Gość Occult Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Witam, Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem motocykla z wtryskiem. Wcześniej za bardzo w nic nie wnikałem, ale ostatnio dręczą mnie tematy i nie mogę spać w nocy :) Wtrysk. 1. Synchronizacja. Po wstepnej lekturze service manual do FZ1 dowiedziałem się, że synchrinizacja wtrysku przebiega w zasadzie tak samo jak w synchronizacji gaźników. Czyli podłącza się Vacu. 2. Składy mieszanek. Czy w moim motocyklu ustawia się skład mieszanki wolnych obrotów? W razie czego jak się to robi? Manualnie? Automatycznie przez sonde lambda? 3.Adjusting The Exhaust Gas Volume. Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to jest? Komputer. Po odpowiednim przytrzymaniu klawiszy reset i select można przejść do trybu diagnostycznego motocykla. Czy może ktoś mi wytłumaczyć co można ustawiać w tym trybie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Ad 3 - najpewniej w tłumiku masz zawór - i musisz go wyregulować na lince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Ad 3 - najpewniej w tłumiku masz zawór - i musisz go wyregulować na lince Mylisz z EXUPEM. Regulacja "Exhaust Gas Volume" jest na wyświetlaczu LCD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 (edytowane) Komputer. Po odpowiednim przytrzymaniu klawiszy reset i select można przejść do trybu diagnostycznego motocykla. Czy może ktoś mi wytłumaczyć co można ustawiać w tym trybie? Pewnie tak jak w puszkach, można odczytać kody błędów, co byś chciał tam ustawić? [...] 3.Adjusting The Exhaust Gas Volume. Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to jest? kalibracja sondy-lambda ? Edytowane 24 Lipca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Wyrównujesz jedynie wartość podciśnień na przepustnicach i jeśli moto chodzi dobrze to niech cie ręka boska broni przed pokusą dalszej regulacji w funkcji DIAG i COO. Jeśli system motronic pracuje bez zakłuceń zbierając informacje z poszczególnych sensorów to ingerencja własna zakończy się konkluzją typu "co ja żem se narobił" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 3.Adjusting The Exhaust Gas Volume. Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to jest? to jest prawdopodobnie regulacja skladu (%CO) na wolnych obrotach zwykle przy pomocy analizatora spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Poszperałem troszkę w internecie i znalazłem to. http://www.pvdwiki.com/index.php?title=Yamaha_CO_Adjustment Jeżeli zmienię sobie filtr na K&N to będę musiał coś zmieniać w ustawieniach CO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 (edytowane) Nie. W CO ingerujemy dla kosmetyki po synchronizacji szpryc, jeśli zachodzi taka potrzeba. Pees. Jaki motronic? Co tu się dzieje? Edytowane 26 Lipca 2009 przez M a D a F a K a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 1 O.K. 2 i 3,zostaw to swietym spokoju,jedyna PRAKTYCZNA mozliwosc zmiany skladu mieszanki to urzadzenie typu Power Commander.Adjusting Gas Volume uzywane jest indywidualnej korekty skladu mieszanki poszczegolnych cylindrow na biegu jalowym na poziomie fabrycznym do korekty roznic pomiedzy poszczegolnymi cylidrami. W sumie sa potrzebne 4 sondy szerokozakresowe podlaczone do poszczegolnych kolanek.Czyli, zapomnij o wchodzeniu w ta funkcje. Wchodzac w funkcje dignostyczna mozesz odczytac kody bledow,fabryczna serwisowka ma ich opis. Motronic to prehistoryczny uklad wtryskowy robiony kiedys tam przez Boscha . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Dzięki za odpowiedz. Reasumując. Obsługa wtrysków ogranicza się tylko do ich synchronizacji. Skład mieszanki ustawiony jest fabrycznie. Jeżeli zmienię filtr komputer sam dostosuje proporcję paliwa i powietrza. Right? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Tak, ale w jakichs z gory ustalonych granicach. Do korekty poza tymi granicami sluzy PC, albo inne podobne urzadzenia. Zmiane samego filtra zalatwi komp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Używam nazwy systemu motronic bosha ponieważ ten system zarządzania umożliwia zarządzanie silników ZI jednym sterownikiem. Ta prehistoria nie jest tak odległa bo pojawiła się początkowo tylko w luksusowych autach w roku 79 a o dziwo bliźniaczy układ Hondy stosowany w autach acord w roku 80. Pod nazwwą PGM-FI nie kryje się żadna innowacja i opiera się na mapie kątów wyprzedzenia jak w systemie motronic. Ten jakże przestarzały układ pojawił się w VFR800 w 98 roku dopiero...a z resztą pfff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Używam nazwy systemu motronic bosha ponieważ ten system zarządzania umożliwia zarządzanie silników ZI jednym sterownikiem. Ta prehistoria nie jest tak odległa bo pojawiła się początkowo tylko w luksusowych autach w roku 79 a o dziwo bliźniaczy układ Hondy stosowany w autach acord w roku 80. Pod nazwwą PGM-FI nie kryje się żadna innowacja i opiera się na mapie kątów wyprzedzenia jak w systemie motronic. Ten jakże przestarzały układ pojawił się w VFR800 w 98 roku dopiero...a z resztą pfff Uklad Motronic z np.ukladem ktory uzyty byl w 98 VFR ma tyle wspolnego ze jeden i drugi uzywaja wtryskiwaczy do dozowania paliwa.I na tym podobienstwa sie koncza.To tak jakby powiedziec ze skoro yzf750 i shl 175 maja gaznik(i) to to wsumie jedno i to samo. Podstawowa sprawa to brak przeplywomierza i inywidualne przepustnice,dawka paliwa jest kalkulowana w inny sposob w motocyklach. "opiera sie na mapie kata wyprzedzenia ", Co ty przez to rozumiesz ? Uklad wtryskowy w przecietnym motocyklu sportowym duzo jest bardziej zblizony do wyscigowych silnikow np.F1 niz do puszki ktora ma za zadanie toczyc sie po drodze przy 2-4 tys obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 (edytowane) Occult, tak jak już Adam napisał, elektronika sama sobie poradzi - nie przeszkadzaj jej, a moto będzie jeździło. Co do samych układów wtryskowych, motronic to rozwiązanie konkretnego producenta, tak samo jak pgmfi system zaprojektowany przez honde. Zasada działania jest identyczna - cele są inaczej realizowane. Układay zasilania/zapłonowe puszek i motocykli działaja na dokładnie takiej samej zasadzie, to że sinik w motocyklu szybciej się kręci nie oznacza, że tam jest stosowana kosmiczna technologia, lepsza (szybsza elektronika) i wtryskiwacze o bardzo małej bezwładności (samochodowe przy 12KRPM cały czas by były otwarte), dawka paliwa jest w podobny sposób obliczana - z mapy wtrysku zapłonu na podtawie obciążenia/obrotów, porygowana przez np. czujnik tlenu, temperaturę zasysanego powietrza, cieczy i czasami kilku innych czujników (te własnie dodatkowe czujniki to główne różnice pomiędzy różnymi rozwiązaniami). W motocyklach nigdy nie występuje MAF, zawsze MAP do okreslania ilości powietrza. Czyjnik jest jeden, tylko w jednej gardzieli (nie widziałem rozwiązania z czujnikiem dla każdego TB) dlatego przepustnice trzeba od czasu do czasu (zgodznie z zaleceniami producenta) synchronizować aby w każdej było takie samo podcisnienie. Edytowane 28 Lipca 2009 przez abu Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 jaka technologia rodem z F1 ??? PGM-FI Honda stosuje do dziś w motocyklacha a układ jest o wiele uboższy niż w civic. Mapa kątów wyprzedzenia...cóż tu tłumaczyć wystarczy poczytać dość obszerne opracowania. Układy wtrysku w motocyklach są banalnie nieskomplikowane i z F1 mają tyle wspólnego co ja z kościołem. Ci którzy boją się wtrysku i nie rozumieją do końca zasad działania twierdzą o jego technologii wymyślonej w NASA. To że auto ma przepływkę (wynika to z konstrukcji kolektora) nie oznacza że to zupełnie inny układ sterujący. Znów się wychyliłem poza "wyczyść gaźniki" lub "zmień świece" i masz babo. Na szczęście nie żyję z forum a z naprawy sysemów motronic :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.