Skocz do zawartości

hmmm a moze 2 moto?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, to mój 1 post w tym dziale, myślałem ze prędko tu nie napisze ale jednak :icon_biggrin:. Chciałbym się Was poradzić co wybrać na 1 moto na szosę. Sam jeżdżę już parę lat ale na cross/enduro i tu jeżeli bym miał wybierać moto zdanie mam wyrobione jaki sprzęt jest ok a jaki nie, no ale w klasie szosówek jestem kompletnie zielony :-/ Wiem tylko tyle ze interesuje mnie jakiś Sport lub Naked (a to chyba 2 różne bieguny?).

Chciałbym mieć motocykl który umie wybaczać blady, szczególnie błąd odkręcenia manetki do końca :flesje:. Jeżeli chodzi o cenę to myślę ze do 12-13 tys pln można coś znaleźć, prawda?

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jesteś pierwszy z takim zapytaniem :icon_question:

jak znajdę czas, to poszukam wątku - chyba, że będziesz szybszy

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ja.

Z racji tego, że jestem wielkim fanem hondy, mogę polecić dwa modele.

Naked- zdecydowanie cb 750 sevenfifty (komentarz zbędny, jak dla mnie ideał)

Sport turystyk- vfr 800

 

Faktycznie podałeś dwa przeciwne bieguny. Więc ja zacząłbym od decyzji: sport czy golas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie sam nie wiem, naked robi wrażenie spokojniejszego a sport fajnie wygląda "zabudowany" ale zaś w sporcie jest duża moc i wydaje mi się ze mógłbym się nie powstrzymać i odkręcać manetkę do końca, tak jak to robię w corossie xD a takie praktyki się rożnie kończą, tylko ze jak wydzwonie w terenie to wstanę, otrzepie się i pojadę dalej, na szosie tak różowo już nie jest...

 

aa no i moto będzie używanie raczej jako zastępstwo samochodu w słoneczne dni, czyli jakieś krótkie wycieczki max 150 km, żaden turystyk

Edytowane przez Katsumoto

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh też chciałem plastika bo mi się podobały, ale odkąd mam Horneta to stały się takie jakieś... plastikowe ;)

 

Najlepiej by było jak byś miał opcje porównania na żywo.

Ja do Nakedów przekonałem się dopiero po kupnie i wtedy też zaczęły mi się naprawdę podobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekki. przede wszystkim szukaj motocykla lekkiego, jeśli po crossach nie chcesz się szybko zrazić do czarnego pod kołami. chyba dobrze byłoby w stanie suchym mieć poniżej 200kg - a to trudno zrealizować, zwłaszcza w połączeniu z 2 warunkiem

czyli jeśli ma wybaczać odwijanie do oporu, przydałoby się, żeby nie miał 100KM - taki przy tej operacji wykonanej agresywnie nakryje kierownika od góry

nie bardzo mam pomysł... kawa er6..? ducati monster, 600-620 - w starszej wersji 2 zaworowej? tu może być kłopot, jeśliś wysoki wyrósł ;) w tym 1 przypadku może przytrzymać cena. ale sam mając takie kryteria - szukałbym czegoś podobnego: niska waga, niewygórowana moc, 2 gary oddające moment już od dołu obrotów, do czego pewnie przywykłeś

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naked- zdecydowanie cb 750 sevenfifty (komentarz zbędny, jak dla mnie ideał)

Ideal? Pod jakim niby wzgledem? Jak dla mnie jest to motocykl ladny, ale pod kazdym wzgledm raczej przecietny, z technika ktora traci dzis myszka. Inazuma fajniejsza :lalag:

Co do tematu-za posiadane pieniadze mozna kupic ladna SV 650 S w nowej budzie. Jak dla mnie sliczny motocykl, z super silnikiem i dobrymi wlasnosciami jezdnymi. Albo FZS 600 z nowsza owiewka-tez bardzo zacny sprzet :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajc wiesz są gusta i guściki-ja specialnie szukałem FZS w starej budzie bo jak dla mnie fajniejsza-taka kwadratowa bardziej:) tak samo z SV pierwszy model ładniejszy!

do autora-w tamtym sezonie 2 znajomych co cały czas latali na enduro(DRa i TT) przesiedli sie na szosówki-jeden ma F3 zrobioną na streeta a drugi Horneta-stwierdzili ze sprzęt typu Hornet ma podobny charakter na szosie co TTr w terenie-są bardzo zadowoleni-polecam cos bez owiewki!

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zajc, katsumoto podkreślił, że szuka sprzętu, który wybaczy szczególnie błąd za mocno odkręconej manetki, więc sądzę, że łatwij mu będzie na 73-konnym sprzęcie z bardzo liniowym momentem, niż na dość narowistym, prawie 100-konnym fazerku, czy sv-ce z bardzo mocnym dołem.

 

Jeśli katsumoto szuka motocykla modnego i zaawansowanego technicznie, to faktycznie cb 750 nie jest ideałem.

Jeśli natomiast zależy mu na łatwym prowadzeniu, świetnych heblach (cbr-a) i tanim w eksploatacji silniku, to wg mnie cb jest idealna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli natomiast zależy mu na łatwym prowadzeniu

Ok, cebula moze nie prowadzi sie jakos strasznie ciezko,ale 235 kg w stanie gotowym do jazy to jednak o 50 kg wiecej niz SV. Duuuza roznica. Tym bardziej ze autor napisal ze ciagnie go w strone plastikow. Czyli szybsza jazda jest przewidziana :lapad: A ze to nie jego pierwsze moto, wiec spokojnie sobie poradzi.

świetnych heblach (cbr-a)

Yyyy, ze co?Heble sa co najwyzej zadowalajace. Przy tej masie cztery tloczki z przodu bylyby bardzo potrzebne. Moze i byly dobre 20 lat temu. Teraz sa juz tylko takie sobie. Heble fazera bija te marne Nissiny na glowe.

i tanim w eksploatacji silniku, to wg mnie cb jest idealna.

A czym sie rozni koszt eksploatacji silnika cb od kazdego innego ? :biggrin:

Wiem, wiem-wszyscy sie naczytali o hydraulicznej regulacji zaworow i sie podniecaja :icon_twisted:

A prawda jest taka, ze nie jest to idealne rozwiaznie. Wole raz na 40 tysiecy zajrzec w zawory Fazera(i z reguly na sprawdzeniu luzu sie konczy), niz sluchac klepania cebuli na zimnym silniku.

Poza tym do cebuli wchodzi wiecej oleju, ktory trzeba zmieniac co 6 tysiecy. Fazer ma wymiane co 10 tysiecy. Swiece w CB co 12, Fazer 24. I gdzie ten silnik taki tani w eksploatacji?? Jak podliczysz wszystko, to okaze sie ze CB jest drozsza niz Fazer! Nie mowiac ze Cebula spali o jakis litr, poltora wiecej na setke niz Fazer. Ja tu oszczednosci tez nie widze :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...