Skocz do zawartości

Pair System


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo, że system ten odpowiada za doprowadzanie swiezego powietrza do układu wydechowego a tym samym pomaga dopalic wylatujace spaliny.

 

http://www.wardsweb.org/busa/hayabusa_mods_pairvalve.html

 

Gośc na w/w stronce pokazuje akurat na Hayabusie jak go zupełnie zdeomnotwac i zaślepic po nim otwory.

 

Pytanie tylko co to ma na celu :icon_question:

 

Mi przychodza tylko dwie rzeczy na myśl:

 

- obniżenie masy motocykla(ale to smieszne bo całośc z weżykami moze wazy góra 0,5kg)

- akuart w niektórych hayah pair valve lubi sobie cykac (również w moim przpadku sobie cyka) i niektórych pewnie wkurza( mnie także :) ). Ciekawostka, ze odziwo przestaje cykac bo założeniu przelotowego wydechu. Zauważone takie zjawisko równiez w innych motocyklach...

 

tylko pytanie czy system ten przy okazji nie schładza całego układu wylotowego :icon_question: bo przeciez z filtra do układu wydechowego zasysane jest świeze chłodne powietrze...

 

Czekam na sensowne wypowiedzi...

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schłodzenie układy wydechowego mocy nie przyniesie rzadnej, ale żeby po wymontowaniu tego, orginalne puchy się od wysokiej temperatury nie powypalały :eek:

 

EGR to trochę inna sprawa - niedoplone spaliny wracają spowortem do układu zasilania mieszajac sie ze swiezym powietzerm a nastepnie są jeszcze raz zasysane przez silnik i jeszcze raz spalane.

Sam mam TDI-ka i tam po zaślepieniu EGR-a jest wyczuwalne lekkie ożeźwienie :)

 

W przypadku piar system swieze powietrze zasyane jest jedynie do układu wylotowego, wiec wydaje mi się, ze jezeli chodzi o moc to czy z tym system czy bez niego bedzie identyczna...

 

Zapewne ekologia po zdemontowaniu tego systemu idzie w dostawkę..., ale pytanie po co gośc to demontuje... Chyba nie dlatego że jest przeciwnikiem ekologi :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to też jest nazywane egr ale działa w drugą strone w niektórych silnikach np opel czy m3 jest dodatkowa pompa powietrza która ładuje na ssaniu powietrze przed kata ale tylko na wolnych obrotach , tak czy siak ekologia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wylatujących spalinach znajdują się niedopalone cząstki paliwa podawanie powietrza do kolektora wydechowego powoduje że te niedopalone resztki bo zetknięciu z nim ulegają spaleniu tym samym spaliny stają się czystsze.

 

Jasne i logiczne :) Tylko po cholere to demontować :icon_question: Roboty naprawdę sporo a korzyści zero....

 

Coś w tym musi być, alebo gość poprostu przesadza bo w sumie pierwszy raz się z tym spotkałem, że ktoś demontuje ten układ....

 

 

 

 

Zadałem wiec gościowi na maila pytanie po co to usuwał...

 

No i dzis rano przyszła odpwiedź:

 

"To prevent backfires with the aftermarket exhaust"

Edytowane przez MłodyWilk22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten system nie ma żadnego znaczenia na uzyskiwaną moc, nawet w skuterach 2T czy 4T (większość dzieci uważa że to blokada). W niektórych rozwiązaniach silników wpływa to także na szybsze rozgrzewanie katalizatora (szybszy start jego pracy).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, pompy powietrza stosowane tak popularnie w nowych autach (np. oplach) sluzą tylko temu aby sonda i kat jak najszybciej podjęły prace po zimnym rozruchu silnika.

Pseudo-tuningowcy zazwyczaj znani są z tego że wywalają wszystko co "niepotrzebne" pozostawiając tylko to co zapewnia prace silnikowi i pozwala mu sie toczyc po drodze :icon_eek:

Czasem takie nieprzemyslane akcje w sposob dosc skuteczny kastrują silnik ale wg wlascicieli znacząco podnoszą wydajnosc jednostki napedowej :icon_mrgreen:

Ja bym tego ukladu nie ruszal, jak brak Ci mocy w Hayce to polecam jakis zaklad dla obłąkanych/wariatów :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli układ wydechowy będzie nadal wyposażony w katalizator to z pewnością przepali wydech. Kat zawsze mocno zwiększa temperaturę.

Dodam może niezbyt trafny przykład, dwusuwowe skutery pewnej firmy, po 100 km pękają listki zaworu membranowego przez co spaliny idą do filtra powietrza i silnik się dusi, natomiast po kilku tysiącach kilometrów wydech przepala się i zatyka wygłuszeniem przez znajdujący się wewnątrz katalizator. Teraz firma daje na gwarancji wydechy bez katalizatora.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...