fizyk0 Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 (edytowane) To, że jest "wywalony" to podejrzewam tylko każdy pisze wywalony kosz.Ja pytam gdzie najczęściej dochodzi do tego "wywalenia" i jak to ewentualnie naprawić.Bo co tak naprawde może się popsuć w koszu ,żeby stukało-miejsca gdzie jest łożyskowany i sa luzy.Tylko pytam bo moze ktoś to robił i może zasugerować ,żeby zwrócic na coś uwagę.Na logikę luźne łożysko współpracujące z wałkiem skrzyni biegów powinno stukać cały czas bez różnicy,czy klamka wciśnieta czy nie.Nie rozbierałem jeszcze tego więc nie wiem jak tam jest rozwiazana sprawa z amortyzatorem (nie wiem jak to fachowo nazwać) tym gdzie są sprężyny czyli coś jak sprzęgło podatne.Łożysko wyciskowe mogłoby być bo ja wciskam cichnie więc kasuje sie zbyt duży luz.Dodatkowo w Magnie jest jeszcze sprzęgło kierunkowe (antyhopping) więc może coś tam.A czy może to być stuk pochodzący ze skrzyni bigów?No bo jeśli wciśniete sprzęgło to skrzynia teoretycznie nie powinna się obracać,choć wydaje mi się ,że na luzie nawet przy wciśniętym sprzęgle koła mogą się lekko obracać. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Edytowane 22 Października 2008 przez fizyk0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Wywalony kosz jest w miejscu, dzie osadzone sa tarcze sprzęgła. Nie jest to łożysko itp. Moim zdaniem możesz spać spokojnie. Nie wiem oczywiście jaka jest skala zjawiska, ale nie wydajemi się, żeby to było coś groźnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk0 Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Wywalony kosz jest w miejscu, dzie osadzone sa tarcze sprzęgła. No jest to możliwe.Tylko jeśli ktoś może to niech mi wytłumaczy dlaczego w takim przypadku stuk cichnie po wciśnięciu sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Pytanie podstawowe- na jakim oleju pracuje ten silnik - czy jest zgodny z zaleceniem producenta? Witam Piotrek zwrucił uwege koledze na olej ale wszyscy od tego tematu uciekli!! a tu właśnie tkwi przyczyna tego problemu!! Ja mam vzr-a i w nim jest identycznie poprostu taka konstrukcja ale możesz to wyciszyc wlewając olej a nie motul !! Pewnie niektórych to urazi ale taka jest prawda !Moja rada wlej castrol 4t 10w50 i zobaczysz jak pięknie bedzie silnik pracował i skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk0 Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Witam Piotrek zwrucił uwege koledze na olej ale wszyscy od tego tematu uciekli!! a tu właśnie tkwi przyczyna tego problemu!! Ja mam vzr-a i w nim jest identycznie poprostu taka konstrukcja ale możesz to wyciszyc wlewając olej a nie motul !! Pewnie niektórych to urazi ale taka jest prawda !Moja rada wlej castrol 4t 10w50 i zobaczysz jak pięknie bedzie silnik pracował i skrzynie Mam wlany półsyntetyk 10W40 Motula.A sugerujesz ,żebym wlał pełnego syntetyka Castrola 10W50.Nie lepiej spróbować zalać silnik też półsyntetykiem Castrola 10W40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 (edytowane) Kolego, pełny syntetyk ma oznaczenie 5W...Więc lej spokojnie, ten będzie tylko trochę gęstszy. Edytowane 28 Października 2008 przez tadeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Żadnego oleju syntetycznego, ja dla sprawdzenia nalał bym np. Agip 15W50 lub mineralnego Castrola 20W50 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Miałem na myśli, żeby lał spokojnie ten półsyntetyk, który polecał przedmówca (10W50) Źle się wyraziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Miałem na myśli, żeby lał spokojnie ten półsyntetyk, który polecał przedmówca (10W50) Źle się wyraziłem.Taki też może być, ważne aby był gęściejszy niż zalecany z