Rocks Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam, temat olejów przerabiany był tysiące razy, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Kupiłem kawasaki ZZR 600 z 1991 roku, muszę w nim wymienic olej. Co do niego wlać? Syntetyk? Pół syntetyk? Jaka gęstość/lepkość? 15W40 będzie ok? Jakiej firmy kupić olej? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dav!doV Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 ja jestem zwolennikiem pelnych syntetykow, poczytaj czym sie roznia oleje.. W manualu jest jaki olej pasuje najlepiej do Twojej maszyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Najbezpieczniejszy będzie półsyntetyk o parametrach podanych w manualu, ewentualnie na korku wlewu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rocks Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Nie mam manuala. Co polecicie? Moze być po prostu silnikowy czy motocyklowy konkretnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Lanie samochodowego oleju do moto to jak zoofilia. Źródeł manuali w necie jest mnóstwo.Wystarczy wujka googla spytać. Olej 10W40 spełni wszystkie wymogi prawidłowej pracy silnika, skrzyni i sprzęgła. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bar27 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Wlej półsyntetyka 10w40 (osobiście leję motula w zzr 1100 przebieg 78tyś). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rocks Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Polecam poczytać owe forum. Pan Adam M. chyba najlepiej tłumaczył powszechną głupotę jaką jest rozszczelnienie silnika pod wpływem lania syntetycznego oleju. Co do lania samochodowego oleju, dużo ludzi mówi, że silnik to silnik, więc co za różnica. Wytłumaczy mi ktoś czemu nie można? Nie musi być dokładnie, po prostu, żeby mnie przekonać. Ile tego oleju mam kupić? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Studiujesz medycynę, więc niegłupi z Ciebie chłop, ale radzić to Ty sobie nie umiesz, lub nie chcesz. http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual Tutaj masz serwisówki, ściągnij, poczytaj Nie masz wytycznych na tabliczce znamionowej? W jakim motocyklu takie informacje są umieszczane na tabliczce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Ja osobiscie jezdze na samochodowych syntetykach w swoich motocyklach, ale nikogo do tego nie zmuszam. Teoria jest taka ze od pewnego czasu zmniejszyl sie znacznie udzial dodatkow chroniacych czesci wspolpracujace ze soba "ruchem posuwisto zwrotnym" :) z uwagi na niszczenie przez te dodatki katalizatorow. Ja osobiscie zadnych problemow z moimi silnikami z tego tytulu nie stwierdzilem, jednakze dla osob przestraszonych a dalej chcacych zaplacic taniej niz za motocyklowy olej proponuje unikac olei z oznaczeniem "energy conserving" i szukac olei z certyfikatem JASO MA, oprocz SAE. Dla pytajacego kazdy olej o oznaczeniu SAE20W50 i szerszym ( np 5W50 / 10W60 ) bedzie dobry, a od zasobnosci kieszeni i upodoban zalezy czy wlejesz sobie mineral, pol czy pelen syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Polecam poczytać owe forum. Pan Adam M. chyba najlepiej tłumaczył powszechną głupotę jaką jest rozszczelnienie silnika pod wpływem lania syntetycznego oleju. Co do lania samochodowego oleju, dużo ludzi mówi, że silnik to silnik, więc co za różnica. Wytłumaczy mi ktoś czemu nie można? Nie musi być dokładnie, po prostu, żeby mnie przekonać. Ile tego oleju mam kupić? Pozdrawiam! Olej do motocykli ma kilka specjalnych komponentów powodujących lepszą pracę tarcz sprzęgłowych. Samochodowy można praktycznie lać tylko do silników z suchym sprzęgłem i to nie do wszystkich. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 (edytowane) to po co pytasz.lej to co on.a o wplywie oleju na uszczelniacze jest duzo lektur nawet na necie.wystarca google,tylko trtzeba chciec wlozyc troche wysilku. pozdr prosilem o uzasadnienie, z google potrafie kozystac, uwierz na slowo:) widzialem rowniez silniki po mineralnym castrolu, kilkaset tys km, osady uszczelniajace to urban legend..... a uszczelniacze? sorki ale nie jestem wstanie wyobrazic sobie fizycznej przyczyny uszkodzenia ich przez olej... dawaj fakty kolego tak jak piotr powiedzial, kwestia sprzegla, niestety ja nie pamietam czasow kiedy oleje nie mialy detergentow i nie czyscily silnika ale po rozbiorce swojej hondy widzialem ze tam jest czysto tak ze jesc mozna, myslisz ze do tej kawy ktos lal tzw "superol"? a na necie jest sopro info to fakt, kopalnia wiedzy! ale nikt tego nie weryfikuje... i przypadki byly ze mosty sie walily... Edytowane 29 Maja 2009 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 0w/30 na tor? myślałem że na tor leje sie coś o większej stabilności w wysokich temperaturach? Masz na mysli stabilnosc czy lepkosc ? ,dwie rozne rzeczy . Testy przeprowadzone na gsxr1000 i r1 wykazaly ze dobry wyscigowy olej da dodatkowe 3-4 km w porownaniu z mineralnym 10w/40.Olej taki ulega duzo szybszemu zuzyciu i zapewne nie sprzyja dlugowiecznosci silnika. http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/photo_15.html duzo informacji na temat olei ,bynajmniej nie daje to jednoznacznej odpowiedzi czy oleje motocyklowe sa lepsze,niektore sa,inne gorsze niz samochodowe. http://www.sportrider.com/tech/146_0308_oil/index.html http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Gdyby to było takie proste jeżdzilibyśmy na "kujawskim" lub "bartku". Każdy do swojego sprzętu może lać co chce. Udzielając rad trzeba być jednak bardziej wstrzemięźliwym. Tragedii oczywiście nie będzie. Co najwyżej ponowny zakup oleju i filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 ale w usa nie ma vat 22% prawie na wszystko czasem to chyba w ogole nie ma vat. delewar ? ja bym wlal motocyklowy pol syntetyk 10/40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.