Skocz do zawartości

Dobrze zakuty łancuch??


Azi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem ale ja tam wole oddac do serwisu niech zakuja niz ciagle sie zastanawiec czy zrobilem to dobrze i czy przypadkiem nie pusci majac ze 200 za zegarze.

Ale co kto lubi:P

 

 

A myslisz ze w serwisie robia to innaczej? Oni tez sie zastanawiaja czy aby na 100% jest dobrze, po czym przychodzi nastepny klient np. z zaworami i poprzedniego typa od lancucha maja juz w dupie :) Mozesz sie oszukiwac ze "przypadkiem nie pusci majac ze 200 na zegarze" bo zrobili to w serwisie. " Ale co kto lubi:P "

 

Twoje obawy o zerwanie lancucha sa uzasadnione w przypadku autora tematu. :) Jakbym mial zakuty lancuch przy uzyciu mlotka i punktaka to tez bym sie zastanawial. Podane linki "HOW TO..." wystarcza do zrobienia tego dobrze przy pomocy zakuwarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do serwisów to już nie raz rozmawiaem z takimi pracownikami co sie dopiero uczą, tylko po co mają sie uczyć na naszych sprzętach, wiec wolę sam sobie wszystko robić, przynajmniej wiem co zrobiłem i jak cos to pretensje mogę mić do siebie. w poprzednim sezonie zmieniałem napęd i nie miałem zakuwarki, więc zrobviłem to przy użyciu dwóch młotków i punktaka, narazie mam zrobione na tym kilka tyś km i zapewniam że napęd nie ma lekko, ciągle ostre przyspieszania i hamowania, jazdy na gumie i jakos wytrzymuje. To że istnieje takie urządzenie jak zakuwarka to nie znaczy że urzycie tego typu urządzenia będzie miało lepsze efekty jak zastosowanie innych metod. zresztą tak jest z większością narzędzi warsztatowych, dużo by się chciało mieć, ale można sie bez nich obyć i wykonać naprawy równie dobrze, a czasami nawet lepiej. wszystko zależy od umiejętności osoby która robi dana naprawę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z szacunkiem dla autora ale po to ktos wymyślił zakuwarkę zeby z niej korzystac. dlaczego? a no dla tego zeby zmniejszyc prawdopodobienstwo rozpięcia się łańcucha.

 

Młotkei m i przecinakiem mozesz sobie zakuć w komarku a nie w ponad 100 konnym motocyklu. troche rozumu nie zaszkodzi

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myslisz ze w serwisie robia to innaczej? Oni tez sie zastanawiaja czy aby na 100% jest dobrze, po czym przychodzi nastepny klient np. z zaworami i poprzedniego typa od lancucha maja juz w dupie Mozesz sie oszukiwac ze "przypadkiem nie pusci majac ze 200 na zegarze" bo zrobili to w serwisie. " Ale co kto lubi:P "

 

Twoje obawy o zerwanie lancucha sa uzasadnione w przypadku autora tematu. Jakbym mial zakuty lancuch przy uzyciu mlotka i punktaka to tez bym sie zastanawial. Podane linki "HOW TO..." wystarcza do zrobienia tego dobrze przy pomocy zakuwarki.

 

No wlasnie chodzi mi o mlotek i punktak. Jakbym mial zakowke to tez bym robil sam ale wydaje mi sie bezsensowne kupowanie zakowki zeby wymienic lancoch bo za czesto sie tego nie robi.

Sam staram sie robic jak najwiecej i bardzo rzadko oddaje moto do serwisu ale pewnych rzeczy sie nie przeskoczy i chodzi mi tu glownie o narzedzia specjalistyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak masz do wyboru młotek i zakuwarkę, to młotkiem puknij się w głowę, a do łańcucha użyj zakuwarki.

pozdro

 

Dzieki za rade, na pewno z niej skorzystam. :clap:

 

 

A myslisz ze w serwisie robia to innaczej? Oni tez sie zastanawiaja czy aby na 100% jest dobrze, po czym przychodzi nastepny klient np. z zaworami i poprzedniego typa od lancucha maja juz w dupie :) Mozesz sie oszukiwac ze "przypadkiem nie pusci majac ze 200 na zegarze" bo zrobili to w serwisie. " Ale co kto lubi:P "

 

Pracuje w warsztacie samochodowym i potwierdzam, czasem tak bywa. Miedzy innymi dlatego wszystko przy moto i puszce robie sobie sam ;)

 

Dzieki Kiki. Ta pierwsza stronka, wyjasnia wszystko.

