Skocz do zawartości

HONDA VF 1100 MAGNA - głośne przełączanie biegów


fizyk0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To, że jest "wywalony" to podejrzewam tylko każdy pisze wywalony kosz.Ja pytam gdzie najczęściej dochodzi do tego "wywalenia" i jak to ewentualnie naprawić.Bo co tak naprawde może się popsuć w koszu ,żeby stukało-miejsca gdzie jest łożyskowany i sa luzy.Tylko pytam bo moze ktoś to robił i może zasugerować ,żeby zwrócic na coś uwagę.Na logikę luźne łożysko współpracujące z wałkiem skrzyni biegów powinno stukać cały czas bez różnicy,czy klamka wciśnieta czy nie.Nie rozbierałem jeszcze tego więc nie wiem jak tam jest rozwiazana sprawa z amortyzatorem (nie wiem jak to fachowo nazwać) tym gdzie są sprężyny czyli coś jak sprzęgło podatne.Łożysko wyciskowe mogłoby być bo ja wciskam cichnie więc kasuje sie zbyt duży luz.Dodatkowo w Magnie jest jeszcze sprzęgło kierunkowe (antyhopping) więc może coś tam.A czy może to być stuk pochodzący ze skrzyni bigów?No bo jeśli wciśniete sprzęgło to skrzynia teoretycznie nie powinna się obracać,choć wydaje mi się ,że na luzie nawet przy wciśniętym sprzęgle koła mogą się lekko obracać. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Edytowane przez fizyk0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe- na jakim oleju pracuje ten silnik - czy jest zgodny z zaleceniem producenta?

 

Witam

Piotrek zwrucił uwege koledze na olej ale wszyscy od tego tematu uciekli!! a tu właśnie tkwi przyczyna tego problemu!! Ja mam vzr-a i w nim jest identycznie poprostu taka konstrukcja ale możesz to wyciszyc wlewając olej a nie motul !! Pewnie niektórych to urazi ale taka jest prawda !

Moja rada wlej castrol 4t 10w50 i zobaczysz jak pięknie bedzie silnik pracował i skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piotrek zwrucił uwege koledze na olej ale wszyscy od tego tematu uciekli!! a tu właśnie tkwi przyczyna tego problemu!! Ja mam vzr-a i w nim jest identycznie poprostu taka konstrukcja ale możesz to wyciszyc wlewając olej a nie motul !! Pewnie niektórych to urazi ale taka jest prawda !

Moja rada wlej castrol 4t 10w50 i zobaczysz jak pięknie bedzie silnik pracował i skrzynie

Mam wlany półsyntetyk 10W40 Motula.A sugerujesz ,żebym wlał pełnego syntetyka Castrola 10W50.Nie lepiej spróbować zalać silnik też półsyntetykiem Castrola 10W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli, żeby lał spokojnie ten półsyntetyk, który polecał przedmówca (10W50)

 

Źle się wyraziłem.

Taki też może być, ważne aby był gęściejszy niż zalecany z powodu sporego przebiegu tego silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, pełny syntetyk ma oznaczenie 5W...

Więc lej spokojnie, ten będzie tylko trochę gęstszy.

Kolego nie masz racji oznaczenia 5W,10W,15W są to oznaczenia temperatur przy jakich olej zachowuje swoje optymalne właściwosci i nie oznacza to ,że jak syntetyk to na 100% 5W

Tu masz linka dla przykładu:

http://habi.pl/a1456-castrol-power-1-racing-4t-10w50

 

 

Kolega sugerował Castrol 10W 50 przeglądałem ofertę Castrola i o tej lepkości znalazłem tylko full syntetyka dlatego spytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj na stronę Castrol ale nie polską bo ludzie z naszego Castrola są brani z łapanki i o oleju którym handlują nie mają bladego pojęcia bo tylko kasa ,kasa się liczy nie ważne czy to olej czy węgiel oby tylko zarobić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze w szkole uczono mnie ze te oznaczenia tak naprawde odgrywaja role tylko jesli silnik nie pracuje, po uzyskaniu odpowiedniej temperatury pracy olej wcale nie jest gestszy. Tak samo mineralny olej po rozgrzaniu jest dużo bardziej wodnisty niz syntetyk po rozgrzaniu. Takie oto zaleznosci mi sie udało wyłowić. Wiec jak to w końcu jest !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wueska, po tych wszystkich olejowych postach jeszcze tego nie rozgryzles ?

Liczba SAE jak najbardziej ma znaczenie = mowi jak olej wielosezonowy bedzie sie zachowywal w niskiej ( liczba przed W ) lub wysokiej ( liczba za W ) temperaturze.

Jezeli chodzi o zalecenia olejowe dla Hondy VF sie z Piotrkiem nie zgadzamy, on stoi na stanowisku takim jak firma, ktora zaleca do tych silnikow olej polsyntetyczny ( tak jak do wiekszosci silnikow Hondy ), ja uwazam ze ze silniki V4 pierwszej generacji wymagaja pelnego syntetyka jako ze kazda mozliwa pomoc jest im niezbedna. Specjalnie silniki z nieoprzerobiona instalacja olejowa, ktora pobiera niefiltrowany olej ze skrzyni biegow do smarowania glowic.

Jest to kontrowersja od dawna znana i protokol rozbieznosci juz dawno zostal podpisany, jeszcze tylko nie mielismy go szansy opic :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co się tak wiele osób uczepiło tego Motula?

Czy lepiej żebym przy najbliższej wymianie, czyli za ok 1000km wymienił półsyntetyk Motula, na taki sam Castrola?

Co byście polecili do mojej VT700 '87?

 

Przepraszam Autora wątku, ale śledzi go sporo starych wyg, więc szansa na dobrą radę też jest duża, a i producent motocykla ten sam :)

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co się tak wiele osób uczepiło tego Motula?

Czy lepiej żebym przy najbliższej wymianie, czyli za ok 1000km wymienił półsyntetyk Motula, na taki sam Castrola?

Co byście polecili do mojej VT700 '87?

 

Przepraszam Autora wątku, ale śledzi go sporo starych wyg, więc szansa na dobrą radę też jest duża, a i producent motocykla ten sam :cool:

Postaram się w prosty sposób wyjaśnić sprawę oleju Motul. Oryginalny wyrób jest na światowym poziomie i nie można się do niego przyczepić poza może jednym wyjątkiem kiedy w ubiegłym roku na torze w Brnie wymieniłem w silniku Ducati 996 olej i po zalaniu świeżego syntetyka Motul eksplodowała przednia głowica a po rozebraniu silnika w stajni Stilgarda wódz mechaników jednoznacznie stwierdził awarię (przytarcie wałków i dźwigienek)z powodu zastosowania złego oleju.

Kilka lat temu pojawił się na rynku olej Motul z naklejkami na opakowaniach w języku polskim i innym zapachu (oryginalny po odkręceniu korka pachniał malinami ) a ten nowy śmierdział jak Superol.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...