Rider666 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 witam mam Fzr 1000 i musze zrobic regulacje zaworów , gdyż są strasznie ciasne (bardzo małe luzy, szczelinomierz 0,05 mm nie chce wejsc ! ) i tu nasuwa sie moje pytanie, czy konieczne jest docieranie zaworów w tej sytuacji ? , bo według mnie mogły przylgnie zaworów sie zuzyć, zasyfic nagarem itp. chodz nie wiem czy mam racje, dlatego prosze o opinie, napewno jest ktos bardziej doswiadczony odemnie ;p Pozdrawiam witam mam Fzr 1000 i musze zrobic regulacje zaworów , gdyż są strasznie ciasne (bardzo małe luzy, szczelinomierz 0,05 mm nie chce wejsc ! ) i tu nasuwa sie moje pytanie, czy konieczne jest docieranie zaworów w tej sytuacji ? , bo według mnie mogły przylgnie zaworów sie zuzyć, zasyfic nagarem itp. chodz nie wiem czy mam racje, dlatego prosze o opinie, napewno jest ktos bardziej doswiadczony odemnie ;p Pozdrawiam dodam ze motor jezdzi i odpala za kazdym razem, tylko nie ciągnie jak powinien i kompresje ma 8 bar na 2 garach tam gdzie sa małe luzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Wyreguluj luzy wg serwisowki i nic nie cuduj. Docieranie zaworow nic nie pomoze, tym bardziej ze moto z 91r. Powazniejsze ingerencje w silnik to juz raczej dla zamoznych i sentymentalnych ludzi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 A co ma regulacja do gniazd? Ustaw luzy i po robocie. Pozdro all :flesje: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkadiusxmoto Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 A co ma regulacja do gniazd? Ustaw luzy i po robocie. Pozdro all :flesje: Troszke jednak ma :bigrazz: Rider666 przypuszcza zapewne że luzy się zamknęły na ciepłym silniku i mogło dojść do wypalenia gniazd zaworowych przy niedomkniętych zaworach . Proponuje ustawić właściwe wartośąci luzów i sprawdzenie kompresji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Sama regulacja pociągnie z kieszeni a o poprawieniu głowicy można zapomnieć ze względu na b.duże koszty. W tym modelu są bardzo twarde i odporne na wypalenia gniazda czego nie można powiedzieć o zaworach. Zaniedbanie okresowej regulacji luzów zaworowych docelowo kończy się koniecznością wymiany zaworów. Sugestia manuala o pierwszej inspekcji zaworów po przebiegu 35.000 km dotyczy tylko i wyłącznie silnika eksploatowanego zgodnie z przepisami o ruchu drogowym ale w niemcowni mechanicy robią inspekcję najpóźniej po 20.000 km. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Rider666,to zalezy czy jestes w stanie sam wyczyscic i dotrzec zawory, ewentualnie masz kogos kto jest w stanie niedrogo i uczciwie to wykonac. Oddanie tego do autoryzowanego dealera bedzie kosztowac rece i nogi. Yamaha zaleca 26600 mil czyli 42 tys km pomiedzy sprawdzaniem zaworow ale praktyka wykazala ze pierwszy raz nalezy wykonac to duzo wczesniej. 8 bar w przypadku tego sprzetu to totalna porazka,standardowo w przypadku nowego,dotartego silnika powinno byc 14. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Jak znam pięciozaworowce jamy to problem dotyczy pewnie zaworów środkowych ssących. Ustaw według zaleceń i obserwuj co się będzie działo. Pees. Niegdyś moja thunderace trzymała luzy do ponad 50 tysi, chyba mam szczęście do fortepianów, a pecha do hond :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rider666 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 docierałem juz zawory w innym moto , takze to nie jest problemem, tylko ze trzeba głowice zwalac a tego bym nie chciał, ale z drugiej strony chce to zrobic tak jak nalezy, tak zeby głowica była pewna . A jak po regulacji zaworów okaze sie ze cisnienie sie nie poprawiło, to będe sobie pluł w brode ze nie dotarłem zaworów :banghead: takze chyba poświęce wiecej czasu i podocieram te zaworki, a przy okazji uszczelniacze wymienie i musi byc ok ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 po prostu sprawdź ciśnienie po regulacji- wtedy decyduj zwłaszcza że Top end do tego motocykla kosztuje 600zł Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 docierałem juz zawory w innym moto , takze to nie jest problemem, tylko ze trzeba głowice zwalac a tego bym nie chciał, ale z drugiej strony chce to zrobic tak jak nalezy, tak zeby głowica była pewna . A jak po regulacji zaworów okaze sie ze cisnienie sie nie poprawiło, to będe sobie pluł w brode ze nie dotarłem zaworów :banghead: takze chyba poświęce wiecej czasu i podocieram te zaworki, a przy okazji uszczelniacze wymienie i musi byc ok ;) Zima jest,,,,,,,,chyba ze masz cos innego do roboty,,,,,,,,,dotarcie zaworow jeszcze nikomu nie zaszkodzilo,,,,,,,pogarszenie sie uszczelnienia na zaworze/gniezdzie to stopniowy i ciagly proces,warto to zrobic jak jest okazja/ochota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rider666 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 tak tez zrobie , podocieram zawory ,a chwile chyba mi zejdzie przy tym :icon_razz: jeszcze jedno pytanko mam , gdzie mozna kupic taki uchwyt do docierania zaworów, z przyssawką i ile to moze kosztowac +- ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Nie kupujesz zadnego uchwytu, dobierasz kawalek wezyka plastikowego w ktory trzonek zaworu z trudem wchodzi o dlugosci takiej zebys mogl go przesunac miedzy dlonmi wprowadzajac w ruch obrotowy i jednoczesnie posuwisto zwrotny. Przylgnie zaworu smarujesz pasta ( kropka pasty w 4 miejscach na przylgni ) i jedziemy. Za duzo pasty nie jest zdrowe, tak ze nie ma co przesadzac. To male zaworki i jak sa konkretnie wypalone to swiety boze nie pomoze - zostanie tylko wymiana. Docieranie nie moze spowodowac rowka w przylgni, chodzi tylko o to zeby ja zmatowac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 tak tez zrobie , podocieram zawory ,a chwile chyba mi zejdzie przy tym :icon_razz: jeszcze jedno pytanko mam , gdzie mozna kupic taki uchwyt do docierania zaworów, z przyssawką i ile to moze kosztowac +- ? http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.aspx?To...1292&View=Multi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rider666 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 no zaworki juz dotarłem , jeszcze uszczelniacze planuje zmienic i składam całosc, :bigrazz: obyło sie bez przyrządu do docierania, mam jeszcze takie pytanko odnosnie luzów zaworowych, czy podczas eksploatacji motocykla luzy zaworów się zmniejszaja czy zwiekszają ? bo chodzi o to czy luz ustawiać bliżej górnej granicy czy dolnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 mierzyles luzy przed docieraniem i zadnych wnioskow nie wyciagneles ? :icon_rolleyes: Przeciez sam pisales ze szczelinomierza nie idzie wetknac. Jestem tylko ciekaw na ile to Twoje docieranie wystarczy zanim cala sytuacja powroci do poprzedniego stanu ... PS. A jak tam przylgnie wygladaly ? Robiles jakies zdjecia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.