich akcjach nie widziałem, ale za to kilka popękanych kolektorów wydechowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.