Skocz do zawartości

Honda CB500 (cb500s)


Rekomendowane odpowiedzi

Być może sie myle... jeśli tak to niech ktoś mnie poprawi.

 

Motorek jest bardzo dobrze przygotowany do sprzedazy, nawet siedzenie jest wypastowane.

Opis: bezwypadkowy? ...wymienione kierunki, wymienione nóżki, pomalowany (nie dawno) tłumik. Jeśli dobrze widze to naklejka "cb500" jest nie orginalna, wiec z tym bezwypadkowy zdecydowanie sie nie zgadzam, ale cebulki mają stalową ramę wiec raczej nic jej sie nie stało, chciaz mnie to wku*** jak ktoś tak pisze. Ogólnie wygląda nie źle, musiałbyś ja obejrzeć i posłuchać. Przebieg (jeśli oryginalny) to moto nie powinno być WCALE zniszczone, siedzenie powinno być twarde i nie wytarty lakier w poblizu stacyjki.

Cena: Jeżeli motor jest w takim stanie jak wygląda na zdjęciach to warto tyle zapłacić

 

aha... wydaje mi sie że te plastiki pod siedzeniem są polakierowne, lub wypsikane płynem do tapicerki. Swiecą sie jak nie wiem, a przecież tam jest matowy lakier :biggrin:

 

Leć zobacz... i daj znać co zobaczyłeś, moim zdaniem może być całkiem fajna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze...co kraj to obyczaj. My tu dyskutujemy o za miękkim zawieszeniu w cb a przyszedł kolega i on ma za twardo :wink:

 

Na amortyzatorach tylnych jest sprężyna, a spręzyna na dole trzyma sie na takich ząbkach, trzeba je przekręcić odpowiednim do tego kluczem, który zapewne masz, w etui pod siedzeniem ;)

 

 

Rzeczywiście po bliższym przyjrzeniu się spojrzeniem uświadomionym stwierdziłem jak wyżej. Ale szukałem długo kluczyka pod kanapą i ni w ząb żadnego nie znalazłem. tym niemniej dzięki za info!,

 

przy okazji czy uzywacie do łańcucha czegoś takiego jak "moto doktor"?

jest to preparat do starych silników, uszczelniający i cośtam jeszcze, w każdym bądz razie jest bardzo gęsty i lepki, łańcucha powinien się trzymać świetnie. co o tym sądzicie :clap: :(

Edytowane przez davgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam takie pytanie. Znalazłem Hondę CB 500 z owiewkami Five Stars (pełna owiewka) i po kupnie chciałbym się ich od razu pozbyć ;) Czy jest taka możliwość? Liczniki są z tego co widziałem oryginalne. Kwestia założenia okrągłej lampy... Czy po tych owiewkach zostaną jakieś brzydkie uchwyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu owiewek potrzebujesz:

 

- lampy

- małych boczków

- pieniędzy na powyższe

 

Co do zegarów to sie nie przejmój, są takie jakie powinny być, o ile to fivestars a nie oryginalna cb500s.

Uchwyty są razem z owiewką, pozostaną dzióry na te małe boczki obok baku.

 

Ps. Może bym co od ciebie kupił, bo mój fivestars popękany..

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden problem. Do zamontowania oryginalnej lampy i kierunków potrzebne są uchwyty znajdujące się pod zegarami ;) Five Stars zamontowany jest na specjalnym stelażu. Tuzmen ile taka owiewka może być warta z lampą i stelażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny warto popatrzeć na allegro, sam nie sprzedaję więc sie nie orientuje. Sądze że i tak za dużo jak na moją kieszeń, zwłaszcza że moje pęknięcia nie są wielkie. Jedynie co na bank bym wzioł to szyba, bo moja jest nie oryginalna i troche przy krótka.

 

Co do lampy to tak, potrzebne są te stelazyki ale jak bedziesz kupował lampe od cb, to kupisz razem z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Poszukuję info na temat Hondy CB 500. Bardziej mi zalezy na konkretnych danych, szczególnie historia, zmiany modelowe w danych latach (również z uwzględnieniem poprzednika 450), usterki itp. Nie piszcie mi tylko komentarzy - "mam i jedtem zadowolony", albo "wolę gs`a". To wszystko już na tym forum przeczytałem :) (opcja szukaj działa). Ewentualnie jakieś linki, porównania itp.