 

Poprawilem troche tym przyrzadem i wyglada to tak:

http://images47.fotosik.pl/69/704403cf38ea944b.jpg

 

 

Choc zastanawiam sie czy to moje narzedzie nie jest tylko do rozkuwania łańcuchów...

Wygląda tak:

http://images42.fotosik.pl/65/9ae7f6cb93765061.jpg

 

żeby zakuć musialem zakryc ten otwór przez który przy rozkuwaniu wychodzi pin. Jednak na elemencie oznaczonym "1" nie ma w ogóle stożka... i przy próbie zakucia pin wbijal sie w zakuwarke zamiast sie rozszerzac... :rolleyes: Widac nawet ślad w miejscu odznaczonym "1". dlatego w ruch poszed punktak i mlotki.

 

Ogniwo próbowalem rozciagnąć i nawet nie drgnie wiec myśle ze jest OK.

Pozdrawiam i dzięki wszystkim .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ściągaj wahacza po to jest dosc trudne i zupelnie nieuzasadnione przy wymianie napedu smile.gif

właśnie najlepiej wymieniać łańcuch w całości (zakuty fabrycznie), w tym celu zdejmujesz wahacz!

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choc zastanawiam sie czy to moje narzedzie nie jest tylko do rozkuwania łańcuchów...Wygląda tak:http://images42.fotosik.pl/65/9ae7f6cb93765061.jpg

 

dokładnie- to jest narzędzie do rozkuwania łańcucha. Chociaz przy pomocy slusarza można zrobić z tego zakuwarke- wystarczy dotoczyć odpowiedni element- np taki http://www.motionpro.com/motorcycle/partno/08-0062/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie najlepiej wymieniać łańcuch w całości (zakuty fabrycznie), w tym celu zdejmujesz wahacz!

 

 

ale nie zawsze jest to mozliwe. wiele motocykli za zastrzał nad lub pod wahaczem i juz nie założysz łańcucha w całości :)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie chodzi mi o mlotek i punktak. Jakbym mial zakowke to tez bym robil sam ale wydaje mi sie bezsensowne kupowanie zakowki zeby wymienic lancoch bo za czesto sie tego nie robi.

Zakuwarka kosztuje 200zl. A ile wołają w Lublinie z zmianę napędu?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio za ta przyjemnosc dalem 80 zeta przy czym w 3 letniej karierze zdarzylo mi sie to tylko raz i w najblizszym czasie sie nie zanosi.

A nie wiem czy dobrze sie orientuje ale jedna zakowarka chyba niepodejdzie pod kazdy lancuch ale dokladnie nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiem czy dobrze sie orientuje ale jedna zakowarka chyba niepodejdzie pod kazdy lancuch ale dokladnie nie wiem.

 

Ja mam zakuwarkę z RK, w standardzie pasuje do łańcuchów 520,525, 530 i 630.

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no np do łanucha reginy potrzebna jest inna zakuwarka- taka w której zamontowany jest bolec i traktuje się go młotkiem :) - coś w przybliżeniu "punktak+młotek", tyle tylko że ten bolec ma inny kształt :)

 

Zgadza się. Ale jak już ktoś nabędzie zakuwarkę określonego typu, a nie prowadzi warsztatu to wystarczy, żeby kupował łańcuchy np. RK, DID czy EK i zakuje je sobie bez problemu. Zresztą łańcuchy EK mają jeszcze ciekawszy patent, przy którym w ogóle zakuwarka nie jest potrzebna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio za ta przyjemnosc dalem 80 zeta przy czym w 3 letniej karierze zdarzylo mi sie to tylko raz i w najblizszym czasie sie nie zanosi.

A nie wiem czy dobrze sie orientuje ale jedna zakowarka chyba niepodejdzie pod kazdy lancuch ale dokladnie nie wiem.

No to rzeczywiście nie ma to większego sensu. Bardziej by się opłacało kupić zakuwarke komuś z Warszawy :).

 

A typowa zakuwarka pasuje do łańcuchów w przedziale od #35 do #630, czyli można za jej pomocą wymieniać również łańcuszki rozrządu.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A typowa zakuwarka pasuje do łańcuchów w przedziale od #35 do #630, czyli można za jej pomocą wymieniać również łańcuszki rozrządu.

 

Jak masz płytkowy łańcuch to raczej nią nie podziałasz. Przynajmniej moja RK to nie ten "kaliber".

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...