Skocz do zawartości

regulacja zaworów


Rider666
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam Fzr 1000 i musze zrobic regulacje zaworów , gdyż są strasznie ciasne (bardzo małe luzy, szczelinomierz 0,05 mm nie chce wejsc ! ) i tu nasuwa sie moje pytanie, czy konieczne jest docieranie zaworów w tej sytuacji ? , bo według mnie mogły przylgnie zaworów sie zuzyć, zasyfic nagarem itp. chodz nie wiem czy mam racje, dlatego prosze o opinie, napewno jest ktos bardziej doswiadczony odemnie ;p Pozdrawiam

 

witam mam Fzr 1000 i musze zrobic regulacje zaworów , gdyż są strasznie ciasne (bardzo małe luzy, szczelinomierz 0,05 mm nie chce wejsc ! ) i tu nasuwa sie moje pytanie, czy konieczne jest docieranie zaworów w tej sytuacji ? , bo według mnie mogły przylgnie zaworów sie zuzyć, zasyfic nagarem itp. chodz nie wiem czy mam racje, dlatego prosze o opinie, napewno jest ktos bardziej doswiadczony odemnie ;p Pozdrawiam

 

 

 

 

dodam ze motor jezdzi i odpala za kazdym razem, tylko nie ciągnie jak powinien i kompresje ma 8 bar na 2 garach tam gdzie sa małe luzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma regulacja do gniazd?

 

Ustaw luzy i po robocie.

 

Pozdro all :flesje:

 

Troszke jednak ma :bigrazz: Rider666 przypuszcza zapewne że luzy się zamknęły na ciepłym silniku i mogło dojść do wypalenia gniazd zaworowych przy niedomkniętych zaworach . Proponuje ustawić właściwe wartośąci luzów i sprawdzenie kompresji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama regulacja pociągnie z kieszeni a o poprawieniu głowicy można zapomnieć ze względu na b.duże koszty.

W tym modelu są bardzo twarde i odporne na wypalenia gniazda czego nie można powiedzieć o zaworach.

Zaniedbanie okresowej regulacji luzów zaworowych docelowo kończy się koniecznością wymiany zaworów.

Sugestia manuala o pierwszej inspekcji zaworów po przebiegu 35.000 km dotyczy tylko i wyłącznie silnika eksploatowanego zgodnie z przepisami o ruchu drogowym ale w niemcowni mechanicy robią inspekcję najpóźniej po 20.000 km.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rider666,to zalezy czy jestes w stanie sam wyczyscic i dotrzec zawory, ewentualnie masz kogos kto jest w stanie niedrogo i uczciwie to wykonac.

 

Oddanie tego do autoryzowanego dealera bedzie kosztowac rece i nogi.

Yamaha zaleca 26600 mil czyli 42 tys km pomiedzy sprawdzaniem zaworow ale praktyka wykazala ze pierwszy raz nalezy wykonac to duzo wczesniej.

 

8 bar w przypadku tego sprzetu to totalna porazka,standardowo w przypadku nowego,dotartego silnika powinno byc 14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znam pięciozaworowce jamy to problem dotyczy pewnie zaworów środkowych ssących. Ustaw według zaleceń i obserwuj co się będzie działo.

Pees. Niegdyś moja thunderace trzymała luzy do ponad 50 tysi, chyba mam szczęście do fortepianów, a pecha do hond :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

docierałem juz zawory w innym moto , takze to nie jest problemem, tylko ze trzeba głowice zwalac a tego bym nie chciał, ale z drugiej strony chce to zrobic tak jak nalezy, tak zeby głowica była pewna . A jak po regulacji zaworów okaze sie ze cisnienie sie nie poprawiło, to będe sobie pluł w brode ze nie dotarłem zaworów :banghead: takze chyba poświęce wiecej czasu i podocieram te zaworki, a przy okazji uszczelniacze wymienie i musi byc ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu sprawdź ciśnienie po regulacji- wtedy decyduj zwłaszcza że Top end do tego motocykla kosztuje 600zł

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

docierałem juz zawory w innym moto , takze to nie jest problemem, tylko ze trzeba głowice zwalac a tego bym nie chciał, ale z drugiej strony chce to zrobic tak jak nalezy, tak zeby głowica była pewna . A jak po regulacji zaworów okaze sie ze cisnienie sie nie poprawiło, to będe sobie pluł w brode ze nie dotarłem zaworów :banghead: takze chyba poświęce wiecej czasu i podocieram te zaworki, a przy okazji uszczelniacze wymienie i musi byc ok ;)

 

Zima jest,,,,,,,,chyba ze masz cos innego do roboty,,,,,,,,,dotarcie zaworow jeszcze nikomu nie zaszkodzilo,,,,,,,pogarszenie sie uszczelnienia na zaworze/gniezdzie to stopniowy i ciagly proces,warto to zrobic jak jest okazja/ochota.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupujesz zadnego uchwytu, dobierasz kawalek wezyka plastikowego w ktory trzonek zaworu z trudem wchodzi o dlugosci takiej zebys mogl go przesunac miedzy dlonmi wprowadzajac w ruch obrotowy i jednoczesnie posuwisto zwrotny.

Przylgnie zaworu smarujesz pasta ( kropka pasty w 4 miejscach na przylgni ) i jedziemy. Za duzo pasty nie jest zdrowe, tak ze nie ma co przesadzac.

To male zaworki i jak sa konkretnie wypalone to swiety boze nie pomoze - zostanie tylko wymiana.

Docieranie nie moze spowodowac rowka w przylgni, chodzi tylko o to zeby ja zmatowac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zaworki juz dotarłem , jeszcze uszczelniacze planuje zmienic i składam całosc, :bigrazz: obyło sie bez przyrządu do docierania, mam jeszcze takie pytanko odnosnie luzów zaworowych, czy podczas eksploatacji motocykla luzy zaworów się zmniejszaja czy zwiekszają ? bo chodzi o to czy luz ustawiać bliżej górnej granicy czy dolnej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyles luzy przed docieraniem i zadnych wnioskow nie wyciagneles ? :icon_rolleyes: Przeciez sam pisales ze szczelinomierza nie idzie wetknac.

 

Jestem tylko ciekaw na ile to Twoje docieranie wystarczy zanim cala sytuacja powroci do poprzedniego stanu ...

 

PS. A jak tam przylgnie wygladaly ? Robiles jakies zdjecia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...