Skocz do zawartości

Jak to jest z jezdzeniem po wodzie?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne kazdy słyszal o tym, że nagłe schłodzenie silnika wodą może spowodować jego uszkodzenie - ale ja jakos temu nie dowierzam. Co prawda rzadko jezdzimy po mokradłach, ale ostatnio była taka sytuacja, ze czesc ekipy w tym ja postanowilismy przejechac przez bajorko o głębokosci ok 0,5m i znowu odezwały się głosy, ze mozna uszkodzic coś tam...Jezdze z ludzmi o duzo wiekszym doswiadczeniu niz moje i nikt nie przypomina sobie sytuacji zeby komus cos pękło po takiej akcji, ale o dziwo większosc odradza np. mi takie zabawy.

 

Wiec jak to w końcu jest? Przeciez endurak "co się wody boi" jest np. w rajdzie paris-dakkar bezużyteczny, a na youtube jest mnóstwo filmików potwierdzających, ze nic złego z silnikiem sie nie dzieje, np.:

wątpie, aby tacy goscie jezdzili po wodzie na nie rozgrzanych piecach...

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOIM zdaniem jeśli silnik daje cały czas ciepło (podasz pracy) to nic złego się nie stanie, ja tylko odczekam jak chce umyć motor a jest ciepły do ostygnięcia i tyle. Chociasz tylko raz zamoczyłem silnik ale to trochę, więcej takich sytułacji nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku moto chłodzonego powietrzem może pęknąć cylinder ale nie musi. Gdy silnik jest gorący po katowaniu i nagle zanurzysz cały w wodzi następuje natychmiastowe schłodzenie co może znacznie obniżyć trwałość materiału i spowodować jego pęknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku moto chłodzonego powietrzem może pęknąć cylinder ale nie musi. Gdy silnik jest gorący po katowaniu i nagle zanurzysz cały w wodzi następuje natychmiastowe schłodzenie co może znacznie obniżyć trwałość materiału i spowodować jego pęknięcie.

nagłe skurcze materiału to nic dobrego,ale z tego co widziałem to topili u nas powietrzaki i nic, we WSK pękały podobno ale tam materiały to inna klasa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorzej jak jeździsz gdy jest gorąco i sucho. Sprzęt się dość mocno nagrzewa i w momencie wjazdu w zimną wodę następuje szybkie schłodzenie i "skurcz" materiału. Ja silników rozwalonych po takich akcjach nie widziałem, ale za to kilka popękanych kolektorów wydechowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...