MłodyWilk22 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 (edytowane) Wiadomo, że system ten odpowiada za doprowadzanie swiezego powietrza do układu wydechowego a tym samym pomaga dopalic wylatujace spaliny. http://www.wardsweb.org/busa/hayabusa_mods_pairvalve.html Gośc na w/w stronce pokazuje akurat na Hayabusie jak go zupełnie zdeomnotwac i zaślepic po nim otwory. Pytanie tylko co to ma na celu :icon_question: Mi przychodza tylko dwie rzeczy na myśl: - obniżenie masy motocykla(ale to smieszne bo całośc z weżykami moze wazy góra 0,5kg) - akuart w niektórych hayah pair valve lubi sobie cykac (również w moim przpadku sobie cyka) i niektórych pewnie wkurza( mnie także :) ). Ciekawostka, ze odziwo przestaje cykac bo założeniu przelotowego wydechu. Zauważone takie zjawisko równiez w innych motocyklach... tylko pytanie czy system ten przy okazji nie schładza całego układu wylotowego :icon_question: bo przeciez z filtra do układu wydechowego zasysane jest świeze chłodne powietrze... Czekam na sensowne wypowiedzi... Edytowane 28 Czerwca 2009 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Pytanie jest tylko, czy ewentualne schłodzenie wydechu przyniesie jakąś odcuwalną korzyść w tym moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 to wygląda na zawór egr a więc służy ekologii. można wywalić no chyba że jesteś pro eco :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Schłodzenie układy wydechowego mocy nie przyniesie rzadnej, ale żeby po wymontowaniu tego, orginalne puchy się od wysokiej temperatury nie powypalały :eek: EGR to trochę inna sprawa - niedoplone spaliny wracają spowortem do układu zasilania mieszajac sie ze swiezym powietzerm a nastepnie są jeszcze raz zasysane przez silnik i jeszcze raz spalane. Sam mam TDI-ka i tam po zaślepieniu EGR-a jest wyczuwalne lekkie ożeźwienie :) W przypadku piar system swieze powietrze zasyane jest jedynie do układu wylotowego, wiec wydaje mi się, ze jezeli chodzi o moc to czy z tym system czy bez niego bedzie identyczna... Zapewne ekologia po zdemontowaniu tego systemu idzie w dostawkę..., ale pytanie po co gośc to demontuje... Chyba nie dlatego że jest przeciwnikiem ekologi :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 to też jest nazywane egr ale działa w drugą strone w niektórych silnikach np opel czy m3 jest dodatkowa pompa powietrza która ładuje na ssaniu powietrze przed kata ale tylko na wolnych obrotach , tak czy siak ekologia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 W wylatujących spalinach znajdują się niedopalone cząstki paliwa podawanie powietrza do kolektora wydechowego powoduje że te niedopalone resztki bo zetknięciu z nim ulegają spaleniu tym samym spaliny stają się czystsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 (edytowane) W wylatujących spalinach znajdują się niedopalone cząstki paliwa podawanie powietrza do kolektora wydechowego powoduje że te niedopalone resztki bo zetknięciu z nim ulegają spaleniu tym samym spaliny stają się czystsze. Jasne i logiczne :) Tylko po cholere to demontować :icon_question: Roboty naprawdę sporo a korzyści zero.... Coś w tym musi być, alebo gość poprostu przesadza bo w sumie pierwszy raz się z tym spotkałem, że ktoś demontuje ten układ.... Zadałem wiec gościowi na maila pytanie po co to usuwał... No i dzis rano przyszła odpwiedź: "To prevent backfires with the aftermarket exhaust" Edytowane 29 Czerwca 2009 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Ten system nie ma żadnego znaczenia na uzyskiwaną moc, nawet w skuterach 2T czy 4T (większość dzieci uważa że to blokada). W niektórych rozwiązaniach silników wpływa to także na szybsze rozgrzewanie katalizatora (szybszy start jego pracy). Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider143 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zgadza sie, pompy powietrza stosowane tak popularnie w nowych autach (np. oplach) sluzą tylko temu aby sonda i kat jak najszybciej podjęły prace po zimnym rozruchu silnika. Pseudo-tuningowcy zazwyczaj znani są z tego że wywalają wszystko co "niepotrzebne" pozostawiając tylko to co zapewnia prace silnikowi i pozwala mu sie toczyc po drodze :icon_eek: Czasem takie nieprzemyslane akcje w sposob dosc skuteczny kastrują silnik ale wg wlascicieli znacząco podnoszą wydajnosc jednostki napedowej :icon_mrgreen: Ja bym tego ukladu nie ruszal, jak brak Ci mocy w Hayce to polecam jakis zaklad dla obłąkanych/wariatów :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 A co do rzekomego "schlodzenia spalin" to wlasnie odwrotnie-przeciez dodatkowe powietrze ma na celu dopalenie spalin wiec temperatura sie zwiekszy, co moze zniszczyc aftermarketowy wydech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Jeśli układ wydechowy będzie nadal wyposażony w katalizator to z pewnością przepali wydech. Kat zawsze mocno zwiększa temperaturę. Dodam może niezbyt trafny przykład, dwusuwowe skutery pewnej firmy, po 100 km pękają listki zaworu membranowego przez co spaliny idą do filtra powietrza i silnik się dusi, natomiast po kilku tysiącach kilometrów wydech przepala się i zatyka wygłuszeniem przez znajdujący się wewnątrz katalizator. Teraz firma daje na gwarancji wydechy bez katalizatora. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Czy zrozumiales ( Mlody Wilk ) odpowiedz ??? Facet demontuje to tylko po to zeby zapobiec strzalom w wydech aftermarket przy dopalaniu spalin, jezeli masz wydech fabryczny to sprawa cie nie dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.