Skocz do zawartości

Olej do starego silnika?


Rocks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat olejów przerabiany był tysiące razy, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Kupiłem kawasaki ZZR 600 z 1991 roku, muszę w nim wymienic olej. Co do niego wlać? Syntetyk? Pół syntetyk? Jaka gęstość/lepkość? 15W40 będzie ok? Jakiej firmy kupić olej?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lanie samochodowego oleju do moto to jak zoofilia.

Źródeł manuali w necie jest mnóstwo.Wystarczy wujka googla spytać.

Olej 10W40 spełni wszystkie wymogi prawidłowej pracy silnika, skrzyni i sprzęgła.

 

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam poczytać owe forum. Pan Adam M. chyba najlepiej tłumaczył powszechną głupotę jaką jest rozszczelnienie silnika pod wpływem lania syntetycznego oleju.

 

Co do lania samochodowego oleju, dużo ludzi mówi, że silnik to silnik, więc co za różnica. Wytłumaczy mi ktoś czemu nie można? Nie musi być dokładnie, po prostu, żeby mnie przekonać.

 

Ile tego oleju mam kupić?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Studiujesz medycynę, więc niegłupi z Ciebie chłop, ale radzić to Ty sobie nie umiesz, lub nie chcesz.

 

http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual

Tutaj masz serwisówki, ściągnij, poczytaj

 

Nie masz wytycznych na tabliczce znamionowej?

 

W jakim motocyklu takie informacje są umieszczane na tabliczce ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie jezdze na samochodowych syntetykach w swoich motocyklach, ale nikogo do tego nie zmuszam.

Teoria jest taka ze od pewnego czasu zmniejszyl sie znacznie udzial dodatkow chroniacych czesci wspolpracujace ze soba "ruchem posuwisto zwrotnym" :) z uwagi na niszczenie przez te dodatki katalizatorow.

Ja osobiscie zadnych problemow z moimi silnikami z tego tytulu nie stwierdzilem, jednakze dla osob przestraszonych a dalej chcacych zaplacic taniej niz za motocyklowy olej proponuje unikac olei z oznaczeniem "energy conserving" i szukac olei z certyfikatem JASO MA, oprocz SAE.

Dla pytajacego kazdy olej o oznaczeniu SAE20W50 i szerszym ( np 5W50 / 10W60 ) bedzie dobry, a od zasobnosci kieszeni i upodoban zalezy czy wlejesz sobie mineral, pol czy pelen syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam poczytać owe forum. Pan Adam M. chyba najlepiej tłumaczył powszechną głupotę jaką jest rozszczelnienie silnika pod wpływem lania syntetycznego oleju.

 

Co do lania samochodowego oleju, dużo ludzi mówi, że silnik to silnik, więc co za różnica. Wytłumaczy mi ktoś czemu nie można? Nie musi być dokładnie, po prostu, żeby mnie przekonać.

 

Ile tego oleju mam kupić?

 

Pozdrawiam!

 

Olej do motocykli ma kilka specjalnych komponentów powodujących lepszą pracę tarcz sprzęgłowych.

Samochodowy można praktycznie lać tylko do silników z suchym sprzęgłem i to nie do wszystkich.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to po co pytasz.lej to co on.a o wplywie oleju na uszczelniacze jest duzo lektur nawet na necie.wystarca google,tylko trtzeba chciec wlozyc troche wysilku.

pozdr

 

prosilem o uzasadnienie, z google potrafie kozystac, uwierz na slowo:) widzialem rowniez silniki po mineralnym castrolu, kilkaset tys km, osady uszczelniajace to urban legend..... a uszczelniacze? sorki ale nie jestem wstanie wyobrazic sobie fizycznej przyczyny uszkodzenia ich przez olej... dawaj fakty kolego

 

tak jak piotr powiedzial, kwestia sprzegla, niestety ja nie pamietam czasow kiedy oleje nie mialy detergentow i nie czyscily silnika ale po rozbiorce swojej hondy widzialem ze tam jest czysto tak ze jesc mozna, myslisz ze do tej kawy ktos lal tzw "superol"? a na necie jest sopro info to fakt, kopalnia wiedzy! ale nikt tego nie weryfikuje... i przypadki byly ze mosty sie walily...

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0w/30 na tor? myślałem że na tor leje sie coś o większej stabilności w wysokich temperaturach?

 

Masz na mysli stabilnosc czy lepkosc ? ,dwie rozne rzeczy .

 

Testy przeprowadzone na gsxr1000 i r1 wykazaly ze dobry wyscigowy olej da dodatkowe 3-4 km w porownaniu z mineralnym 10w/40.Olej taki ulega duzo szybszemu zuzyciu i zapewne nie sprzyja dlugowiecznosci silnika.

 

http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/photo_15.html

 

duzo informacji na temat olei ,bynajmniej nie daje to jednoznacznej odpowiedzi czy oleje motocyklowe sa lepsze,niektore sa,inne gorsze niz samochodowe.

 

http://www.sportrider.com/tech/146_0308_oil/index.html

 

http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to było takie proste jeżdzilibyśmy na "kujawskim" lub "bartku". Każdy do swojego sprzętu może lać co chce. Udzielając rad trzeba być jednak bardziej wstrzemięźliwym. Tragedii oczywiście nie będzie. Co najwyżej ponowny zakup oleju i filtra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...