kornol Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Witam, bardzo mi sie spodobała Kawasaki ZX12R. Znajomy ma na sprzedaż. Przysiadłem sie do tego, przewiozłem i bardzo odpowiada mi pozycja.... jednak jest zdecydowanie za mocny. Ma założony Power Comander i wykres z hamowni mi pokazywał- moto wykręcone na 205 KM. Teraz mam pytanie, czy przez PowerComandera da rade obniżyć moc 12-tki tak do 120-130 km na początek. Jednak jeśli po dodaniu gazu przy 100 km/h przy dobrej i nagrzanej gumie powoduje jej poślizg to po przesiadce z 45 km w moim XT chciałbym obniżyć moc do ok 120-130 km ( jeżdze na bandicie 1,2 i moc odpowiednia) i po opanowaniu na przyszły bądz następny sezon odblokować maszynke. Czy jest to możliwe? da sie to zrobić ? Jeśli tak to jaki koszt i czy nie przyczyni sie to źle dla podzespołów ( chodzi mi o silnik). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 jak motocykl jest za mocny to wogole sie na niego niepchaj , albo nieprzekraczaj 8tys obr/min :icon_mrgreen: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 wiedziałem że tego typu wypowiedzi sie pojawią. Nie czekałem na nie, ja sie pytam czy jest to możliwe, po to powstał ten temat żeby sie dowiedzieć czy jest to możliwe jeśli tak to ile mogło by to mniej wiecej kosztować i czy ktoś to zrobi dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Ma założony Power Comander i wykres z hamowni mi pokazywał- moto wykręcone na 205 KM. pzdr Pierwszego Kwietnia to bylo pare tygodni temu,,,,,,,,,,zapewne ci fachowcy ktorzy zmierzyli na hamawni 205 Km beda tez i w stanie obnizyc moc do 120 konikow .Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Pierwszego Kwietnia to bylo pare tygodni temu,,,,,,,,,,zapewne ci fachowcy ktorzy zmierzyli na hamawni 205 Km beda tez i w stanie obnizyc moc do 120 konikow .Powodzenia. No Polska do dziwna kraja, gość płaci gość wymaga w tym wypadku 205. Co do wątku jeśli PC steruje również zapłonem, wystarczy opóżnić o 5st zapłon, a najbardziej trafnym rozwiązaniem jest zastosowanie kryz pod wtryskami i zastosowanie dzwigni blokującej maksymalne otwarcie przepustnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Najprostszy i najskuteczniejszy sposób to mechaniczne ograniczenie otwarcia przepustnicy. Możliwe do wykonania w każdym motocyklu z "linkowym" sterowaniem przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 :biggrin: Mechaniczna kastracja to połowa sukcesu. Poniżej danych obrotów moto i tak nieźle ciśnie (1200ccm robi swoje) więc to nie załatwia sprawy. Kolega kupi to, pojadzie na wycieczkę i w połowie drogi złapie go deszcz i co wtedy? Dodanie gazu = walka o życie? :biggrin: Power Commander pozwala zwiększyć jak i też zmniejszyć dawkę paliwa podawaną do silnika więc spec z komputerem da radę wykastrować taki silnik. Popytaj speców w serwisach ile to kosztuje. Jeśli za drogo to poszukaj oryg. modułu od tego motocykla i powróć do fabrycznej mocy. Jak Ci się "znudzi" moc ZX12R :biggrin: to założysz PC z szuflady i po sprawie. :biggrin: Albo załóż zestaw napędowy z mniejszą o kilka zębów tylną zębatką. Nie będzie wtedy taki ostry. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 24 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 przy moim wzroście i masie ciężko znaleźć motocykl sportowy na którym nie wyglądałbym jak na "psie". tak jak mówisz, na suchym i na ogrzanej oponce występował poślizg tylnego koła co dopiero na deszczu. Nie ma nikt jakiegoś kontaktu do takich szpecy. W PC3 widziałem możliwość 3 map zapłonu, nie wiem jaki on tam ma założony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Power Commander pozwala zwiększyć jak i też zmniejszyć dawkę paliwa podawaną do silnika więc spec z komputerem da radę wykastrować taki silnik. Nie do potrzebnego stopnia,chcialby zauwazyc ze kolega potrzebuje zmniejszyc moc za 205 ( ;) ) do 120. Manipulujac skladem mieszanki z mapa zaplonu mozna zmniejszyc o okolo 10 %, ale wiecej to juz nie bez absurdalnego zazynania silnika. Na powaznie,zastosowac blokade maksywalnego kata uchylenia przepustnicy,zx12r ma relatywnie slaby dol,cale "uderzenie "skoncentrowane jest na gorze dlatego powinno byc O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Ja na twoim miejscu,zmniejszył bym skok przepustnicy za pomocą tulei,i tym samym ograniczył obroty silnika do np.7000.W miarę nabierania doświadczenia można stopniowo podwyższać ilość obrotów poprzez zwiększanie skoku dzwigni przepustnicy.Jest to trick tani i łatwy do zamontowania. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 tylko mówisz ze obniżenie wiecej niż 10 % to zażynanie silnika, ale GSXR 600 bodajże K5 oferowana była z mocą zblokowaną bodajże do ok 30KM , puźniej elektronicznie moc przywracana do docelowej. Takie coś wychodziło prosto z fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 (edytowane) Sam PCIII nie steruje w ogóle zapłonem. Trzeba dołożyć moduł zapłonu. Tu go można zobaczyć. Zresztą PC powoduje jedynie optymalizację mieszanki, więc co da, jeśli zmniejszą mu "owi fachowcy" dawkę paliwa? Będzie jezdził na ubogiej? A tak ogólnie w temacie, to ja nie rozumiem takich wypowiedzi. Nie pasuje mi moc moto nie kupuje. Przecież żaden motocykl nie jedzie sam. Miałem 12-tkę i wiem jak ciągnie, jak jest deszcz i koleiny to i 7kRPM wystarczy, żeby porobić się w galoty. Albo się uważa co robi, albo potem robi co uważa... Edytowane 25 Maja 2009 przez Mor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 205 KM wow - kierownik hamowni ma poczucie humoru! Po co co leźć do zapłonu, wystarczy ogranicznik w postaci rurki który nie pozwoli na pełne odkręcenie gazu. Albo zwyczajnie nie odkręcać gazu poza połowę jego możliwości. Wojtek RR - stosując tulejkę nie obniżysz wartości obrotów przy których jest osiągana moc maksymalna. Dalej będziesz mieć moc przy takich samych obrotach z tym ze moc będzie niższa. Fachowo to się nazywa obciążenie częściowe silnika. Chcąc mieć moc przy niższych obrotach zabawę rozpoczyna się od wstawienia bardziej leniwych wałków rozrządu, to pociąga za sobą wzrost ciśnienia sprężania, wiec trzeba najczęściej zmienić głowice itd Słowem długa zabawa... Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Jak Ci się podoba dwunastka to kup sobie "zwykłą" Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Kornol, a gdzie ta 12 ma zmierzone te 205KM? Na gumie? Cóż takiego kosmicznego ma na pokładzie, że tyle wyszło? Kto to mierzył, gdzie i na czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.