pit Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Jeśli szukasz po sklepach z częściami do samochodów itp... To na pewno nie znajdziesz. Musisz taki szczelinomierz znaleźć w sieci ;-) Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 można śmiało dokonać takiej regulacji szczelinomierzem z przeskokiem co 0.05mm Oczywiście mikrometr masz? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powell Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Jeśli szukasz po sklepach z częściami do samochodów itp... To na pewno nie znajdziesz. Musisz taki szczelinomierz znaleźć w sieci ;-) ... albo w Obi. Poważnie - ja swój kupiłem właśnie tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Masz rację pomyliłem z GSX750F. W RF jest sporo dłubaniny z demontażem wałków. Dlatego coś mi nie pasowało :) Bez przesady, z samym demontażem roboty to za wiele nie ma. Najbardziej pracochłonne i żmudne sa same pomiary i podpasowywanie. Ps. Taki dokładny mikromierz bez problemu kupisz na allegro. koszt około 50zł. Ps2. Takich rzeczy się nie pożycza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan161 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 (edytowane) Odswiezam troche temat... 1. Szczelinomierz kupilem w Larssonie za 11zl :bigrazz: Poprostu zle zabieralem sie do jego szukania... 2. Przedwczoraj pomierzylem luzy na zaworach jednak ich regulacja przerosla moje umiejetnosci i sie do tego nie zabieralem. Wyniki pomiaru byly nastepujace: 1 cyl. EX 0,31 0,33 IN 0,12 0,12 2 cyl. EX 0,30 0,27 IN 0,17 0,13 3 cyl. EX 0,27 0,27 IN 0,12 0,12 4 cyl. EX 0,31 0,30 In 0,17 0,13 Norma: EX 0,20-0,30 IN 0,10-0,20 Teraz powiedzcie mi czy z takimi luzami szukac juz warsztatu ktory by sie tym zajal czy mozna jeszcze troche pojezdzic z takimi luzami??? :crossy: Edytowane 29 Grudnia 2008 przez ivan161 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 (edytowane) Wydaje mi się że nie ma tragedii z tymi luzami. Jeżeli oczywiście dobrze pomierzyłeś. Odstępstwa od granicznych wartości są niewielkie i to przeważnie w stronę "większego luzu zaworowego" więc nic się nie powinno stać tak od razu ,mogą delikatnie klepać na zimnym silniku ale wcale nie muszą.Gorzej jest jak zawory nie mają wcale przerwy lub jest zbyt mała, wtedy konsekwencje dla silnika będą dużo gorsze:np wypalanie gniazd lub samych zaworów, zmniejszona kompresja itd. Na wiosne na spokojnie znajdz kogoś kto Ci je wyreguluje(jak wiesz regulacja jest płytkowa i to jest największy problem bo może trzeba będzie jaką płytka dokupić,a nie każdy mechanik ma wszystkie wymiary na stanie i wiąże sie to z dłuższym postojem w warsztacie) Moim skromnym zdaniem nie jest żle!!!! Edytowane 30 Grudnia 2008 przez gozdzik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 (edytowane) Wdechowe są cacy :biggrin: A wydechowe... Hmm, może zacytuje Adam M. - "Jesczez rzadnemu silnikowi zbyt duzy luz nie zaszkodził..." A tak w ogóle to wszystko zalezy od stanu twojego portfela - luzy wychodza poza górną granicę, wiec nalezałby to skorygować ciut grubszymi płytkami. Ale z drugiej strony jak przejeździsz tak kolejny sezon to jedyne co, to dalej powiekszajacy sie luz może zaczac być słyszalny(cykanie), no i silniczek również moze co nie co osłabnąc :) Ale zagrozeń z tego powodu dla samego silnika praktycznie nie ma... Wybór nalezy do Ciebie :bigrazz: Ps. Swoją odpowiedzią praktycznie zdublowałem sie z kolegą goździk77 :biggrin: Edytowane 29 Grudnia 2008 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivan161 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Wiec co wg Was odlozyc ta regulacje na przyszly sezon a ten jeszcze spokojnie i beztresowo przjezdzic??? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Teoretycznie masz 3 zawory do regulacji ale jeżeli jesteś pewien pomiaru to większość powinna zostać prze regulowana. Zależy jak będziesz eksploatował motocykl. Ja osobiście ustawił bym te zawory w pobliżu dolnego zakresu czyli ssanie0.10-0.12 wydech 0.20-0.22 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Taka moja osobista sugestia, JA ustawiam INTAKE poniżej dolnego zakresu, ale robię to ja i tylko swoim sprzętom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 A dlaczego ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Ja osobiście ustawił bym te zawory w pobliżu dolnego zakresu czyli ssanie0.10-0.12 wydech 0.20-0.22 A dlaczego panie Piotrze zalecasz ustawienie luzów na granicy i to w dodatku jeszcze dolnej :icon_question: :icon_exclaim: Twoja wypowiedź tyczy się akurat tylko RF900 gdzie twoje wieloletnie doświadczenie wskazuje na np rozbieganie sie luzów w góre :icon_question: Czy przeważnie ustawiasz w ten sposob luzy w motocyklach :icon_question: Serwisówki zalecają ustawić luzy pośrodku granic... Wiadomo ze tak ustawione luzy zapewniają silnikowi najlepsze osiągi, ale co z bezpieczeństwem głowicy i zaworów :icon_question: Skad pewność, ze do nastepnej kontroli luzów bedzie wszytsko oki :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Z doświadczenia zauważyłem, iż wartości podawane przez serwisówki posiadają duży zapas. Z ciekawości parę lat temu przeprowadziłem doświadczenie na hamowni, gdzie ciaśniejsze luzy dały mi 0,7km więcej na kole, co oczywiście mięści się w błędzie pomiaru ale to wystarczy aby na końcu prostej startowej pojechać te 2 km/h szybciej. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Dobrze, zgodze się z Tobą. Motocykl napewno bedzie miał lepsze osiągi. o czym wyżej pisałem. Ale właśnie po to serwisówka podaje takie duże zapasy aby bezpiecznie przejeździć zalecene przez serwisówkę odłegłości miedzy następnymi kontrolami. Np u mnie powinno się sprawdzać luzy co 24kkm i wiem, ze jeśli ustawiłem luzy po środku to gdy bede je kontrolował za następne 24kkm luzy napewno beda mieścić sie w granicach. Przy sugerowanych przez Piotra luzach bałbym się przejechać nawet 10kkm... A tak z ciekawości to co ile sprawdzasz luzy ustawiając je na tak ryzykownej granicy :icon_question: Moim zdaniem to balansowanie na granicy podparcia a najlepszych osiągów... Tak swoją drogą to ciekawe jak ustawione są luzy w motocyklach które opuszczają fabrykę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Z moich wiadomości wynika że firma Honda ustawia zawory zawsze na minimalnej wartości i dlatego podczas serwisowej regulacji znajduję płytki regulacyjne o podziałce 0.01mm np.232 lub 233 których nie można potem kupić u dealera. W silnikach do wysokiego wyczynu zawory ustawia się bardzo ciasno ale też bardzo często mechanik musi je kontrolować i poprawiać wpisując dane w kapownik. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.