fizyk0 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Mam pytanie do osób które posiadają bądz posiadały Magne 1100.Otóż niepokoi stosunkowy głośny stuk przy przełączaniu biegów.Najgłośniej jest włączając 1-ke na postoju oraz przy zmianie z 1-ki na 2-ke (czasami mam wrażenie się skrzynia posypie), reszta w górę ujdzie w tłumie.Przy zmianie w dół jest w miarę cicho.Nie ma też problemu ze znalezieniem luzu na postoju i wyrzuceniu z 1-ki na luz także na postoju,żaden bieg nie wyskakuje w czasie jazdy.Pytam was bo może poprostu "ten typ tak ma" i niepotrzebnie zawracam sobie tym głowe.Słyszałem ,że Hondy mają "głośne" skrzynie.A może poprostu staram się zmianiać biegi za delikatnie bo któregoś razu zauważyłem ,że podczas "ostrzejszej" jazdy rozpdzając motocykl na każdym biegu prawie pod "czerwone pole" jest znacznie ciszej.Proszę o porade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Spzreglo dobrze wyregulowane? Jesli nie wysprzegla do konca to biegi beda ciezko wchodzic. Od dawna masz ten motocykl? Od dawna to sie zdarza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 @PiotrekRRSprzęgła w ww. modelu się nie reguluje. Nie ma opcji :icon_mrgreen: @fizyk0To zależy jak głośno jest u Ciebie. Ja załączając widzę i słyszę że zapiąłem (KLANG). Po mojemu ten typ tak ma. Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk0 Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 @PiotrekRRSprzęgła w ww. modelu się nie reguluje. Nie ma opcji :icon_mrgreen: @fizyk0To zależy jak głośno jest u Ciebie. Ja załączając widzę i słyszę że zapiąłem (KLANG). Po mojemu ten typ tak ma.U mnie stuk jest podobny jak na tym filmiku na YouTube więc chyba to jest w normie:http://pl.youtube.com/watch?v=oscd-evfi3sRaz jest głośniej raz ciszej ,czasami wchodzi bezszelsnie wydaje mi się ,że zależy to jak ustawią się sprzegła kłowe kół przesuwnych w momencie zapinania.A po drugie to może z obawy o skrzynie za mało energicznie i za delikatnie je wbijam :buttrock:A przy okazji zapytam się jeszcze czy słychać u Ciebie stuk z "kardana" przy zmianie obiążenia np. przy ujęciu gazu na niskim biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Taa jest taki fajny strzał :flesje: . Ale nie doszukuj się za bardzo bo zamiast czerpać przyjemność z jazdy to będziesz nasłuchiwał. Przypomina mi to rozmowę z fumflem o jego nowym samochodzie. Gość się bał wyjeżdżać dalej w trasę bo a nuż się coś popsuje. :icon_mrgreen: Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk0 Opublikowano 17 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Taa jest taki fajny strzał :biggrin: . Ale nie doszukuj się za bardzo bo zamiast czerpać przyjemność z jazdy to będziesz nasłuchiwał. Przypomina mi to rozmowę z fumflem o jego nowym samochodzie. Gość się bał wyjeżdżać dalej w trasę bo a nuż się coś popsuje. :icon_twisted:Odświerzam temat.Odnośnie zmiany biegów nic sie nie zmianiło i powiem ,że wydaje mi się ,że jest to za głośno dochodzi dodatkowe szarpnięcie.Słychać wyraźnie stukający kosz sprzęgłowy.Czy ten stuk może mieć coś wspólnego z tą głośną zmianą biegów? I drugie pytanie czy stukanie sprzęgła jest spowodoane zbyt dużym luzem na łożyskowaniu kosza na wałku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Masz nadmierne luzy w przeniesieniu napedu.Ustaw moto na centralce, lub jakiejs podstawce by uniesc tylne kolo i porusz kolem wolno i delikatnie zeby uzyskac 2 momenty kiedy dotyka przekladni bez poruszania nia. Jaki jest to procent obrotu kola ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Pytanie podstawowe- na jakim oleju pracuje ten silnik - czy jest zgodny z zaleceniem producenta? