Skocz do zawartości

Obniżenie mocy przez Power Comander w ZX12R


kornol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, bardzo mi sie spodobała Kawasaki ZX12R. Znajomy ma na sprzedaż. Przysiadłem sie do tego, przewiozłem i bardzo odpowiada mi pozycja.... jednak jest zdecydowanie za mocny. Ma założony Power Comander i wykres z hamowni mi pokazywał- moto wykręcone na 205 KM.

 

Teraz mam pytanie, czy przez PowerComandera da rade obniżyć moc 12-tki tak do 120-130 km na początek. Jednak jeśli po dodaniu gazu przy 100 km/h przy dobrej i nagrzanej gumie powoduje jej poślizg to po przesiadce z 45 km w moim XT chciałbym obniżyć moc do ok 120-130 km ( jeżdze na bandicie 1,2 i moc odpowiednia) i po opanowaniu na przyszły bądz następny sezon odblokować maszynke.

 

Czy jest to możliwe? da sie to zrobić ? Jeśli tak to jaki koszt i czy nie przyczyni sie to źle dla podzespołów ( chodzi mi o silnik).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedziałem że tego typu wypowiedzi sie pojawią.

 

Nie czekałem na nie, ja sie pytam czy jest to możliwe, po to powstał ten temat żeby sie dowiedzieć czy jest to możliwe jeśli tak to ile mogło by to mniej wiecej kosztować i czy ktoś to zrobi dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma założony Power Comander i wykres z hamowni mi pokazywał- moto wykręcone na 205 KM.

 

 

pzdr

 

Pierwszego Kwietnia to bylo pare tygodni temu,,,,,,,,,,zapewne ci fachowcy ktorzy zmierzyli na hamawni 205 Km beda tez i w stanie obnizyc moc do 120 konikow .Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszego Kwietnia to bylo pare tygodni temu,,,,,,,,,,zapewne ci fachowcy ktorzy zmierzyli na hamawni 205 Km beda tez i w stanie obnizyc moc do 120 konikow .Powodzenia.

No Polska do dziwna kraja, gość płaci gość wymaga w tym wypadku 205. Co do wątku jeśli PC steruje również zapłonem, wystarczy opóżnić o 5st zapłon, a najbardziej trafnym rozwiązaniem jest zastosowanie kryz pod wtryskami i zastosowanie dzwigni blokującej maksymalne otwarcie przepustnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: Mechaniczna kastracja to połowa sukcesu. Poniżej danych obrotów moto i tak nieźle ciśnie (1200ccm robi swoje) więc to nie załatwia sprawy. Kolega kupi to, pojadzie na wycieczkę i w połowie drogi złapie go deszcz i co wtedy? Dodanie gazu = walka o życie? :biggrin:

 

Power Commander pozwala zwiększyć jak i też zmniejszyć dawkę paliwa podawaną do silnika więc spec z komputerem da radę wykastrować taki silnik. Popytaj speców w serwisach ile to kosztuje. Jeśli za drogo to poszukaj oryg. modułu od tego motocykla i powróć do fabrycznej mocy. Jak Ci się "znudzi" moc ZX12R :biggrin: to założysz PC z szuflady i po sprawie. :biggrin:

 

Albo załóż zestaw napędowy z mniejszą o kilka zębów tylną zębatką. Nie będzie wtedy taki ostry. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy moim wzroście i masie ciężko znaleźć motocykl sportowy na którym nie wyglądałbym jak na "psie".

 

tak jak mówisz, na suchym i na ogrzanej oponce występował poślizg tylnego koła co dopiero na deszczu.

 

Nie ma nikt jakiegoś kontaktu do takich szpecy.

 

W PC3 widziałem możliwość 3 map zapłonu, nie wiem jaki on tam ma założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Power Commander pozwala zwiększyć jak i też zmniejszyć dawkę paliwa podawaną do silnika więc spec z komputerem da radę wykastrować taki silnik.

 

Nie do potrzebnego stopnia,chcialby zauwazyc ze kolega potrzebuje zmniejszyc moc za 205 ( ;) ) do 120.

 

Manipulujac skladem mieszanki z mapa zaplonu mozna zmniejszyc o okolo 10 %, ale wiecej to juz nie bez absurdalnego zazynania silnika.

 

Na powaznie,zastosowac blokade maksywalnego kata uchylenia przepustnicy,zx12r ma relatywnie slaby dol,cale "uderzenie "skoncentrowane jest na gorze dlatego powinno byc O.K.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu,zmniejszył bym skok przepustnicy za pomocą tulei,i tym samym ograniczył obroty silnika do np.7000.W miarę nabierania doświadczenia można stopniowo podwyższać ilość obrotów poprzez zwiększanie skoku dzwigni przepustnicy.Jest to trick tani i łatwy do zamontowania. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko mówisz ze obniżenie wiecej niż 10 % to zażynanie silnika, ale GSXR 600 bodajże K5 oferowana była z mocą zblokowaną bodajże do ok 30KM , puźniej elektronicznie moc przywracana do docelowej. Takie coś wychodziło prosto z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam PCIII nie steruje w ogóle zapłonem. Trzeba dołożyć moduł zapłonu. Tu go można zobaczyć. Zresztą PC powoduje jedynie optymalizację mieszanki, więc co da, jeśli zmniejszą mu "owi fachowcy" dawkę paliwa? Będzie jezdził na ubogiej?

 

A tak ogólnie w temacie, to ja nie rozumiem takich wypowiedzi. Nie pasuje mi moc moto nie kupuje. Przecież żaden motocykl nie jedzie sam. Miałem 12-tkę i wiem jak ciągnie, jak jest deszcz i koleiny to i 7kRPM wystarczy, żeby porobić się w galoty. Albo się uważa co robi, albo potem robi co uważa...

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205 KM wow - kierownik hamowni ma poczucie humoru!

 

Po co co leźć do zapłonu, wystarczy ogranicznik w postaci rurki który nie pozwoli na pełne odkręcenie gazu. Albo zwyczajnie nie odkręcać gazu poza połowę jego możliwości.

 

Wojtek RR - stosując tulejkę nie obniżysz wartości obrotów przy których jest osiągana moc maksymalna. Dalej będziesz mieć moc przy takich samych obrotach z tym ze moc będzie niższa. Fachowo to się nazywa obciążenie częściowe silnika.

 

Chcąc mieć moc przy niższych obrotach zabawę rozpoczyna się od wstawienia bardziej leniwych wałków rozrządu, to pociąga za sobą wzrost ciśnienia sprężania, wiec trzeba najczęściej zmienić głowice itd Słowem długa zabawa...

 

 

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...