powodu sporego przebiegu tego silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk0 Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Kolego, pełny syntetyk ma oznaczenie 5W...Więc lej spokojnie, ten będzie tylko trochę gęstszy.Kolego nie masz racji oznaczenia 5W,10W,15W są to oznaczenia temperatur przy jakich olej zachowuje swoje optymalne właściwosci i nie oznacza to ,że jak syntetyk to na 100% 5WTu masz linka dla przykładu:http://habi.pl/a1456-castrol-power-1-racing-4t-10w50 Kolega sugerował Castrol 10W 50 przeglądałem ofertę Castrola i o tej lepkości znalazłem tylko full syntetyka dlatego spytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Zajrzyj na stronę Castrol ale nie polską bo ludzie z naszego Castrola są brani z łapanki i o oleju którym handlują nie mają bladego pojęcia bo tylko kasa ,kasa się liczy nie ważne czy to olej czy węgiel oby tylko zarobić. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Piotrze w szkole uczono mnie ze te oznaczenia tak naprawde odgrywaja role tylko jesli silnik nie pracuje, po uzyskaniu odpowiedniej temperatury pracy olej wcale nie jest gestszy. Tak samo mineralny olej po rozgrzaniu jest dużo bardziej wodnisty niz syntetyk po rozgrzaniu. Takie oto zaleznosci mi sie udało wyłowić. Wiec jak to w końcu jest !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Wueska, po tych wszystkich olejowych postach jeszcze tego nie rozgryzles ?Liczba SAE jak najbardziej ma znaczenie = mowi jak olej wielosezonowy bedzie sie zachowywal w niskiej ( liczba przed W ) lub wysokiej ( liczba za W ) temperaturze. Jezeli chodzi o zalecenia olejowe dla Hondy VF sie z Piotrkiem nie zgadzamy, on stoi na stanowisku takim jak firma, ktora zaleca do tych silnikow olej polsyntetyczny ( tak jak do wiekszosci silnikow Hondy ), ja uwazam ze ze silniki V4 pierwszej generacji wymagaja pelnego syntetyka jako ze kazda mozliwa pomoc jest im niezbedna. Specjalnie silniki z nieoprzerobiona instalacja olejowa, ktora pobiera niefiltrowany olej ze skrzyni biegow do smarowania glowic.Jest to kontrowersja od dawna znana i protokol rozbieznosci juz dawno zostal podpisany, jeszcze tylko nie mielismy go szansy opic :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Panowie a co się tak wiele osób uczepiło tego Motula?Czy lepiej żebym przy najbliższej wymianie, czyli za ok 1000km wymienił półsyntetyk Motula, na taki sam Castrola?Co byście polecili do mojej VT700 '87? Przepraszam Autora wątku, ale śledzi go sporo starych wyg, więc szansa na dobrą radę też jest duża, a i producent motocykla ten sam :) Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Panowie a co się tak wiele osób uczepiło tego Motula?Czy lepiej żebym przy najbliższej wymianie, czyli za ok 1000km wymienił półsyntetyk Motula, na taki sam Castrola?Co byście polecili do mojej VT700 '87? Przepraszam Autora wątku, ale śledzi go sporo starych wyg, więc szansa na dobrą radę też jest duża, a i producent motocykla ten sam :cool:Postaram się w prosty sposób wyjaśnić sprawę oleju Motul. Oryginalny wyrób jest na światowym poziomie i nie można się do niego przyczepić poza może jednym wyjątkiem kiedy w ubiegłym roku na torze w Brnie wymieniłem w silniku Ducati 996 olej i po zalaniu świeżego syntetyka Motul eksplodowała przednia głowica a po rozebraniu silnika w stajni Stilgarda wódz mechaników jednoznacznie stwierdził awarię (przytarcie wałków i dźwigienek)z powodu zastosowania złego oleju.Kilka lat temu pojawił się na rynku olej Motul z naklejkami na opakowaniach w języku polskim i innym zapachu (oryginalny po odkręceniu korka pachniał malinami ) a ten nowy śmierdział jak Superol. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.