emzeta Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 witam, czy moze ktos mi wytlumaczyc dlaczego w motocyklach stosuje sie taki patent ktory polega na montowaniu oddzielnego gaznika na kazdy cylinder? nie lepiej zalozyc wiekszy wydajny jeden i wtedy nie bylo by problemy z synchro itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MESSER Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 (edytowane) Oj Karolek Karolek... O co ty walczysz? Mała podpowiedź: Jak dowiesz się jak działa gaźnik to powinno ci sie wyklarować dlaczego tak jest. Dopisane: Kurvva ty nawet nie wiesz gdzie mieszkasz! Ja ci powiem jak się to pisze: Swarzędz. PS. Odkryłem ameryke że karolek i emzeta to ta sama osoba, czy już wcześniej wiedzieliście? Edytowane 3 Sierpnia 2009 przez MESSER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Czy ma to jakies znaczenie ze Karolek i MZ to ta sama osoba ? Nie powinien pisac z 2 kont i tyle. Odpowiadajac na pytanie w silnikach wysilonych poprawiaja gore obrotow dajac lepsze napelnienie cylindra i wieksze spalanie. troche bez sensu w motocyklach turystycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 mój kumpel zalozył do opla astry gsi 2.0 16V 4 gaziorki od gsx-r 750 takie roziwazanie nazywa sie itb, auto jedzie niesamowicie<oprócz tego mnóstwo innych modów> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 (edytowane) Osobne gaźniki są po to aby zrobić pod górkę mechanikowi przy regulacjach. :biggrin: w dużych Harley`ach gdzie normalnie jest jeden podciśnieniowy gaźnik (CV) na oba cylindry montuje się osobne gaźniki typu SU (opatentowane na początku XXw.) aby uzyskać "konkretne pierdnięcie". :buttrock: Mogą być nawet samochodowe SU, tak popularne w Angielskich samochodach nawet jeszcze w latach 90-tych. Sam rozmyślam nad takim rozwiązaniem u siebie ale martwi mnie wzrost zużycia paliwa. PS. Na scigacz.pl ktoś miał rację - zadawaj pytania w jednym, zbiorczym temacie. Wtedy Ty się dowiesz co Cię interesuje a inni nie będą się przejmować nowymi wątkami z "pytaniem typu kutas". :biggrin: Edytowane 3 Sierpnia 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 no jeszcze żeby podłamać emzeta pozwolę sobie wspomnieć o motocyklach co posiadają 2 gaźniki na jeden cylinder, że nie wspomnę o 2 świecach na cylinder lub np. o 2 wielopunktowych wtryskach na cylinder :icon_mrgreen: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Dla bardzo obrazowego opisu podam Ci popularny przykład Rosyjskiej zastawy stołowej na 12 osób: " duża miska kartofli i dwanaście łyżek" Wyobraź sobie że tylko ten silniejszy poje do syta. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Dla bardzo obrazowego opisu podam Ci popularny przykład Rosyjskiej zastawy stołowej na 12 osób: " duża miska kartofli i dwanaście łyżek" Wyobraź sobie że tylko ten silniejszy poje do syta. A w silniku to nie powinno być tak, że wszyscy równi, tylko przesunięci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 A w silniku to nie powinno być tak, że wszyscy równi, tylko przesunięci? Niestety nie bo jak jeden połyka to drugiemu się cofka załącza Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 jeżeli walczy sie o każdy koń mechaniczny zakłada sie itb chodzi o to co Piotr napisał czyli równomierny cfm dla każdego cylindra a niestety kolektor zbiorczy tego nie zapewnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Ja mam dwie żarłoczne mordy przy jednym gaźniku. Czasem wciągają nawet membranę z gaźnika. :biggrin: A urok tego taki że przedni zawsze ma ładną świecę, czasem za ładną bo za dobrze przepaloną a tylny ma zawsze zasmarkaną świecę i się krztusi. I weź tu coś wyreguluj teraz.... :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Idealna sytuacja dla oporów przepływu jest taka: na każdy zawór ssący jedna gardziel gaźnika, na każdy zawór wydechowy osobisty kolektor wydechowy i tłumik. Każde rozdzielenie łączenie, kanałów powoduje zawirowania i opory przepływu gazów. Tam gdzie to możliwe czyli przy silnikach motocyklowych o niewielkiej liczbie zaworów i cylindrów spełnienie tego jest łatwiejsze dlatego takie idealne sytuacje znajdą się prędzej w motocyklu niż w innym pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.