baba_zanetti Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 dlaczego mój post został usunięty?? Adamie mam do Ciebie pytanie ponieważ zauważyłem już że w kulturalny sposób potrafisz podzielić się swoją wiedzą. Chodzi o suchą miskę, oto mój tok myślenia: potrzebne są dwie pompy, jedna napełnie zbiornik oleju, więc pracuje w misce olejowej, przy dłuższym przechyleniu tak jak tradycyjna pompa zapowietrzy sie i nie poda oleju do pojemnika a dalej to już wiadomo. Także albo sie mylę albo sucha miska w stuncie wcale sie nie sprawdzi. I to nie daje mi spokoju. 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 (edytowane) Chodzi o suchą miskę, oto mój tok myślenia: potrzebne są dwie pompy, jedna napełnie zbiornik oleju, więc pracuje w misce olejowej, przy dłuższym przechyleniu tak jak tradycyjna pompa zapowietrzy sie i nie poda oleju do pojemnika a dalej to już wiadomo. Także albo sie mylę albo sucha miska w stuncie wcale sie nie sprawdzi. A może miska ma kształt leżącego kubeczka odwróconego dnem do tyłu. A wał kręcąc się w odpowiednią stronę rozbryzguje sciekający z tłoka olej aż ten wkońcu trafi na swoje miejsce skąd nie ma już innej drogi jak tylko przez pompe. A pompa ssąca tak czy siak ma większą wydajność więc nie zależnie czy stunt czy zwykła jazda to i tak się zapowietrza. http://img139.imageshack.us/img139/2313/forum1wl3.jpg Dopisane: A i sprawa druga, jak silnik jest całkiem na pionowo to nie trzeba pompy zasysającej wcale, poprostu olej scieka dziurką w tył silnika (czyli w tym wypadku na dół) gdzie czycha na niego druga pompa smarująca silnik. Mamy wtedy tak jakby mokrą miskę olejową. Edytowane 20 Listopada 2008 przez DEAD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 System olejenia silnika z sucha miska polega na tym samym co mamy np w Junaku. Wynika z tego ze gdyby mial on wiecej mocy bylby idealny do jezdzenia na gumie :) Pompa w takim silniku jest dwusekcyjna i zbiornik oleju oddzielony od silnika. Calosc pracuje w ten sposob ze olej caly czas przeplywa przez silnik, nie gromadzac sie w misce olejowej. Pompa jest tak skonstruowana ze jej czesc odsysajaca ma o wiele wiekszy wydatek od czesci zasilajacej silnik olejem, tak ze cokolwiek zgromadzi sie w misce zostaje natychmiast przeslane do zbiornika. Dzieki temu niezaleznie w jakiej pozycji znajduje sie silnik wszystkie jego podzespoly sa caly czas smarowane olejem pod cisnieniem. Adam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 (edytowane) Dobrze, to wszystko zrozumiałem. Miska nie jest punktem gromadzenia oleju, tylko miejscem jego zbierania wracającego z układu smarowania. Do czego tak uparcie dążę- do tego że fabryczny silnik z suchą miską np TDM wcale nie jest lepszy do silnika z normalną miską. Owszem sucha miska jest lepsza dla krótkich tricków, (wywrotek) jednak dla robienia długich gum także wymagała by przerobienia tak jak tradycyjny silnik. Sumując moje myśli dobrze przerobiony układ z sucha miską nad mokrym ma tylko taką przewagę, że nie nastąpi przerwa w smarowaniu przy jeździe na przednim kole. I jeśli sie mylę to coś musiałem przeoczyć w toku mojego myślenia. A teraz podpadne ponieważ w swoim motocyklu nic nie przerabiałem wlałem więcej oleju i jest to sprawdzone że z silnikiem nic się nie dzieje, przy wszystkich możliwych położeniach w czasie jazdy. Edytowane 20 Listopada 2008 przez baba_zanetti 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Tylko ze jak masz sucha miske olejową to smok tez wyglada nieco inaczej panie kolego, pozatym chwile potrwa niczym 3l oleju skończa sie w zbiorniku niesadzisz;> 3 punkt rozwazań to niewrazliwosc silnika na chwilowe zapowietrzenia smoka itp. Sporo płytsza miska i zupełnie innej konstrukcji. W starszych motocyklach nieraz mozżna znaleść to rozwiazanie, bo niektóre silniki były bardzo wrazliwe na przechyły boczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Dobrze, to wszystko zrozumiałem. Miska nie jest punktem gromadzenia oleju, tylko miejscem jego zbierania wracającego z układu smarowania. Do czego tak uparcie dążę- do tego że fabryczny silnik z suchą miską np TDM wcale nie jest lepszy do silnika z normalną miską. Owszem sucha miska jest lepsza dla krótkich tricków, (wywrotek) jednak dla