 

Pawel

 

PS. Piiiiiilne, temat zniknie za tydzień, chyba ze będzie wartościowy i pomocny dla również dla innych forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Poszukuję info na temat Hondy CB 500. Bardziej mi zalezy na konkretnych danych, szczególnie historia, zmiany modelowe w danych latach (również z uwzględnieniem poprzednika 450), usterki itp. Nie piszcie mi tylko komentarzy - "mam i jedtem zadowolony", albo "wolę gs`a". To wszystko już na tym forum przeczytałem :) (opcja szukaj działa). Ewentualnie jakieś linki, porównania itp.

 

Pawel

 

PS. Piiiiiilne, temat zniknie za tydzień, chyba ze będzie wartościowy i pomocny dla również dla innych forumowiczów.

 

 

produkowany od 93-96 to PC26

97-2004 PC32 zmiany w stosunku do poprzednika

- hamulec z przodu brembo

- z tyłu tarcza zamiast bębna

 

od 99 lub 2000 roku wychodzi jeszcze wersja z owiewką

 

od 99 roku zmiany kosmetyczne w malowaniu. znaczek hondy na baku jest biały tak samo napis CB500 jest juz na osłonie bocznej pod zbiornikiem a nie na zadupku

 

usterek nie znam jak narazie czytalem test 150 tyś km i wyszedł bardzo dobrze

 

nastepca modelu CBF 500

 

a poprzednik to CB450S ? jesli tak to o tym troche napisac bo tego mam juz 3 sezon

 

posiadam katalogi modelu z kazdego roku produkcji (EN) instrukcje uzytkownika i serwis do modeli co wyzej wymieniłem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specifications:

Manufacturer: Honda Italy(od 1994)

 

Engine: Water-cooled, 8-valve,

parallel-twin, 4-stroke

Bore x stroke: 73 x 59.6mm

Displacement: 498.9cc

Carburetion: Two Keihin VP 34mm

Transmission: 6-speed

Wheelbase: 56.3 in. (1430mm)

Fuel Capacity: 4.6 gal. (18L)

Claimed Dry Weight: 396 lbs. (180Kg)

 

spalanie: od 4 do 5 litrów

v-max: 180km/h(wersja zdławiona do 37KW)

 

ps. występujące wersje jak chodzi o moc:

34 HP

49 HP

57 HP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ameryki chyba nie odkryłem, ale może na tych stronach znajdziesz coś co cie interesuje.

 

Gdybyś miał jakieś konkretne pytanie to wal na priv może będę mógł pomóc. Swoją hondzią jezdżę dopiero pierwszy sezon więc nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale kto wie może na coś się przydam.

 

 

http://www.hondacb500.prv.pl/

 

http://www.cb500.de/

 

http://www.cb500.net/

 

http://groups.msn.com/CB500CLUB/abouttheclub.msnw

 

http://xavier26.free.fr/

 

 

DANE TECHNICZNE:

 

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczš

Układ: dwucylindrowy, rzędowy

Rozrzšd: DOHC, 4 zawory na cylinder

Pojemno?ć skokowa: 499 ccm

?rednica x skok tłoka: 73 x 59,6 mm

Stopień sprężania: 10,5:1

Moc maksymalna: 43 kW (58 KM) przy 9500 obr/min, 37 kW (50 KM) przy 9500 obr/min, 25 kW (34 KM) przy 8500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 47 Nm przy 8000 obr/min, 42 Nm przy 8000 obr/min, 38 Nm przy 4500 obr/min

Zasilanie: dwa ga?niki Keinin 34 mm

Smarowanie: z mokrš miskš olejowš

Pojemno?ć miski olejowej: 3,11

Rozruch: elektryczny

Alternator: 309 W

Akumulator: 12 V 9 Ah

Zapłon: bezstykowy, tranzystorowy

 

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-skrzynia biegów: koła zębate, 1,95

Sprzęgło: wielotarczowe, mokre

Skrzynia biegów: sze?ciostopniowa

Przełożenia: I-3,46; II-2,24; III-1,75; IV- 1,48;V-1,28;VI-1,13

Napęd tylnego koła: łańcuchem typu o-ring

 

PODWOZIE

Rama: zamknięta, podwójna, stalowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe, 37 mm, skok 130 mm

