Skocz do zawartości

alternator-prad alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie jakiego rzędu powinien być prąd na poszczególnych fazach z alternatora który posiada 3 fazy, może ktoś kiedyś mierzył i będzie wiedział.

 

zamiescilem link do rysunku alternatora: http://www.cmsnl.com/honda-cb650sc-83-nigh...list/E++10.html

 

rezystancja na poszczegolnych uzwojeniac 1.1 oma (ksiazka podaje 0,4-0,6) prad jaki plynie do uzwojenia podczas przekrecenia stacyjki to 5.3A po czym uzwojenie (środek) zaczyna się grzać-czy to normalne?

 

Pytam się o te prady ponieważ wymieniłem regulator i napiecie ładowania przy 2500rpm jest tylko 12V( na klemach akumulatora) przy 4000rpm rosnie do 13V i nie wiem czy to normalne i nie powinno byc czasem 14V?

 

pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podaj NAPIĘCIE na wszystkich trzech kablach (i ich kombinacje)

 

nie wiem czy nie zrobie zwarcia mierzac napiecia na zoltych przewodach

przewody te trafiaja do regulatora napiecia( a jest ich w sumie w alternatorze 5 , 3 zolte z uzwojenia i bialy i czarny z magnesnicy) miedzy czarnym a masa jest 12,7V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że używasz multimetru - daj na miernik napięcia do 250V (czy ile tam masz). Woltomierz sam w sobie posiada bardzo dużą rezystancję wewnętrzną (idealny jest rozwarciem) tak więc nie popalisz.

Za to amperomierz ma znikomą rezystancję i świetnie przewodzi prąd - min dla tego pewnie grzał Ci się ten przewód.

Mierzysz napięcie na żółtych kablach - 1z2, 2z3, i 1z3. Podaj je dla ok. 5 tys obrotów.

Co do rezystancji uzwojenia - to zależy od miernika - multimetry nie lubią małych rezystancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te 5,3 A płynie do środkowego uzwojenia wzbudzenia to jest ono na bank zwarte lub zasilanie wzbudzienia w regulatorze jest uszkodzone.

Podaj napiecia wg instrukcji toowdiego.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Mierzysz napięcie na żółtych kablach - 1z2, 2z3, i 1z3. Podaj je dla ok. 5 tys obrotów.

Co do rezystancji uzwojenia - to zależy od miernika - multimetry nie lubią małych rezystancji.

 

Jakiego rzędu napięcia powinienem się spodziewać 14,4V czy też więcej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego rzędu napięcia powinienem się spodziewać 14,4V czy też więcej?

 

Napięcie zmienne rzędu 50-70V - koniecznie takie same wartości na każdej fazie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie zmienne rzędu 50-70V - koniecznie takie same wartości na każdej fazie.

 

 

Odpaliłem motor ustawilem miernik na napiecie zmienne i pokazal napiecie 0,1-0,3V na kazdej fazie.

 

Czy to oznacza ze na stojanie jest zwarcie miedzyzwojowe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem motor ustawilem miernik na napiecie zmienne i pokazal napiecie 0,1-0,3V na kazdej fazie.

 

Czy to oznacza ze na stojanie jest zwarcie miedzyzwojowe?

 

Jeżeli pomiar robiłeś na rozpiętej wtyczce alternatora to teraz wypada wypisać AKT ZGONU alternatora i szukać innego lub oddać do przezwojenia w sprawdzonym przez motocyklistów serwisie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem motor ustawilem miernik na napiecie zmienne i pokazal napiecie 0,1-0,3V na kazdej fazie.

 

Czy to oznacza ze na stojanie jest zwarcie miedzyzwojowe?

Napisz gdzie wtykałeś kable. Tak niskie napięcie mi się nie podoba do tego stopnia, że wietrzę źle wykonany pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz gdzie wtykałeś kable. Tak niskie napięcie mi się nie podoba do tego stopnia, że wietrzę źle wykonany pomiar.

 

Pomiar robilem na wypietej wtyczce wiec taj jak napisal Piotr ZGOD oddalem chlopaka do sprawdzenia moze podejma sie przewiniecia.

 

Z profesjonalnym zakładem specjalizującym się w przewijaniu alternatorów to będzie problem jeste z wielkopolski ale bliżej mam do wrocławia niż do poznania jeżeli macie jakieś namiary na profedjonalne zakłady to proszę o podesłanie.

 

Ile kosztuje taka usługa ?

 

Dzieki za pomoc w diagnozie "pacjenta"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar robilem na wypietej wtyczce wiec taj jak napisal Piotr ZGOD oddalem chlopaka do sprawdzenia moze podejma sie przewiniecia.

 

Z profesjonalnym zakładem specjalizującym się w przewijaniu alternatorów to będzie problem jeste z wielkopolski ale bliżej mam do wrocławia niż do poznania jeżeli macie jakieś namiary na profedjonalne zakłady to proszę o podesłanie.

 

Ile kosztuje taka usługa ?

 

Dzieki za pomoc w diagnozie "pacjenta"

Piotr napisał "na każdej fazie", a to nie jest jednoznaczne. Stąd moje pytanie, gdzie wtykałeś kable.

 

Profesjonalnie może przewinąć firma z mojego podpisu. Możesz wysłać pocztą. Szczegóły trzeba obgadać z szefem, bo nie ja się zajmuję drutami :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie. Zasilanie wzbudzenia to zostawiłeś? czy wypiąłeś całą kostkę 5 przewodów

Pytanie tylko dla upewnienia się. Bo jeśli wypiłeś zasilanie wzbudzenia to napięcia tego rzędu nie dziwi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...