robienia długich gum także wymagała by przerobienia tak jak tradycyjny silnik. Sumując moje myśli dobrze przerobiony układ z sucha miską nad mokrym ma tylko taką przewagę, że nie nastąpi przerwa w smarowaniu przy jeździe na przednim kole. I jeśli sie mylę to coś musiałem przeoczyć w toku mojego myślenia. A teraz podpadne ponieważ w swoim motocyklu nic nie przerabiałem wlałem więcej oleju i jest to sprawdzone że z silnikiem nic się nie dzieje, przy wszystkich możliwych położeniach w czasie jazdy. Kilka słów na Twoje wątpliwości : Podważasz fachowość konstruktorów silnika TDM i może to uzasadnisz. Sprawa druga: znasz wydajność pompy oleju ? Sprawa trzecia: zawodowcy gaszą silnik podczas bicia rekordów jazdy na przednim kole- wiedziałeś o tym? Jeżeli nie chcesz zniszczyć silnika obejrzyj konstrukcję miski olejowej w Ducati 996/998. Piszesz że a Twoim silnikiem nic się nie dzieje ? Jeszcze NIC ale poczekamy zobaczymy bo jesteśmy cierpliwi :biggrin: Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 (edytowane) Nie wiem moze ja to sie nie znam ale dla mnie to co napisales to calkowita bzdura. Nie wiem jak wal moze uderzyc o lustro oleju i jeszcze sie od tego uszkodzic. Wal jest ciagle zanuzony w pewnym stopniu w oleju i obracajac sie go "rozbryzguje" w silniku smarujac jedo dolna czesc. No chyba ze sie nie znam to prosze o sprostowanie madrzejszych. Pozdrawiam No widzisz jednak się nieznasz jest prosty sposob by temu zapobiec - nie nalezy rzucać wałem - dla pewności nalezy wyniesc lustro z garazu jesli spelnimy oba te kryteria to ryzyko ze wał rozbije lustro spada prawie do zera!!! i następny który się niezna jeśli chcesz poczuć to na własnej skórze to skocz do wody na plecy lub brzuch :) wtedy zobaczysz co się dzieje i weź pod uwage że olej jest jeszcze mniej śliśliwy niż woda powiem szczerze że jeszcze nie widziałem silnika aby wał był smarowany kompierowo! Tylko ze jak masz sucha miske olejową to smok tez wyglada nieco inaczej panie kolego, pozatym chwile potrwa niczym 3l oleju skończa sie w zbiorniku niesadzisz;> 3 punkt rozwazań to niewrazliwosc silnika na chwilowe zapowietrzenia smoka itp. Sporo płytsza miska i zupełnie innej konstrukcji. W starszych motocyklach nieraz mozżna znaleść to rozwiazanie, bo niektóre silniki były bardzo wrazliwe na przechyły boczne. smok jest smokiem i jak widze niewiesz wogule jak to działa pozatym na co masz czekać ? aż olej się przepompuje ? :) chyba do miednicy Wracająć do tematu Tak jak pisałem wcześniej jeśli jest taka możliwość w twoim moto to smok przekręć na tył misy i dolej z 0.5l oleju a jeśli chcesz mieć to fachowo to tak jak ADAM i PIOTR pisał wymagana jest przeróbka która nie jest tania ani prosta cały olej który spływa z silnika spływa do misy i tam jest pompa która zasysa przez tak zwany smok i pompuje w wszystkie elemęty i tak w koło a całym magazynem jest misa w której jest smok ssący chcąc to zmienić musisz zastosować pompe 2 segmętową lub dołożyć inna która będzie napędzana z silnika, przerobić cały układ zasilania z pompy do silnika tak aby jedna pompa wypompowywała olej który spływa i pompowała go do misy(stworzonej przez ciebiie ) oleju gdzie jest druga (właściwa pompa lub następny segmęt) pompa która tłoczy olej w silnik , zbiornik magazynujący olej może być na zewnątz silnika tak jak jest np w HD to jest tylko poglądowy opis jak to działa a przerubka jest trudna i droga a co najważniejsze to musi być dobrze i pewnie zrobiona no i pozostaje jeszcze skrzynia biegów tak więc decyzja należy do ciebie :) Pozdrawiam mechaników :) Edytowane 20 Listopada 2008 przez sq9jkt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 (edytowane) Pytanko 1. Czy tradycyjna trochoidalna pompa oleju jest w stanie wytworzyc na tyle duze podciśnienie po stronie zasysającej aby podniesć słup oleju na określoną wysokosc (jezeli tak to jaką?) Zakładam że jest umoczona w resztkach goracego rozrzedzonego oleju.Bo standardowo to poziom oleju jest powyżej pompy i ta ma "dobry strat" na mokro i w gęstym oleju(na zimno). Edytowane 20 Listopada 2008 przez janosikkk Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Pytanko 1. Czy tradycyjna trochoidalna pompa oleju jest w stanie wytworzyc na tyle duze podciśnienie po stronie zasysającej aby podniesć słup oleju na określoną wysokosc (jezeli tak to jaką?) Zakładam że jest umoczona w resztkach goracego rozrzedzonego oleju.Bo standardowo to poziom oleju jest powyżej pompy i ta ma "dobry strat" na mokro i w gęstym oleju(na zimno). Tradycyjna pompa trochoidalna stosowana w japońcach jest w stanie podnieść sł€p oleju na ponad 70 metrów czyli bez obaw. sprawa odpowietrzenia to też nie problem bo odbywa się to automatycznie i nie ma obawy że nie pociągnie następnego oleju w przerwach pomiędzy zasysaniem powietrza. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Smok smokowi nie równy;) to tak jak z rurami niby kazda stolowa i okrogła niby ta sama scianka a kazda inna;) Co do czekania opisałem skrajny przypadek kiedy niemożliwe było by osuszenie miski olejowej. Chyba nie bardzo skumałeś o czym pisze! Bo pisałem o systemie smarowania z SUCHA MISKA OLEJOWĄ czyli to co opisałeś po zacytowaniu mojego posta. Czytaj dokładnie to ze jestem młody nie znaczy ze mozesz po mnie jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Smok w układzie suchej miski olejowej powinien być na samym dnie a nie kilka mm powyżej jak to jest w większości japsów a co do 3 litrów oleju to standardowa pompa potrzebuje ok. 4.5 sek aby całość przepompować przy 7000 obr/min. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PriweR Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 (edytowane) witam przerabiam swoj motocykl do stuntu mam honde cbr f3 moje pytanie brzmi.. w silniku zmieniam smarowanie tzn dodalem przegrode w misce olejowej + obrócilem smoka o 180 st i wlalem o 1 - 1,5 L oleju ponad stan wiem ze na 10000000% pomoze w jezdzie ale czy to moze zaszkodzic ??? i poza tematem czy mozna podlaczy hb( tylni hamulec w kierownicy) do tylnej pompy hamulcowej przez taki trojnik bedzie to dzialalo ?? dzieki za odpowiedz!!!! nie pisze duzo tylko czytam to forum i widze ze jest sporo fachowcow ktory z pewnoscia mi doradza!!! widze ze ktos bierze sie za stunt :) powodzonka zmiany te pomoga ci w smarowaniu silnika dzieki przegrodzie i odwroceniu smoka bedziesz mial smarowanie nawet do gory nogami :D heh takze minusow nie ma lej ponad poziom oleju (ale z rozsadkiem 0,5-1,0l max) i bedzie gitarka co do hb to jezeli chcesz zeby dzialal ci hebel w nodze (jest potrzebny chocby podczas jazdy bez trzymanki np. krecenia zera czy wheelie nohander) to wkrecasz trojnik przy pompne noznej, zakladasz krotkie sprzeglo i manete z pompka do hamulca wszystko laczysz kablami w stalowym oplocie (innych bym nie radzil bo nie chcial bys by pekl ci kabel np podczas szorowania tylnym stelazem) mozesz tez podlaczyc bez noznego hamulca ale tego bym nie polecal bo bedziesz mial ograniczone mozliwosci wykonywania ewolucji na swoim moto Edytowane 20 Listopada 2008 przez PriweR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 4,5sek to nawet dłużej niż sie spodziewałem, tyle ze wtym casie napewno 2 pompa wyssała by juz do zbiornika przynajmniej minimalna ilosc oleju. Troche mi sie niechce szukac serwisówki do dukata możesz mistrzu przyblizyć co w tym motocyklu jest takiego rewlucyjnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 kolego.... z tematem na stuntpoland, tu średnio z odpowiedziami. Bo tu mało osób sie takimi sprawami zajmuje. Niektórzy wręcz negują taką jazde(tego juz nie komentuje). Co do opisanych czynnosci nie wiem co możesz zrobić jeszcze wiecej, przy f3 hmm, mysle ze jak bedziesz miec 1l wiecej nie powinno sie nic dziać, smarowanie dzieki odwroceniu smoka bedziesz miec, wiec nie ma obaw przy powolnych pionach o brak smarowania. Wiadomo że sucha miska jest cacy(sam mam taką) więc nie mam co narzekać na brak smarowania przy gumach, ale ja to miałem seryjnie, a przeróbka bedzie troche kosztować :/ Wejdz na stuntpla tam ci doradzą konkretnie. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Jesteś 3x młodszy ode mnie i się nie chce ? Miska olejowa Ducati to odwrócona piramida i nawet w pionie smok nie złapie powietrza. Ale bez względu na markę jazda na tylnym to nie problem i nie każdy posiada licencję pilota Boeninga oraz zdolności miękkiego położenia przedniego koła na pasie. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi