piotr_boch Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Witam Mam pytanie jakiego rzędu powinien być prąd na poszczególnych fazach z alternatora który posiada 3 fazy, może ktoś kiedyś mierzył i będzie wiedział. zamiescilem link do rysunku alternatora: http://www.cmsnl.com/honda-cb650sc-83-nigh...list/E++10.html rezystancja na poszczegolnych uzwojeniac 1.1 oma (ksiazka podaje 0,4-0,6) prad jaki plynie do uzwojenia podczas przekrecenia stacyjki to 5.3A po czym uzwojenie (środek) zaczyna się grzać-czy to normalne? Pytam się o te prady ponieważ wymieniłem regulator i napiecie ładowania przy 2500rpm jest tylko 12V( na klemach akumulatora) przy 4000rpm rosnie do 13V i nie wiem czy to normalne i nie powinno byc czasem 14V? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 a podaj NAPIĘCIE na wszystkich trzech kablach (i ich kombinacje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_boch Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 a podaj NAPIĘCIE na wszystkich trzech kablach (i ich kombinacje) nie wiem czy nie zrobie zwarcia mierzac napiecia na zoltych przewodach przewody te trafiaja do regulatora napiecia( a jest ich w sumie w alternatorze 5 , 3 zolte z uzwojenia i bialy i czarny z magnesnicy) miedzy czarnym a masa jest 12,7V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Zakładam że używasz multimetru - daj na miernik napięcia do 250V (czy ile tam masz). Woltomierz sam w sobie posiada bardzo dużą rezystancję wewnętrzną (idealny jest rozwarciem) tak więc nie popalisz. Za to amperomierz ma znikomą rezystancję i świetnie przewodzi prąd - min dla tego pewnie grzał Ci się ten przewód. Mierzysz napięcie na żółtych kablach - 1z2, 2z3, i 1z3. Podaj je dla ok. 5 tys obrotów. Co do rezystancji uzwojenia - to zależy od miernika - multimetry nie lubią małych rezystancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Jeżeli te 5,3 A płynie do środkowego uzwojenia wzbudzenia to jest ono na bank zwarte lub zasilanie wzbudzienia w regulatorze jest uszkodzone. Podaj napiecia wg instrukcji toowdiego. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_boch Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 ... Mierzysz napięcie na żółtych kablach - 1z2, 2z3, i 1z3. Podaj je dla ok. 5 tys obrotów. Co do rezystancji uzwojenia - to zależy od miernika - multimetry nie lubią małych rezystancji. Jakiego rzędu napięcia powinienem się spodziewać 14,4V czy też więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Jakiego rzędu napięcia powinienem się spodziewać 14,4V czy też więcej? Napięcie zmienne rzędu 50-70V - koniecznie takie same wartości na każdej fazie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Pamietaj ze mowimy o napieciu zmiennym i nieograniczonym przez regler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_boch Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Napięcie zmienne rzędu 50-70V - koniecznie takie same wartości na każdej fazie. Odpaliłem motor ustawilem miernik na napiecie zmienne i pokazal napiecie 0,1-0,3V na kazdej fazie. Czy to oznacza ze na stojanie jest zwarcie miedzyzwojowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Odpaliłem motor ustawilem miernik na napiecie zmienne i pokazal napiecie 0,1-0,3V na kazdej fazie. Czy to oznacza ze na stojanie jest zwarcie miedzyzwojowe? Jeżeli pomiar robiłeś na rozpiętej wtyczce alternatora to teraz wypada wypisać AKT ZGONU alternatora i szukać innego lub oddać do przezwojenia w sprawdzonym przez motocyklistów serwisie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Odpaliłem motor ustawilem miernik na napiecie zmienne i pokazal napiecie 0,1-0,3V na kazdej fazie. Czy to oznacza ze na stojanie jest zwarcie miedzyzwojowe? Napisz gdzie wtykałeś kable. Tak niskie napięcie mi się nie podoba do tego stopnia, że wietrzę źle wykonany pomiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_boch Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Napisz gdzie wtykałeś kable. Tak niskie napięcie mi się nie podoba do tego stopnia, że wietrzę źle wykonany pomiar. Pomiar robilem na wypietej wtyczce wiec taj jak napisal Piotr ZGOD oddalem chlopaka do sprawdzenia moze podejma sie przewiniecia. Z profesjonalnym zakładem specjalizującym się w przewijaniu alternatorów to będzie problem jeste z wielkopolski ale bliżej mam do wrocławia niż do poznania jeżeli macie jakieś namiary na profedjonalne zakłady to proszę o podesłanie. Ile kosztuje taka usługa ? Dzieki za pomoc w diagnozie "pacjenta" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Pomiar robilem na wypietej wtyczce wiec taj jak napisal Piotr ZGOD oddalem chlopaka do sprawdzenia moze podejma sie przewiniecia. Z profesjonalnym zakładem specjalizującym się w przewijaniu alternatorów to będzie problem jeste z wielkopolski ale bliżej mam do wrocławia niż do poznania jeżeli macie jakieś namiary na profedjonalne zakłady to proszę o podesłanie. Ile kosztuje taka usługa ? Dzieki za pomoc w diagnozie "pacjenta" Piotr napisał "na każdej fazie", a to nie jest jednoznaczne. Stąd moje pytanie, gdzie wtykałeś kable. Profesjonalnie może przewinąć firma z mojego podpisu. Możesz wysłać pocztą. Szczegóły trzeba obgadać z szefem, bo nie ja się zajmuję drutami :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 A mam pytanie. Zasilanie wzbudzenia to zostawiłeś? czy wypiąłeś całą kostkę 5 przewodów Pytanie tylko dla upewnienia się. Bo jeśli wypiłeś zasilanie wzbudzenia to napięcia tego rzędu nie dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 loko, mowa o alternatorze samowzbudnym-tam nie ma wzbudzenia ani szczotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.