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk0 Opublikowano 20 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 (edytowane) Masz nadmierne luzy w przeniesieniu napedu.Jaki jest to procent obrotu kola ? Luz jest niewielki licząc ,że jeden pełny obót koła to 360 st. to luz przkładni wynosi jakieś 4-6 st.Przekładnia nie wyje ani nie daje ,żadnych podejrzanych odgłosów poza niewielkim stukiem przy zmianach obciążenia ,ale przy kardanach słyszałem,że to normalne.Najgorzej jest z wrzuceniem pierwszego biegu i przy zmianie z 1 na 2. Odgłos jest podobny jak na tym filmiku tylko może ciut głośniejszy.Ja bym obstawiał na coś ze sprzęgłem. http://pl.youtube.com/watch?v=oscd-evfi3s Pytanie podstawowe- na jakim oleju pracuje ten silnik - czy jest zgodny z zaleceniem producenta? Olej to półsyntetyk Motul 10W40. Edytowane 20 Października 2008 przez fizyk0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Spzreglo dobrze wyregulowane? Jesli nie wysprzegla do konca to biegi beda ciezko wchodzic Brawo ! A od kiedy się do końca wysprzęgla przy zmianie biegów? Można w ogóle sprzęgła nie uzywać, liczy się tylko dobre zgrania gazu i lewej lewej nogi. Moja rada do autora - poczytaj trochę o prawidłowej zmianie biegów, naucz się robić to szybko i zdecydowanie (motocykl to nie samochód, gdzie jest dokładnie odwrotnie), a skrzynia z pewnością się wyciszy. Pawel PS. Płyn w sprzęgle (Magna ma chyba hydraulikę, nie pamiętam :icon_biggrin:) i tak warto wymienić, ale to już supełnie inna para kaloszy - napewno nie zaszkodzi, zazwyczaj wszyscy o tym zapominają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 PS. Płyn w sprzęgle (Magna ma chyba hydraulikę, nie pamiętam :)) i tak warto wymienić, ale to już supełnie inna para kaloszy - napewno nie zaszkodzi, zazwyczaj wszyscy o tym zapominają.Pamiętasz :icon_biggrin: I do tego przewody także. :notworthy: Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Moja Sabra przy wrzucaniu jedynki wydaje takie trrrraaaachchch że na skrzyżowaniu się ludzie oglądają... :icon_biggrin: Wynika to - byc może - z faktu iż mam ustawione dość wysoko wolne obroty, w granicach 1500 (chodzi o wyższe ciśnienie smarowania). Walczyłem trochę z tym wrzucaniem biegów, wymieniłem płyn w hydraulice oraz uszczelnienia w siłowniku. Pompa jest ok. Przewodów nie ruszałem, ale wysprzęglanie jest na pewno całkowite. testowałem też różne oleje. Doszedłem do wniosku że ten typ tak ma. Zmiany biegów podczas jazdy (w górę bez sprzęgła) są ciche, problem dotyczy jedynie ruszania z jedynki. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk0 Opublikowano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 (edytowane) Dziekuje za wszystkie rady.Dla spokoju wymienie płyn w pompce sprzęgla.Ja też mam dość wysokie wolne granicach 1300 obr/min.U mnie w góre też jest w miarę ok.A jak podejść do problemu stukającego kosza sprzęgłowego wymienić łożyskowanie na wałku czy to kosz stuka na sprężynach bo w siecie krążą różne wersje w każdym bądź razie stukanie nikknie po wćiśnięciu sprzęgła. Edytowane 21 Października 2008 przez fizyk0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk0 Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 (edytowane) I nikt mi nic nie podpowie w sprawie stukającego kosza?Jak cichnie przy wciśnietej klamce to może nie jest to łożyskowanie na wałku a stuka łożysko wyciskowe.Stuk jest tylko na wolnych obrotach.Czy stuki mogą być spowodowanie nierówna pracą na biegu jałowym i może nalezy tylko zrobić synchro (po zweiększeniu do 1500 cichnie lub przy 1000 jak wcisnę sprzęgło)? Edytowane 22 Października 2008 przez fizyk0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Obawiam się, że masz wywalony kosz sprzęgłowy i tyle. Czego oczekujesz wiecej bez obsłuchania motocykla, czy zajrzenia w jego wnętrzności? Jak dle mnie nie masz się co przejnować, motocykl wiekowy, w mojej starej VFR też stukało. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.