Skocz do zawartości

HONDA VF 1100 MAGNA - głośne przełączanie biegów


fizyk0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do osób które posiadają bądz posiadały Magne 1100.Otóż niepokoi stosunkowy głośny stuk przy przełączaniu biegów.Najgłośniej jest włączając 1-ke na postoju oraz przy zmianie z 1-ki na 2-ke (czasami mam wrażenie się skrzynia posypie), reszta w górę ujdzie w tłumie.Przy zmianie w dół jest w miarę cicho.Nie ma też problemu ze znalezieniem luzu na postoju i wyrzuceniu z 1-ki na luz także na postoju,żaden bieg nie wyskakuje w czasie jazdy.Pytam was bo może poprostu "ten typ tak ma" i niepotrzebnie zawracam sobie tym głowe.Słyszałem ,że Hondy mają "głośne" skrzynie.A może poprostu staram się zmianiać biegi za delikatnie bo któregoś razu zauważyłem ,że podczas "ostrzejszej" jazdy rozpdzając motocykl na każdym biegu prawie pod "czerwone pole" jest znacznie ciszej.Proszę o porade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PiotrekRR

Sprzęgła w ww. modelu się nie reguluje. Nie ma opcji :icon_mrgreen:

@fizyk0

To zależy jak głośno jest u Ciebie. Ja załączając widzę i słyszę że zapiąłem (KLANG). Po mojemu ten typ tak ma.

U mnie stuk jest podobny jak na tym filmiku na YouTube więc chyba to jest w normie:

http://pl.youtube.com/watch?v=oscd-evfi3s

Raz jest głośniej raz ciszej ,czasami wchodzi bezszelsnie wydaje mi się ,że zależy to jak ustawią się sprzegła kłowe kół przesuwnych w momencie zapinania.A po drugie to może z obawy o skrzynie za mało energicznie i za delikatnie je wbijam :buttrock:

A przy okazji zapytam się jeszcze czy słychać u Ciebie stuk z "kardana" przy zmianie obiążenia np. przy ujęciu gazu na niskim biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa jest taki fajny strzał :flesje: . Ale nie doszukuj się za bardzo bo zamiast czerpać przyjemność z jazdy to będziesz nasłuchiwał. Przypomina mi to rozmowę z fumflem o jego nowym samochodzie. Gość się bał wyjeżdżać dalej w trasę bo a nuż się coś popsuje. :icon_mrgreen:

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Taa jest taki fajny strzał :biggrin: . Ale nie doszukuj się za bardzo bo zamiast czerpać przyjemność z jazdy to będziesz nasłuchiwał. Przypomina mi to rozmowę z fumflem o jego nowym samochodzie. Gość się bał wyjeżdżać dalej w trasę bo a nuż się coś popsuje. :icon_twisted:

Odświerzam temat.

Odnośnie zmiany biegów nic sie nie zmianiło i powiem ,że wydaje mi się ,że jest to za głośno dochodzi dodatkowe szarpnięcie.Słychać wyraźnie stukający kosz sprzęgłowy.Czy ten stuk może mieć coś wspólnego z tą głośną zmianą biegów?

I drugie pytanie czy stukanie sprzęgła jest spowodoane zbyt dużym luzem na łożyskowaniu kosza na wałku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nadmierne luzy w przeniesieniu napedu.

Ustaw moto na centralce, lub jakiejs podstawce by uniesc tylne kolo i porusz kolem wolno i delikatnie zeby uzyskac 2 momenty kiedy dotyka przekladni bez poruszania nia. Jaki jest to procent obrotu kola ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nadmierne luzy w przeniesieniu napedu.

Jaki jest to procent obrotu kola ?