Zawieszenie tylne: dwa elementy resorujšco-ttumišce, skok 117 mm

Hamulec przedni: tarczowy, 296 mm, zacisk pływajšcy, dwuttoczkowy

Hamulec tylny: bębnowy, 160 mm

Opony przód/tył: 110/80 H17 /130/80 H17

 

WYMIARY I MASY

Długo?ć: 2180 mm

Wysoko?ć siedzenia: 780 mm

Rozstaw osi: 1430 mm

Kšt pochylenia główki ramy: 63°

Masa bez płynów: 170 kg

Masa pojazdu gotowego do jazdy: 193 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 374 kg

Zbiornik paliwa: 181

 

OSIĽGI

Prędko?ć maksymalna: 180 km/h

Zużycie paliwa: 4,31/100 km

Przy?pieszenia: 0-100 km/h 4,8 s

 

DANE OBSŁUGOWE l EKSPLOATACYJNE

Przeglšd techniczny: co 6000 km

Wymiana oleju: co 12 000 km

Olej silnikowy: SAE15 W 50 (3,11)

 

 

w innym miejscu znalazłem takie dane:

 

Dane serwisowe:

przeglądy co 12 000 km

wymiana oleju i filtra co 12 000 km

olej silnikowy SAE 15W40

Ilość oleju z filtrem / bez 3,1 / 2,9 l

świece zapłonowe NGK CR 8EH-9

Olej do widelca ATF po 320cm3 na goleń

Luz zaworowy na zimno Ssanie 0,16 mm wydech 0,25 mm rególacja zaworów co 24 000km

 

P.S. Niektóre dane są sprzeczne ale brałem je z różnych źródeł.

 

 

Zman nie było zbyt dużo, model PC26 produkowany w Japonii do końca 1996 roku potem produkcję przeniesiono do Włoch (ale nie tych pod Warszawą :) hehe) i zmieniono oznaczenie na PC32 zmieniono hamulce z Nissin na Brembo i zastąpili tylny bemben na tarczę, w 1998 roku pojawiła sie wersja Cb 500S z owiewką. Podobno pierwsze PC 32 (te z rocznika 97) lubią korodować dlatego nalezy szukac śladów rdzy również wewnatrz zbiornika paliwa

 

W teście na 50 000 km które maszyna nawinęła w 1,5 roku przydażył sie defekt napinacza łańcucha, zużyło łożysko główki ramy i spaliła para żarówek. Innych usterek nie stwierdzono. Silnik przetrwał test w doskonałekj kondycji. cylindry i tłoki były jak nowe. Z drobiazgów zasługujących na krytykę nalezy wymienić podatne na uszkodzenia łożyska główki ramy, i podobno wibracje szkodzą żarówkom (mi po 3 500 km jeszcze żadna sie nie przepaliła).

Edytowane przez Paffcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

produkowany od 93-96 to PC26

 

troche inaczej to wygląda, CB 500 to PC 26 oraz PC 32.

 

1. 1993-1995 - to model PC 26 produkowany w japonii, model z 93 miał na początku produkcji wadę w postaci zacinającego się napinacza łańcucha rozrządu a także krytykowano tylne amorki które dobijały.

 

2. od 1996 - to model PC 32 produkcję przeniesiono do włoch i już przy pierwszych PC 32 jak to włosi dali "dupy" za sprawą dwóch mankamentów a) zbiorniki paliwa rdzewiały od środka

b) gorsza jakość montażu na taśmach produkcyjnych

po inspekcji z kraju kwitnacej wiśni poprawiono jakość.

 

Użytkownicy CB krytykowali przedni hamulec i w 97 wprowadzono na tył tarczę zamiast bębna ale już jako BREMBO, w PC 32 poprawiono również charakterystykę ustawień w tylnych amorkach, powstała również wersja S, oraz wersja na złotych felgach.

 

Na rynku niemieckim można spotkać wersje silnikowe o mocy 34, 50,

(57-58) oraz mało spotykaną wersję 27 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może się podepnę pod pytanie. Chciałbym się zapytać o szczegół dotyczący kierownicy, mocowania reflektora i okolic. Co się zmieniło między CB 500 a CBF 500? Innymi słowy: czy jeśli chcę kupić szybę, to czy taka szyba pasująca do CB 500 będzie też pasowała do CBF 500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...