 

Luz jest niewielki licząc ,że jeden pełny obót koła to 360 st. to luz przkładni wynosi jakieś 4-6 st.Przekładnia nie wyje ani nie daje ,żadnych podejrzanych odgłosów poza niewielkim stukiem przy zmianach obciążenia ,ale przy kardanach słyszałem,że to normalne.Najgorzej jest z wrzuceniem pierwszego biegu i przy zmianie z 1 na 2. Odgłos jest podobny jak na tym filmiku tylko może ciut głośniejszy.Ja bym obstawiał na coś ze sprzęgłem.

 

http://pl.youtube.com/watch?v=oscd-evfi3s

 

Pytanie podstawowe- na jakim oleju pracuje ten silnik - czy jest zgodny z zaleceniem producenta?

 

Olej to półsyntetyk Motul 10W40.

Edytowane przez fizyk0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spzreglo dobrze wyregulowane? Jesli nie wysprzegla do konca to biegi beda ciezko wchodzic

 

Brawo ! A od kiedy się do końca wysprzęgla przy zmianie biegów? Można w ogóle sprzęgła nie uzywać, liczy się tylko dobre zgrania gazu i lewej lewej nogi. Moja rada do autora - poczytaj trochę o prawidłowej zmianie biegów, naucz się robić to szybko i zdecydowanie (motocykl to nie samochód, gdzie jest dokładnie odwrotnie), a skrzynia z pewnością się wyciszy.

 

Pawel

 

PS. Płyn w sprzęgle (Magna ma chyba hydraulikę, nie pamiętam :icon_biggrin:) i tak warto wymienić, ale to już supełnie inna para kaloszy - napewno nie zaszkodzi, zazwyczaj wszyscy o tym zapominają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS. Płyn w sprzęgle (Magna ma chyba hydraulikę, nie pamiętam :)) i tak warto wymienić, ale to już supełnie inna para kaloszy - napewno nie zaszkodzi, zazwyczaj wszyscy o tym zapominają.

Pamiętasz :icon_biggrin:

I do tego przewody także. :notworthy:

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Sabra przy wrzucaniu jedynki wydaje takie trrrraaaachchch że na skrzyżowaniu się ludzie oglądają... :icon_biggrin:

 

Wynika to - byc może - z faktu iż mam ustawione dość wysoko wolne obroty, w granicach 1500 (chodzi o wyższe ciśnienie smarowania).

 

Walczyłem trochę z tym wrzucaniem biegów, wymieniłem płyn w hydraulice oraz uszczelnienia w siłowniku. Pompa jest ok. Przewodów nie ruszałem, ale wysprzęglanie jest na pewno całkowite. testowałem też różne oleje. Doszedłem do wniosku że ten typ tak ma. Zmiany biegów podczas jazdy (w górę bez sprzęgła) są ciche, problem dotyczy jedynie ruszania z jedynki.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie rady.Dla spokoju wymienie płyn w pompce sprzęgla.Ja też mam dość wysokie wolne granicach 1300 obr/min.U mnie w góre też jest w miarę ok.A jak podejść do problemu stukającego kosza sprzęgłowego wymienić łożyskowanie na wałku czy to kosz stuka na sprężynach bo w siecie krążą różne wersje w każdym bądź razie stukanie nikknie po wćiśnięciu sprzęgła.

Edytowane przez fizyk0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nikt mi nic nie podpowie w sprawie stukającego kosza?Jak cichnie przy wciśnietej klamce to może nie jest to łożyskowanie na wałku a stuka łożysko wyciskowe.Stuk jest tylko na wolnych obrotach.Czy stuki mogą być spowodowanie nierówna pracą na biegu jałowym i może nalezy tylko zrobić synchro (po zweiększeniu do 1500 cichnie lub przy 1000 jak wcisnę sprzęgło)?

Edytowane przez fizyk0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że masz wywalony kosz sprzęgłowy i tyle. Czego oczekujesz wiecej bez obsłuchania motocykla, czy zajrzenia w jego wnętrzności? Jak dle mnie nie masz się co przejnować, motocykl wiekowy, w mojej starej VFR też stukało.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...